Annons

Diabilder saknas (från Crimson)

Produkter
(logga in för att koppla)

Berk Sirman

Medlem
Hej

I tisdags skickte jag två rullar diafilm till Crimson i Stockholm för framkallning och jag har inte fått dem tillbaka ännu. Jag brukar få tillbaka framkallad film inom 2-3 dagar.

Jag har ringt crimson 3 gånger sedan måndag. De sa att filmerna skulle ha postats i onsdags (den 25:e) och att de skulle göra ett eftersök på posten dagen efter men de har fortfarande inte gjort någonting. Det är omöjligt att få ett riktigt svar på vad som har hänt med mina filmer och det verkar som om de inte bryr sig alls. Jag ringde posten och de säger att jag inte kan göra någonting eftersom crimson skicker vanlig post, inte rek. Crimson själv måste försöka göra ett eftersök och det gör de uppenbarligen inte.

Vad kan ni råda mig att göra? Mina två rullar hade mycket viktiga bilder som jag inte kan ta om. Hur kan jag få crimson att göra ett eftersök med posten eller ge mig ett riktigt svar om mina filmer verkligen skickades till den rätt adress och när?

Tack på förhand,

Berk Sirman
Linköping

Det går nog inte att göra ett eftersök med Posten om de inte skickat som REK eller Paket. Man får inget kolli-id på det sättet, precis som när du lägger ett brev på lådan.

Om de säger att de skickat bilderna och de inte ligger kvar i deras lokal så kan de ju ha försvunnit med Posten. Säkert inte det svar du vill ha men så är det tyvärr, post försvinner ibland.

Igår, efter så många dagar, sa de att de har gjort ett eftersök. Jag vet inte hur men jag (och de) väntar för ett resultat.

Jag har haft inga problem med svenska posten förut och trodde att det var nästan omojligt att något brev kunde försvinna här. Men jag har inte bott här länge och inte har mycket erfarenhet. Ändå tycker jag att det är mycket mer sannolik att mina bilder skicktes till fel adress etc. än att de försvann i posten. Jag kom överens med crimson att jag inte skulle betala för framkallning om bilderna inte hittades men jag har ändå förlorat filmerna, en Kodak E100G och en Fuji Sensia 100 och jag vet inte vem ska betala för dem.

Ibland så tar brev och paktet som skicks via posten en liten omväg via någon städskrubb eller liknande, det tar då någon/några dar extra men det brukar förr eller senare komma fram. Skräckexemplen är väll när det tar år, men oftast är är det tillbaka inom en månad.

Tro mig, det händer att paket försvinner. En kollega blev av med alla sina 18 rullar från semestern. Affären skickade alla rullarna i samma paket och Posten söp bort paketet.

Jag kan än så länge lämna in bilder lokalt och slipper skicka iväg mina rullar.

Vykort från Roskilde kom fram i oktober-november en gång, det var trevligt :)

Men flickvännens tvål ramlade ur kuvertet och försvann för evigt.

Bilderna dök upp idag! De skicktes den 25:e januari från Stockholm och efter nästan 3 veckor kom de fram i Linköping.

Tack för all hjälp

Berk

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar