Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Den nya tumnagelvisningen
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Johan Pihl
Aktiv medlem
Jag kan inte riktigt förstå vinningen med att lägga bilderna i poolerna kant i kant utan nästan nån luft alls, och samtidigt ge "Senaste nytt i gruppen" mycket större utrymme t v på sidan. En bildgrupp/pool är ju till för att lägga upp bilder i, och kommentera. Ligger bilderna så här tätt, så blir det svårare att få grepp om de är nåt bra, nåt att klicka upp och kommentera. Det blir grötigt och mer rörigt. Man märker ju att bildkommentarerna minskat sedan ni gjorde ändringen. På bekostnad av vad? Att "Senaste nytt i gruppen" som består av blogginlägg som redan finns tillgängliga under Bloggar, skulle få ett större utrymme? Varför inte skippa "Senaste nytt i gruppen" och ge bilderna lite mer luft, såsom det var tidigare? Bara ett förslag.
Bandit Art Design
Aktiv medlem
Jag har kört betaversionen sen när den släpptes och jag tycker den är bra.. Inget att klaga över men jag tror att de som kanske inte gillar det är invanda i det gamla som det brukar vara.
annlon
Ny medlem
Den nya bildvisningen
Jag har försökt nu i någon månad att acceptera. Men.
Jag fullkomligt avskyr den nya bildvisningen! Alla mina album är helt förstörda. Jag har lagt oerhört mycket tid på mina album och att bilderna skall visas tillsammans i sammanhang med bilden före och efter, gärna en hel rad av 5 bilder (som förut) som alla håller ihop.
Allt är förstört och det ser ut som en enda billig färggrötsexplosion. Rörigt och oklassigt och omodernt. Jag orkar inte försöka samarbeta med den nya layouten. Jag kommer inte betala igen.
Ruskigt besviken.
Jag har försökt nu i någon månad att acceptera. Men.
Jag fullkomligt avskyr den nya bildvisningen! Alla mina album är helt förstörda. Jag har lagt oerhört mycket tid på mina album och att bilderna skall visas tillsammans i sammanhang med bilden före och efter, gärna en hel rad av 5 bilder (som förut) som alla håller ihop.
Allt är förstört och det ser ut som en enda billig färggrötsexplosion. Rörigt och oklassigt och omodernt. Jag orkar inte försöka samarbeta med den nya layouten. Jag kommer inte betala igen.
Ruskigt besviken.
afe
Aktiv medlem
Jag har försökt nu i någon månad att acceptera. Men...
Jag var in och tittade på din bildsida (med många mycket vackra bilder) och tyckte det såg jättebra ut. Det enda jag tycker stör (när gäller tumnagelvisningen alltså) är att du lagt på vita ramar kring en del bilder, och då blir det lite märkligt på sina håll.
Men men, alla tycker vi olika (och det är ju tur)
Dark_Jester
Aktiv medlem
Ser fortfarande för jävligt ut!
Jag kan inte utan att hålla med Anna på dessa punkterna, det ger ett oerhört oproffsigt intryck med så varierande storlek på bilderna och att inte ha tydliga avgränsningar. Man försöker skapa en designmässig helhet men eftersom elementen inte hör ihop blir det bara pannkaka av alltihop. Det blir rörigt, oöverskådligt och plottrigt. Jag har inte kommit så långt att jag har beslutat mig för att inte betala fler gånger men min tidigare odelat positiva inställning till Fotosidan som ett suveränt sätt att visa upp sina bilder har fått sig en rejäl törn, vilket är väldigt synd.
. Jag fullkomligt avskyr den nya bildvisningen!
ser ut som en enda billig färggrötsexplosion. Rörigt och oklassigt
Ruskigt besviken.
Jag kan inte utan att hålla med Anna på dessa punkterna, det ger ett oerhört oproffsigt intryck med så varierande storlek på bilderna och att inte ha tydliga avgränsningar. Man försöker skapa en designmässig helhet men eftersom elementen inte hör ihop blir det bara pannkaka av alltihop. Det blir rörigt, oöverskådligt och plottrigt. Jag har inte kommit så långt att jag har beslutat mig för att inte betala fler gånger men min tidigare odelat positiva inställning till Fotosidan som ett suveränt sätt att visa upp sina bilder har fått sig en rejäl törn, vilket är väldigt synd.
Visst fick det poänger i kritiken. Speciellt om man lägger på egna ramar så blir det inte så snyggt. Att det är olika storlekar däremot tycker jag inte är något problem. Vi har valt en visning så att det skall se lika ut för alla (vilket är prio) och det innebär att inte alla kommer gilla det. Det är dilemma som är svårlöst. Smaken är ju olika.
PS. Hamnade precis på detta Google-album som använder samma visning. Jag tycker det ser väldigt fräscht ut https://plus.google.com/photos/+AndreasNyström/albums/6050819506146388161
Dark_Jester
Aktiv medlem
PS. Hamnade precis på detta Google-album som använder samma visning. Jag tycker det ser väldigt fräscht ut https://plus.google.com/photos/+AndreasNyström/albums/6050819506146388161
Jag kan inte på vis i världen uppmana de känslorna, jag tycker det ser ut som en enda plottrig, oöverskådlig hög med skit och jag har tyckt det sedan folk började med den typen av bildvisning men det har aldrig berört mig särdeles eftersom jag inte haft någon större kontakt med gallerierna i fråga, det har varit något som blixtrat förbi som hastigast.
Nu däremot finns det på Fotosidan, en av de internetsidor jag spenderar i särklass mest tid på, och det gör att jag inte bara måste se dessa förkastliga gallerier på tok för ofta utan även att mina egna bilder måste presenteras i ett sådant! Kan du förstå den frustrationen?
(Detta kommer att låta förmätet men det är för att exemplifiera)
"Jodå, du får fortsätta köra din Ferarri men bara om du gör det sittandes i en färsk hög avföring!"