Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
laha skrev:
Inte bara duga. Jag tycker att din bild ger precis samma känsla som den jag utgick från med analysen.

Muchas gracias...nu är det bara dunk i ryggen som gäller, eller hur?

Usch, jag kanske har gjort det alltför svårt för dig...men den som ger sig in i leken... ;-)

Tänkte förresten göra din fiskgryta (hade receptet i fickan)igår, men köpte färdig laxpytt...men gjorde en god sås enligt paketreceptet...lättcremefraiche-skånsksenap-flytandehonung+dill= helt okej.

Undrar vilka recept alla de andra delar med sig, Lars? Vi kanske kan skapa en kokbok tillsammans, en analytisk sådan? Kenneth brukar samla på en del recept. Själv brukar jag försöka avhålla mig från matlagning...leker med bilder istället...men ibland trillar man dit. ;-)

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: fisk, fågel, barkbröd och ärtsoppa är styggelser och djävulens redskap som hör medeltiden till. Var tror ni digerdöden kom ifrån? Jag kan lova det var en fiskgryta som startade den.

Det finns en en enkel tumregel: om det har kommit ur ett ägg - i havet, på land, eller i toppen av ett träd - är det inte avsett att ätas. Ärtsoppa och barkbröd säger sig självt att man inte äter.

jkene skrev:
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: fisk, fågel, barkbröd och ärtsoppa är styggelser och djävulens redskap som hör medeltiden till. Var tror ni digerdöden kom ifrån? Jag kan lova det var en fiskgryta som startade den.

Det finns en en enkel tumregel: om det har kommit ur ett ägg - i havet, på land, eller i toppen av ett träd - är det inte avsett att ätas. Ärtsoppa och barkbröd säger sig självt att man inte äter.
Nä nu!!! Du förkastar två av mina paradrätter! Jag skall spöka för dig i all evighet. Men kom ihåg, inte ett ont ord om borjstj, för då.... :)

Härligt, nu hettar det till även i denna artiga och vänliga tråd. ;-)
Jag förstår inte riktigt hur Lars har tid...
Kenneth, en sån där grönärtsoppa måste du väl gilla...så mjuk och go´ man tror nästan att det är en avocadovariant.

Ge mig tips på en spännande och god soppa eller nåt annat läckert spännande och enkelt.
Jag har min filmklubb här om en dryg vecka...
det ingår bilder i film om nån är osäker.
Till kaffet...

"Ge mig tips på en spännande och god soppa eller nåt annat läckert spännande och enkelt.
Jag har min filmklubb här om en dryg vecka...
det ingår bilder i film om nån är osäker.
Till kaffet..."

Varför inte ta nån rätt ur "Babettes gästabud", när det nu är en filmklubb.
Och, min bild är inlagd nu.

Soppa är ungefär lika kulinarisk intressant som frigolit.

Gör kantarellmackor till din klubb:

Skär bacon i tunna fina småbitar och fräs tills det är knaprigt.

Fräs hackade kantareller i smör till all vätska är borta. Salta och peppra rikligt. Blanda i fet Crème Fraiche, rikligt med finklippt persilja och lite vetemjöl och låt småputtra en stund.

Bred kantarellmassan på färska franskbrödskivor, strö över rikligt med knaperstekt bacon. In i ugnen tills det hela ser fint ut. Servera med en god öl.

Lars H (det har bara blivit så...om nån annan Lars helt plötsligt dyker upp)
Har precis tittat på din bild...till min analys= Mycket kraftfull och vacker, men allra främst sätter jag dina tankar på detta du ville åstadkomma, känns som om jag talat alltför mycket i klartext.
Skickligt, Lars!
Då lägger jag ut den riktiga bilden, eller hur?

Återkommer till recepten sedan...
kan ju bli soppa + kantarellmacka...

Så där ja.. Jag har faktiskt lyckats få till en bild i tid. Dock så finner jag det ofantligt svårt att hitta varma färger och fågelsång i vårt, för tillfället, vansinnigt gråa landskap. (regn 14 dagar på raken)

Eftersom jag själv inte har körkort, så innebär det att vi måste kånka med hela familjen om jag ska kunna ta mig nån annanstans och det funkar inte alltid. Det innebär att jag inte fått till nån naturbild... :(

Dock så är ju tiden inte ute riktigt än, och skulle jag lyckas hitta det jag söker, så lägger jag i så fall till den bilden senare.
Hoppas på överseende med en trött och sliten 5-barnsmorsa utan bil.

ujuj nu ligger man efter... vart tog tiden vägen? jag hoppas kunna ta en bild imorgon eller på tisdag, men det kanske blir svårare att få till än jag trodde.

egaeci skrev:
ujuj nu ligger man efter... vart tog tiden vägen? jag hoppas kunna ta en bild imorgon eller på tisdag, men det kanske blir svårare att få till än jag trodde.

Visst är det underbara känslor denna tråd skapar:)
Som om man inte hade nog mycket att göra ändå?

/AnWi (som ivrigt väntar på nästa utmaning...)

pust, bilden är tagen, imorgon ska den framkallas, jag hoppas jag inte klantar mig i labbet för då är det verkligen panik! :p

Så var man klar :) Det blev faktiskt två bilder nu igen, och av samma anledning: den ena möter analysen bättre, men den andra är en bättre bild. Ni kan väl ta en titt och säga om ni håller med! Tyvärr gör inte scannern rättvisa åt bilderna, de har dessutom blivit alldeles randiga. Men jag hinner inte åka till Medieverkstan och scanna innan november är slut...

November #1
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/857092.htm?set=lp

November #2
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/857093.htm?set=lp

egaeci skrev:
Så var man klar :) Det blev faktiskt två bilder nu igen, och av samma anledning: den ena möter analysen bättre, men den andra är en bättre bild. Ni kan väl ta en titt och säga om ni håller med! Tyvärr gör inte scannern rättvisa åt bilderna, de har dessutom blivit alldeles randiga. Men jag hinner inte åka till Medieverkstan och scanna innan november är slut...

November #1
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/857092.htm?set=lp

November #2
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/857093.htm?set=lp

Jag satsar hela summan på bild nummer ett :)

Ujujuj, så det blev. November är en tung månad för fotografering. Fast allt är egentligen Oves fel, han skrev en för svår analys. Jag sitter nu och sticker nålar i en trasdocka som jag döpt till Ove :)

Konstigt att det är så roligt det här. Alltså inte att sticka nålar i en docka, utan att utmana sig själv i denna tråd. Jag har verkligen inte varit på topp denna gång, utan snarare ångrat att jag anmälde mig. Men trots att jag inte är nöjd med bilden så känns det härligt att ha den klar (den ligger här)

Jag har samtidigt försökt mig på att delta i en fototävling för första gången, det är deviantART som ordnar en gatufototävling. Men nu ska jag inte binda upp mitt fotograferande mer på ett tag.

Statusrapport

Då ser det ut så här med drygt 48 timmar till deadline. Det är flera som är märkvärdigt tysta...

Par 1: Kenneth Eriksson - Anders Wikström
Den bild Kenneth Eriksson analyserade
Den bild Anders Wikström skapade
Den bild Anders Wikström analyserade
Den bild Kenneth Eriksson skapade
Par 2: Lars Hägglund - Ulla Larsson
Den bild Lars Hägglund analyserade
Den bild Ulla Larsson skapade
Den bild Ulla Larsson analyserade
Den bild Lars Hägglund skapade
Par 3: Ove Lundqvist - Thomas Engström
Den bild Ove Lundqvist analyserade
Den bild Thomas Engström skapade
Den bild Thomas Engström analyserade
Den bild Ove Lundqvist skapade
Par 4: Cecilia Bergman - Ulrika Nilsson
Den bild Cecilia Bergman analyserade
Den bild Ulrika Nilsson skapade
Den bild Ulrika Nilsson analyserade
Den bild Cecilia Bergman skapade
Par 5: Peter Olesen - Christina Fryle
Den bild Peter Olesen analyserade
Den bild Christina Fryle skapade
Den bild Christina Fryle analyserade
Den bild Peter Olesen skapade
Par 6: Anna Hallin - Leif Fryle
Den bild Anna Hallin analyserade
Den bild Leif Fryle skapade
Den bild Leif Fryle analyserade
Den bild Anna Hallin skapade
Par 7: Annelie Worgard - Jonas Johansson - Niels Jörgensen
Den bild Annelie Worgard analyserade
Den bild Jonas Johansson skapade
Den bild Jonas Johansson analyserade
Den bild Niels Jörgensen skapade
Den bild Niels Jörgensen analyserade
Den bild Annelie Worgard skapade

Jag har (tillsvidare) självsvåldigt utnämnt Annas kandidatbild 1 som det officiella bidraget.

Tomasz skrev:
Ujujuj, så det blev. November är en tung månad för fotografering. Fast allt är egentligen Oves fel, han skrev en för svår analys. Jag sitter nu och sticker nålar i en trasdocka som jag döpt till Ove :)

Konstigt att det är så roligt det här. Alltså inte att sticka nålar i en docka, utan att utmana sig själv i denna tråd. Jag har verkligen inte varit på topp denna gång, utan snarare ångrat att jag anmälde mig. Men trots att jag inte är nöjd med bilden så känns det härligt att ha den klar (den ligger här)

Jag har samtidigt försökt mig på att delta i en fototävling för första gången, det är deviantART som ordnar en gatufototävling. Men nu ska jag inte binda upp mitt fotograferande mer på ett tag.

Tycker den blev perfekt!

Tomasz skrev:
*asgarv*

Ja du Tomas, din var inte mycket lättare din, men nu har jag äntligen kommit på vad jag ska gör för bild.
(efter en hoper svordomar och dunkande med skallen i golvet)
Men jag väntar ett molnfritt ljus kan man säga. Just för stunden är det inte det.

Jag hoppas att jag kan få upp den till i morgon.

mvh/Ove

Vevo skrev:
*asgarv*
Ja du Tomas, din var inte mycket lättare din, men nu har jag äntligen kommit på vad jag ska gör för bild.
(efter en hoper svordomar och dunkande med skallen i golvet)
Men jag väntar ett molnfritt ljus kan man säga. Just för stunden är det inte det.

mvh/Ove
Det var inte meningen att det skulle vara svårt. Men man kan ju inte sticka under stol med att man anpassar tänkandet numera, jämfört med första gången man var med i detta. Jag hade i min tanke att analysen skulle kunna passa på ett par olika saker.

Jag hoppas att jag kan få upp den till i morgon.
Sa pojken ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar