Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Panik!

När jag kom hem hittade inte Nikon Transfer en enda bild på kortet!!! Inte Total Commander heller.
Jag körde, som så många gånger tidigare, PreviewExtractor direkt mot kortet men den här gången har något gått illa.
Som väl är har jag SanDisk Rescue Pro installerat så det skall nog lösa sig.
Första gången det händer för mej! Usch!
Jag som vill se hur bilderna blev.

/AnWi
 
Re: Panik!

AnWi skrev:
När jag kom hem hittade inte Nikon Transfer en enda bild på kortet!!! Inte Total Commander heller.
Jag körde, som så många gånger tidigare, PreviewExtractor direkt mot kortet men den här gången har något gått illa.
Som väl är har jag SanDisk Rescue Pro installerat så det skall nog lösa sig.
Första gången det händer för mej! Usch!
Jag som vill se hur bilderna blev.

/AnWi

Gollum kanske har snott dem :) Vi hoppas det löser sig Anders.
 
Tiden räcker inte riktigt till. Jag har mycket introutbildningar på nya jobbet de första månaderna + att en av bilarna skall en runda till mekanikern igen i December + julklappsracet.

Det passar mig utmärkt att stå över den omgången :)
 
åtgärdad Panik

jkene skrev:
Gollum kanske har snott dem :) Vi hoppas det löser sig Anders.

Det löste sig. Tack för omtanken.
Efter en timme hade programmet återskapat nästan varenda bild jag haft på kortet. De 51 bilderna jag tagit fanns (naturligtvis) kvar eftersom ingenting mer lagrats på kortet.
Undrar om filsystemet på flashminnen, så långt som möjligt, använder olika adresser varje gång för att förbättra livslängden. Det vore i alla fall logiskt.

I kväll skall jag gå igenom bilderna och hoppas kunna lägga ut min tolkning av Kenneths text.

Synd att du inte hinner delta i Decemberomgången Kenneth. Jag förstår precis hur du känner dej. Ångrar du dej är det bara att slänga in en bild eftersom denna omgång inte kräver någon anmälan.

/AnWi
 
Re: åtgärdad Panik

AnWi skrev:
Det löste sig. Tack för omtanken.
Efter en timme hade programmet återskapat nästan varenda bild jag haft på kortet. De 51 bilderna jag tagit fanns (naturligtvis) kvar eftersom ingenting mer lagrats på kortet.
Undrar om filsystemet på flashminnen, så långt som möjligt, använder olika adresser varje gång för att förbättra livslängden. Det vore i alla fall logiskt.

I kväll skall jag gå igenom bilderna och hoppas kunna lägga ut min tolkning av Kenneths text.

Synd att du inte hinner delta i Decemberomgången Kenneth. Jag förstår precis hur du känner dej. Ångrar du dej är det bara att slänga in en bild eftersom denna omgång inte kräver någon anmälan.

/AnWi

Jag tror jag kommer att vara färgad av att jag vet vilken bild som analyserats :)
 
Re: Re: åtgärdad Panik

jkene skrev:
Jag tror jag kommer att vara färgad av att jag vet vilken bild som analyserats :)


Det kanske inte blir lättare utan svårare, att hålla sig så långt som möjligt från den analyserade bilden.
Men...Kenneth du har ju bytt jobb och haft "lite pyssel" med denna tråd. ;-)
Hm, så du får väl bli åskådare och domare och...pepparkaksbakare, glöggdrickare, julölsdrickare och tomte.
Verkar fullt upp!
 
Statusrapport...

...med en vecka kvar till deadline:

Par 1: Kenneth Eriksson - Anders Wikström
Den bild Kenneth Eriksson analyserade
Den bild Anders Wikström skapade
Den bild Anders Wikström analyserade
Den bild Kenneth Eriksson skapade
Par 2: Lars Hägglund - Ulla Larsson
Den bild Lars Hägglund analyserade
Den bild Ulla Larsson skapade
Den bild Ulla Larsson analyserade
Den bild Lars Hägglund skapade
Par 3: Ove Lundqvist - Thomas Engström
Den bild Ove Lundqvist analyserade
Den bild Thomas Engström skapade
Den bild Thomas Engström analyserade
Den bild Ove Lundqvist skapade
Par 4: Cecilia Bergman - Ulrika Nilsson
Den bild Cecilia Bergman analyserade
Den bild Ulrika Nilsson skapade
Den bild Ulrika Nilsson analyserade
Den bild Cecilia Bergman skapade
Par 5: Peter Olesen - Christina Fryle
Den bild Peter Olesen analyserade
Den bild Christina Fryle skapade
Den bild Christina Fryle analyserade
Den bild Peter Olesen skapade
Par 6: Anna Hallin - Leif Fryle
Den bild Anna Hallin analyserade
Den bild Leif Fryle skapade
Den bild Leif Fryle analyserade
Den bild Anna Hallin skapade
Par 7: Annelie Worgard - Jonas Johansson - Niels Jörgensen
Den bild Annelie Worgard analyserade
Den bild Jonas Johansson skapade
Den bild Jonas Johansson analyserade
Den bild Niels Jörgensen skapade
Den bild Niels Jörgensen analyserade
Den bild Annelie Worgard skapade
 
Lars H och alla ni andra...

jag har gjort en liten komplettering till min bild (Kenneth du kanske för över denna till listan)


061123 kompletterad med Mälarens vatten...eftersom det var så mörkt vid tillfället kunde inte vattnet bakom restaurangen synas trots en närhet på några meter...men det är just detta 1:a vatten som jag lagt framför kåken istället.

Nu är den alltså manipulerad...men jag kunde ju inte befinna mig både framför kåken och bakom...vägen skulle ju också finnas med. ;-)
Lars hoppas du godkänner även denna...klart du måste ha synligt vatten till din fiskgryta. Väntar på svar från dig...vill du inte ha vattnet så häller jag ut detta ur bilden. ;-)
 
Nu har jag kastat in...

bilden. Inte handduken.
Tror inte jag får till en bättre analys av bilden och nu känns det skönt när tärningen är kastad.

Länken till originalbilden har jag visst kvar på jobbet så den gräver jag fram imorgon Kenneth.

Nu har jag tid att titta lite på de bilder ni andra har bidragit med. Det är alltid lika kul och intressant att se andras tolkningar.

/AnWi
 
Som du förstår Anders, så var min vattenkomplettering en liten plojgrej så här på kvällskröken...men...nu har jag din åsikt, kanske Lars som är minbildbestämmande beslutar... ;-) men han har nog fullt upp med min analys...
 
Re: Nu har jag kastat in...

AnWi skrev:
bilden. Inte handduken.
Tror inte jag får till en bättre analys av bilden och nu känns det skönt när tärningen är kastad.

Länken till originalbilden har jag visst kvar på jobbet så den gräver jag fram imorgon Kenneth.

Nu har jag tid att titta lite på de bilder ni andra har bidragit med. Det är alltid lika kul och intressant att se andras tolkningar.

/AnWi

Lysande Anders - se originalbilden och förvånas :)
 
Re: Re: Nu har jag kastat in...

jkene skrev:
Lysande Anders - se originalbilden och förvånas :)

Hjärtligt tack. Jag funderade mycket på att arrangera eller photoshoppa dit två figurer men valde att låta bli. Det blir sällan bättre när jag försöker arrangera.

Väldigt kul att se originalet. En sådan djupledskänsla försökte jag få till men i min tolkning skulle det inte finnas någon väg. Naturen med skuggor och sol tog jag till hjälp men jag hade troligen fått tagit ledigt en halv vecka för att invänta tillfället när närmiljön låg i djup skugga och fjärran i starkt ljus.

Flera bilder tog jag i området kring en sjö. Den gav mej visserligen de avstånd jag sökte men inte kuslighetsfaktorn.

Skall bli kul att höra din reaktion när du ser Magnus Fröderbergs bild.


/AnWi
 
Haha, det var precis så jag föreställde mig bilden. Med höstfärgade löv bottom en vattenyta. Jag försökte faktiskt hitta en sådan, men nästan inga löv finns kvar, det gjorde att de enda bilder jag kunde (och fick till) var bilder där de få kvarvarande höstfärgerna var på min sida vattnet - de som fanns på andra sidan var för små för att synas.

Kul!
 
k-oskarina skrev:
Lars H och alla ni andra...

jag har gjort en liten komplettering till min bild (Kenneth du kanske för över denna till listan)


061123 kompletterad med Mälarens vatten...eftersom det var så mörkt vid tillfället kunde inte vattnet bakom restaurangen synas trots en närhet på några meter...men det är just detta 1:a vatten som jag lagt framför kåken istället.

Nu är den alltså manipulerad...men jag kunde ju inte befinna mig både framför kåken och bakom...vägen skulle ju också finnas med. ;-)
Lars hoppas du godkänner även denna...klart du måste ha synligt vatten till din fiskgryta. Väntar på svar från dig...vill du inte ha vattnet så häller jag ut detta ur bilden. ;-)
Verkligen innovativt må jag säga :) Det öppnar oanade möjligheter för mig, som har svårt att få ihop allt på en bild. Tror nog ändå att jag föredrar originalet, och lovar att jag inte skall sätta ihop bilder om du lovar att borra hål nertill i din bild.:)
 
laha skrev:
Verkligen innovativt må jag säga :) Det öppnar oanade möjligheter för mig, som har svårt att få ihop allt på en bild. Tror nog ändå att jag föredrar originalet, och lovar att jag inte skall sätta ihop bilder om du lovar att borra hål nertill i din bild.:)

Du, ingen gillade mitt vatten...har kastat bort det. ;-) Bilden har blivit original igen. Pust!
Visst kan jag borra hål i min (?) bild...verkar faktiskt vara nåt åt det hållet.
Du/vi behöver inte ha med allt på en, den slutgiltiga bilden. Kanske bara en sammanlagd känsla som vi kan skapa något utifrån.
Slit inte ut dig...du verkar ju ha matlagningen också.
 
Lars nu har jag tittat på din bild. Det var verkligen ingen bild som tillhör vanligheterna. ;-) Men kände samtidigt att min egen får duga...just detta med vägen som jag koncentrerade mig på. Härligt!
 
k-oskarina skrev:
Lars nu har jag tittat på din bild. Det var verkligen ingen bild som tillhör vanligheterna. ;-) Men kände samtidigt att min egen får duga...just detta med vägen som jag koncentrerade mig på. Härligt!

Inte bara duga. Jag tycker att din bild ger precis samma känsla som den jag utgick från med analysen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.