Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Här rullar man runt "lite lätt" bland era inlägg och funderar vad ni stressar upp er för. ;-) Är det den stora miljödebatten ni deltar i? Alltför mycket sol och alltför mycket värme istället för is och snö.
(Inom parentes) så har jag ändå lite medkänsla för er...detta med att försöka ändra på väderförutsättningarna...stora och svåra saker.
"Bryt ett ben" men bryt det inte!!!
 
Julstress...

Redan nu kan jag meddela att nästa månad kommer jag inte att delta. Det vore bara dumt att tro att man mitt i julstök och stress skulle hinna ut och fotografera för ett visst uppdrag. Familjen, barnen och släkten gör det omöjligt. De ligger mej, trots allt, närmast hjärtat.

Redan i januari räknar jag dock med att sälla mej till skaran igen

/AnWi
 
AnWi skrev:
Men man vet ju inte i förväg vad man får för analys. Dessutom gäller det ju naturbilder.

/AnWi

Jag funderar på om Decemberomgången kanske skulle vara "jultema" - både på analyserad bild och framställd bild - just så vi slipper stressen att ge oss ut och jaga speciella motiv.

Vad säger ni?
 
Förslag #2

Nu blir jag sugen...
Förslag: Kan vi inte ändra julomgången helt?
En analys, i början av månaden, som alla som orkar ger en bildtolkning till. Då kan man försöka få till sin bild om man hinner och ingen lider om det skiter sig.

Bara för december. Vad tycks?

/AnWi
 
Re: Förslag #2

AnWi skrev:
Nu blir jag sugen...
Förslag: Kan vi inte ändra julomgången helt?
En analys, i början av månaden, som alla som orkar ger en bildtolkning till. Då kan man försöka få till sin bild om man hinner och ingen lider om det skiter sig.

Bara för december. Vad tycks?

/AnWi

Så roligt det låter - att alla gör en bild utifrån samma analys. Vi tolkar förmodligen samma text på helt olika sätt! Men vem ska göra analysen? Någon som vill stå över fotandet och istället ägna sig åt julförberedelser?
/Christina
 
Re: Förslag #2

AnWi skrev:
Nu blir jag sugen...
Förslag: Kan vi inte ändra julomgången helt?
En analys, i början av månaden, som alla som orkar ger en bildtolkning till. Då kan man försöka få till sin bild om man hinner och ingen lider om det skiter sig.

Bara för december. Vad tycks?

/AnWi

Inte helt fel...då kan man _kanske_ haka på.
 
Jag kan göra analysen. Om jag har förstått det rätt ska den läggas ut den 1/12 och sedan har man hela December på sig?
 
Så glad jag blir

att ni gillade mitt förslag.
1a december låter perfekt.
Kenneth, det behövs ju inget "original". Om du bara formar en text kring en tänkt bild så kan ju även du delta. Det är inte självklart att din bild blir närmare den formulerade texten än någon annans eftersom text och bild kommer att ananlyseras av många personer med sin egna klara uppfattning om hur bilden borde se ut.

/AnWi
 
Re: Så glad jag blir

AnWi skrev:
att ni gillade mitt förslag.
1a december låter perfekt.
Kenneth, det behövs ju inget "original". Om du bara formar en text kring en tänkt bild så kan ju även du delta. Det är inte självklart att din bild blir närmare den formulerade texten än någon annans eftersom text och bild kommer att ananlyseras av många personer med sin egna klara uppfattning om hur bilden borde se ut.

/AnWi

Jag har redan en - perfekt - originalbild som jag ska analysera åt er :)

Då säger vi så då - om ingen har några invändningar. December blir en specialare där jag ger en ananlys den 1/12, och alla jobbar individuellt med att skapa bilder från den. Den 15:e Januari kör vi som vanligt igen.
 
Då blir det faktiskt ingen press alls. Den som hinner göra en bild utifrån analysen gör det - blir det stressigt är det bara att strunta i det. Det behövs väl knappast någon anmälan, för ingen annan är ju beroende av att man verkligen utför sitt uppdrag...
/Christina
 
Re: Re: Så glad jag blir

jkene skrev:
Jag har redan en - perfekt - originalbild som jag ska analysera åt er :)

Då säger vi så då - om ingen har några invändningar. December blir en specialare där jag ger en ananlys den 1/12, och alla jobbar individuellt med att skapa bilder från den. Den 15:e Januari kör vi som vanligt igen.

Härligt Kenneth.
Nu känner jag mig så där omåttligt motiverad igen (utan prestationsångest). Jag är ju inte färdig än med denna månads analys. Idag vankades det dock trevligt väder så det blev en MC-utflykt med lunchen i skogen och 51 bilder att titta på när jag kommer hem. Har jag tur har jag "fångat in" texten.

/AnWi
 
Tine skrev:
Då blir det faktiskt ingen press alls. Den som hinner göra en bild utifrån analysen gör det - blir det stressigt är det bara att strunta i det. Det behövs väl knappast någon anmälan, för ingen annan är ju beroende av att man verkligen utför sitt uppdrag...
/Christina

Prexis.
 
Re: Re: Re: Så glad jag blir

AnWi skrev:
Härligt Kenneth.
Nu känner jag mig så där omåttligt motiverad igen (utan prestationsångest). Jag är ju inte färdig än med denna månads analys. Idag vankades det dock trevligt väder så det blev en MC-utflykt med lunchen i skogen och 51 bilder att titta på när jag kommer hem. Har jag tur har jag "fångat in" texten.

/AnWi

Frodo åkte aldrig motorcykel :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.