Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomasz skrev:
Ujujuj, så det blev. November är en tung månad för fotografering. Fast allt är egentligen Oves fel, han skrev en för svår analys. Jag sitter nu och sticker nålar i en trasdocka som jag döpt till Ove :)

Konstigt att det är så roligt det här. Alltså inte att sticka nålar i en docka, utan att utmana sig själv i denna tråd. Jag har verkligen inte varit på topp denna gång, utan snarare ångrat att jag anmälde mig. Men trots att jag inte är nöjd med bilden så känns det härligt att ha den klar (den ligger här)

Jag har samtidigt försökt mig på att delta i en fototävling för första gången, det är deviantART som ordnar en gatufototävling. Men nu ska jag inte binda upp mitt fotograferande mer på ett tag.

KANONbra bild till analysen Tomas. Skickligt!
Du har hellre kunnat vila på en kudde och gosa med en nalle, istället för att sticka nålar i stackars Ove-dockan.

Med näsan precis ovanför vattenytan...
Imorrn ska jag kommentera allas alster.
Det ka bli sköj!
Har varit begravd i jobb, men som sagt nu är näsan ovanför vattenytan.
Ska väl lägga ut bilden också så man får den bakom sig.

Jaha....klar med mitt bidrag.
Som alltid...samma sköna känsla som när man lämnar
tandläkarstolen.
Känns så bra att komma loss att man kan tänka sig att gå in igen...bara för att få gå ut igen :D

anwo skrev:
Jaha....klar med mitt bidrag.
Som alltid...samma sköna känsla som när man lämnar
tandläkarstolen.
Känns så bra att komma loss att man kan tänka sig att gå in igen...bara för att få gå ut igen :D

Sista meningen verkligen i "toppklass", Annelie!

Christina, jag tycker den var skön.
Efter tre veckor i en arbetstornado ville jag omedelbart stå där du ställde Leif.
Och bara vääänta in båten.
Gud vad skönt det såg ut.
Tror för övrigt det är svårt med roliga aka färglada bilder denna årstid ;)

Min kabel för överföring av bilder från kamera till dator verkar ha gått upp i rök i samband med att jag bytte lägenhet nyligen. Hoppas jag kan få fram min bild i tid annars kommer den så fort jag lyckats få in den i datorn.

Goofball skrev:
Min kabel för överföring av bilder från kamera till dator verkar ha gått upp i rök i samband med att jag bytte lägenhet nyligen. Hoppas jag kan få fram min bild i tid annars kommer den så fort jag lyckats få in den i datorn.

Ta upp bilden på kamerans skärm, be någon fotografera av den, ladda upp. Klart.

Med timmar kvar...

Par 1: Kenneth Eriksson - Anders Wikström
Den bild Kenneth Eriksson analyserade
Den bild Anders Wikström skapade
Den bild Anders Wikström analyserade
Den bild Kenneth Eriksson skapade
Par 2: Lars Hägglund - Ulla Larsson
Den bild Lars Hägglund analyserade
Den bild Ulla Larsson skapade
Den bild Ulla Larsson analyserade
Den bild Lars Hägglund skapade
Par 3: Ove Lundqvist - Thomas Engström
Den bild Ove Lundqvist analyserade
Den bild Thomas Engström skapade
Den bild Thomas Engström analyserade
Den bild Ove Lundqvist skapade
Par 4: Cecilia Bergman - Ulrika Nilsson
Den bild Cecilia Bergman analyserade
Den bild Ulrika Nilsson skapade
Den bild Ulrika Nilsson analyserade
Den bild Cecilia Bergman skapade
Par 5: Peter Olesen - Christina Fryle
Den bild Peter Olesen analyserade
Den bild Christina Fryle skapade
Den bild Christina Fryle analyserade
Den bild Peter Olesen skapade
Par 6: Anna Hallin - Leif Fryle
Den bild Anna Hallin analyserade
Den bild Leif Fryle skapade
Den bild Leif Fryle analyserade
Den bild Anna Hallin skapade
Par 7: Annelie Worgard - Jonas Johansson - Niels Jörgensen
Den bild Annelie Worgard analyserade
Den bild Jonas Johansson skapade
Den bild Jonas Johansson analyserade
Den bild Niels Jörgensen skapade
Den bild Niels Jörgensen analyserade
Den bild Annelie Worgard skapade

Vi väntar på Oves bild, Jonas sladd och några analysbilder. Jag kommer förbi och kommenterar de som jag ännu inte kommenterat senare ikväll.

I morgon bitti drar Den Andra Bilden X-MAS Special igång :)

Goofball skrev:

Jag plockar alltid ut minneskortet ur kameran och stoppar det min minneskortsläsare... Så hittar du bara en dator med minneskortsläsare borde du vara på banan...

Vill dessutom tillägga att detta var mycket jobbigare än jag hade anat. Inte nog med att man var tvungen att finna ett bra motiv. Att man dessutom blev tvungen att tampas med sin rädsla för spöken för första gången på flera decennier var en oanad effekt.

Jag har en minneskortsläsare, den står dock utlånad till Ungdomens Hus i Varberg... jag anar att det är här även min sladd befinner sig. Föga nytta har jag av det nu när jag bor i göteborg.

Vad nyfiken jag blir på din bild Jonas.
Spöken .....hmmmmm....går tillbaka till min analys
för att se vad som kan ha framkallat spöken i den.
Coool....
Hoppas de var snälla mot dig bara <ler brett>

Spökena kanske inte kom med på bild, inte vad jag sett i alla fall... men bor det spöken någonstans så lär det vara i det hus där jag fotoraferat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar