Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är inte lätt att få ihop det jämnt, klart det hade varit spännande att se vad du gjorde av min analys, men jag har ju fått se bilden du använde och haft en analys att jobba med, så det är lugnt :)

Hoppas du får mer tid nästa gång, för både bilden och din analys var intressanta!

Så bra...

att ni hör av er. Ingen kräver att man till varje pris måste få till en bild, men man bör ge ett livstecken och nu har vi fått det.

Går det att få till en bild gör det oss alla glada. Går det inte summerar jag denna omgång vid månadsskiftet. Sedan avnjuter vi, ett förhoppningsvis härligt, sommarlov.

DAB-värden
Anders

Skall vi inte försöka få till en bilddiskussion?

Nu Cecilia har jag lagt ut bilden jag analyserade.

Det är kul att så olika bilderna är fastän den abstrakta delen är så besläktad.

Två bilder:
- Helt olika natur
- Helt olika färginnehåll
- Mycket samstämmigt känsloinnehåll

Kort sagt: Mycket lyckat!

Anders

Peter och Torun

Att se originalet till Peters analys och sedan see din bild, Torun, lockar verkligen fram smilgroparna.

Din lösning av, den ganska svåra, analysen är så charmig men har egentligen ingenting gemensamt med originalet utom just Peters textrader.

Kreativt och roligt.

Anders

Jag tycker verkligen att Torun fick till en spännande bild på analysen. Inte desto mindre roligt att bilderna har väldigt lite gemensamt...

Har fått besked från Peter att han skall försöka få till en bild innan månadsskiftet så jag lugnar mig med att lägga ut bilden jag analyserade. Har kommenterat era bilder nu, och det är så intressant att se originalen. Tycker det finns många likheter, men min egen blev ju rätt annorlunda.

Det har inte dykt upp någon bild från Peter så nu har jag lagt ut länken till bilden jag analyserade åt honom.

Måste få berätta att mitt aprilbidrag till tråden, Helium, fick ett hedersomnämnande i Kameraochbilds fototävling Grand Prix 2008. Jag, Peter, Fredrik och Ove utgör ju ett lag, som fyndigt nog heter just "Den andra bilden". Känns därför lite roligt att det var just ett bidrag från denna tråd som passerade nålsögat!

Torun

Grattis, så kul! Själv känner jag mig modig när jag vågar publicera mina bilder i den här tråden... ;-)

Grattis Torun!!!

Jag funderar allvarligt på om jag skall testa samma taktik till nästa omgång. För mig är det så att DAB är ett av få tillfällen som jag har ett tydligt mål med det jag fotar och det kanske syns i bilderna.

Kan bara instämma

i ett stort grattis Torun. Tyckte det var jättefestligt att se bilden i tidningen.
Kanske nappar någon på tråden också så vi får in några nya tappra deltagare till höststarten.

DAB-Anders

Absolut!

Som vädret ser ut just nu kan det bli många spännande bilder...

Anmälningar till Den Andra Bilden
=================================

DAB-värden
Anders

Cecilia Bergman

Cecilia Bergman
Eric Bengtsson

Har fått en nytändning känns det som, är hur fototokig som helst nu.

Hej alla DAB:are,

tänkte bara nämna att nu har laget DenAndraBilden 20 poäng i Kamera&Bild:s GrandPrix 2008.

En av mina bilder fick ett hedersomnämnade :)

Torun fick ju med en av sina bilder förra omgången...

Cecilia Bergman
Eric Bengtsson
Per Folkesson

(var det tänkt så?)

Nemesis skrev:
Hej alla DAB:are,

tänkte bara nämna att nu har laget DenAndraBilden 20 poäng i Kamera&Bild:s GrandPrix 2008.

En av mina bilder fick ett hedersomnämnade :)

Torun fick ju med en av sina bilder förra omgången...

Gratulerar Peter! Vilken bild blev det?

Per: (Ja, det var tänkt precis så) ;)

Cecilia Bergman
Eric Bengtsson
Per Folkesson
Jens Stålberg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar