Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ett tag sedan jag levererade en analys så jag känner mig lite rostig. Det blev en bild med lite andra känslor en vad det brukar bli, hoppas att det inte blev för svårt/lätt.

/Fredrik

Tänkte prova göra en kort och ganska öppen analys den här gången, bör bli intressant att se resultatet.

Jag tycker det var en spännande analys och har redan några bildidéer som jag ska fundera lite på! Min analys vet jag inte riktigt vad jag tror om, känner mig fortfarande som extrem nybörjare här, hoppas den ledde till någon inspiration i alla fall.

Det blev ett lite hastigt och lustigt inhopp för mej så jag har inte hunnit välja bild och göra analys än. Senast i början av helgen lovar jag dock att leverera en analys.

Anders

Tack Anders! Annorlunda analys men jag blev spontant glad av att läsa den! Inte för att det dök upp någon idé sådär direkt men jag skall börja gräva efter geniknölarna, om jag har några...

Usch, jag hade jätteproblem med den där analysen. Var nästan för klurig för mig! Lyckades iaf med god hjälp av Photoshop få till någonting som jag tyckte fångade analysen hyfsat åtminstone.

Superrolig bild Eric, men jag blev oerhört förvånad över att bilden var manipulerad, är det inte så det ser ut normalt på åkrarna...

Wow!

En i mina ögon lysande tolkning Torun.
Och Eric, vilken rolig bild.

men jag hittar ingen ljusning än...

Anders

Äntligen!

Idag, när vi skulle ta förmiddagspromenaden, föll allting på plats. Många tankar har tvingat de små grå att anstränga sig men fram till nyss har ingen idé passerat censuren.
Ibland finns lösningen närmre än man tror och min bild är tagen på innergården, innan vi ens hunnit ut i skogen.
Det känns oerhört lättande att vara klar, det värsta jag vet är att "kasta in handduken".
Nu är det bara att huka sig för kommentarerna...

/Anders

Min tolkning av dramatiken är vetskapen om dödens snara inträffande. Eftersom solrosen växer på min innergård har den endast några dagar kvar att leva. Jag ville dock inte kalla bilden för dödsångest, eftersom det låter så hemskt, och så hemskt borde inte naturen uppleva det eftersom det händer varje år.

Det var mycket roligt att se originalet men trots att jag kände på mej att de sista raderna i analysen syftade till något större ville jag hitta bilden i naturen. Mina tankar var inne på dåligt vatten men det skulle bli så svårt att visa det med en bild.

Det är festligt att ju öppnare analysen är desto svårare verkar det vara att kläcka en bildidé.

Anders

Så var det snart dags igen

Anmälningar till Den Andra Bilden
med start 15e Oktober
=================================
Det är bara att fylla på här som vanligt.

DAB-värden
Anders

Efter 3-4 misslyckade bildidéer så hoppas jag kunna leverera ikväll. Nu ska vi se om det HÄR håller då... :)

hmm

Njae, jag måste säga att jag inte är så nöjd... Framförallt krävs lite för mycket förkunskaper (att man vet vem bilden föreställer) Jag hade några idéer, bland annat skulle jag plåta en aggresiv hundförare som sysslar med agility, men det var bara glada och mysiga människor som var med i den hundtävling jag besökte. Min nästa bildidé var att plåta Tom Prahl när han tränar Trelleborgs FF, han ser ofta bister ut trots att fotboll troligen är det roligaste han vet, men det var för krångligt med fototillstånd, åka totalt 12 mil för en match jag inte ville se osv... :)

Så det fick bli den elake kocken istället :)

Anmälningar till Den Andra Bilden
med start 15e Oktober
Christina Fryle

Längtar tillbaka!

Var med flera ggr i DAB:s barndom - för ett par år sedan - men det kom annat emellan och jag har inte varit så aktiv överhuvudtaget på Fotosidan. Men nu ser jag verkligen fram emot att få en klurig uppgift att lösa! Hoppas att fler anmäler sig före den 15:e!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar