ANNONS
Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag lever men det har varit lite kaotiskt de sista dygnen eftersom jag är involverad i Göteborgsvarvet. Och eftersom det varit rekord i anmälda och startande så har servrarna gått på knäna och vi har försökt jobba med lite olika lösningar, därför är jag sen - ingen ursäkt, bara en förklaring...
Under lördagen höll jag även på med detta för Göteborgsvarvet:
http://www.goteborgsvarvet.com/live/live.htm

Bra!

Nemesis skrev:
Jag lever men det har varit lite kaotiskt de sista dygnen eftersom jag är involverad i Göteborgsvarvet. Och eftersom det varit rekord i anmälda och startande så har servrarna gått på knäna och vi har försökt jobba med lite olika lösningar, därför är jag sen - ingen ursäkt, bara en förklaring...
Under lördagen höll jag även på med detta för Göteborgsvarvet:
http://www.goteborgsvarvet.com/live/live.htm

Skönt att du är på banan igen...

Då har väl alla något att jobba med så det är bara att gnugga geniknölarna och låta fantasin flöda.

DAB-Värden
Anders

Det här var svårt. Svårast hittills, och jag har väl inte uppfyllt analysen helt och hållet. Lägger upp min bild nu i alla fall, för jag har haft så svårt att komma på idéer och lär nog inte komma på något bättre än detta.

Tänkte att du varit så kreativ och duktig förut så du "förtjänar" en svår analys, men som är ganska fri också...
Tycker du lyckats mycket bra och kreativt!

Nu är det ju "bara" upp till bevis för mig ;)

Nu är det sådär tyst igen...
Hur går det?

Ventilera era idéer och invig oss i era problem så vi andra kan känna oss delaktiga och komma med käcka förslag.

DAB-värden
Anders

Tyst var ordet! Jag måste erkänna att jag alldeles glömt bort att ta min bild. Huga! Ska försöka fixa det i morgon. Men jag är visst inte ensam?

Jag måste nog kasta in handduken denna omgång. Har inte haft några bra idéer att köra på och dessutom börjat läsa en mattekurs över sommaren som stjäl värdefull tid. Hade en förhoppning om att kanske kunna få in ett sent bidrag men nu är det ju studenttider också så många vänner att fota och umgås med. Ska väl inte ge upp helt ändå, kanske lyckas få ihop någonting till helgen eller så.

Jag har inget emot att vänta tills helgen är över om det resulterar i en bild.

Andemeningen är ju faktiskt att försöka skapa en bild. Vi bedömer ju sällan bilden som sådan utan de känslor den förmedlar. Ibland faller det många i smaken, ibland knappt någon med det är liksom kryddan i denna lekfulla utmaning.

Ha en riktigt lång skön fotohelg.

DAB-värden
Anders

Uppryckning!

Vi är sex anmälda men det har bara kommit in tre bilder plus min och bara ett enda lag "gick i mål".

Det borde vara dags för en ny omgång men det är svårt att uppbringa lusten när det blir såhär.

Ta en funderare på hur ni vill ha det, finns intresset så ställer jag såklart upp för en ny omgång.

DAB-värden
Anders

Jag tycker den här tråden är så oerhört rolig, utmanande och inspirerande - när det funkar. Men, när det drar ut på tiden såhär så tappar jag faktiskt både lust och inspiration. Har faktiskt funderat på om jag skulle anmäla mig eller ej om det blir en juniomgång. Bättre att stå över än att bli besviken tänker jag. Vill gärna veta hur ni andra tänker.

Torun

Som nybörjare brinner jag ju över en sådan här uppgift, fast det är klart, det är ju tråkigt att inte få se någon bild till sin analys och man får ju hoppas att man får se bilden som låg till grund för analysen man använde i alla fall... Jag är sugen på att prova en gång till, så jag anmäler mig om fler vågar, jag LOVAR att åstadkomma en analys och bild även nästa omgång i alla fall...

Jag gillar tråden! Och är extremt dålig på att hålla tider : ) Ska försöka skärpa mig i framtiden! Men vi har haft uppehåll tidigare somrar eftersom det brukar vara ännu svårare då. Nya krafter till hösten kanske?

cecber skrev:
Jag gillar tråden! Och är extremt dålig på att hålla tider : ) Ska försöka skärpa mig i framtiden! Men vi har haft uppehåll tidigare somrar eftersom det brukar vara ännu svårare då. Nya krafter till hösten kanske?

Om jag får tycka så försöker vi BLI FÄRDIGA med denna omgång. Det kan få ta månaden ut.

Sedan drar vi igång igen den 15e augusti, då har ju ordningen återställts för de flesta.

Hör av er vad ni tycker och speciellt ni som ännu inte bidragit. Vi skäller inte på någon här i tråden men total tystnad är olidlig.

DAB-värden
Anders

Låter bättre för min del iaf, har tyvärr kameran utlånad nu men när jag får igen den (under morgondagen förhoppningsvis) ska jag ut och försöka få till någonting.

Så bra!

Lok skrev:
Låter bättre för min del iaf, har tyvärr kameran utlånad nu men när jag får igen den (under morgondagen förhoppningsvis) ska jag ut och försöka få till någonting.

Vi väntar med spänning på resultatet.

DAB-värden
Anders

Skall jag lägga in bilden som jag analyserade åt Peter? Känns lite meningslöst då han inte har gjort någon bild. Torun

Autorun skrev:
Skall jag lägga in bilden som jag analyserade åt Peter? Känns lite meningslöst då han inte har gjort någon bild. Torun

Har du fått svar av Peter att det inte kommer någon bild? I tråden har han inte inte skrivit på länge.

Vi andra vill gärna se bilden till din analys så den vill vi gärna att du länkar till.

Jag skall oxå se till att avsluta mina uppgifter i dena månadsomgång.

DAB-värden
Anders

Och jag undrar om det blir någon bild från Eric, och om jag ska lägga ut bilden jag har analysera. Dessutom vore det åtminstone kul att få se hur orignialbilden såg ut som jag har tolkat...

Jag kommer nog tyvärr inte få till någon bild den här omgången. Skrev upp mig lite på vinst och förlust men trodde att det skulle gå bra, vilket det inte gjorde. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det Jens.

Du får gärna lägga upp bilden du analyserade, jag gör detsamma nu på direkten så du får se originalet.

Jag anmälde mig mot bättre vetande, jag skulle vetat bättre. Men jag är en obotlig tidsoptimist.

Och jag är extremt ledsen att det blev så här just den omgången när jag blev ihopparad med Torun, har faktiskt sett fram emot detta!

Men om det är så att tråden kommer att vara öppen månaden ut så kommer jag att göra mitt yttersta för att få ihop en bild till Toruns analys, jag har en bildidé men inte haft tiden.
Jag har lagt upp den bilden som jag analyserade åt Torun.

Jag kommer i vilket fall som helst att ta en pause från DAB efter sommaren för att försöka komma ikapp livet (just nu känns det som jag kör moped på motorvägen). Jag har börjat pendla drygt 20 mil/dag i jobbet och det tar både tid och kraft.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar