Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Så sant, jomenvisst!!!

Autorun skrev:
Det börjar väl bli dags för anmälan till nästa omgång?

Tack för stoppnålen i ändalykten Torun...

Hur står det till med fotolustan i dessa sommartider? Mina ischiasproblem böjar äntligen avta på riktigt efter snart 5 veckor så inspirationen börja ånyo infinna sig.

Dags att kolla upp intresset hos övriga:

Anmälan till Den Andra Bilden Maj 2008
######################################
Anders Wikström

DAB-värden
Anders

Re: Så sant, jomenvisst!!!

Heja Anders! Jag fick fart på dig! Det var en enveten ischias du har. Vet av egen erfarenhet att det gör ONT! Hoppas det är några som kan hinna med en majomgång. Det brukar vara en upptagen månad.

Anders Wikström
Torun Bring

Re: Re: Så sant, jomenvisst!!!

Mot bättre vetande, så

Anders Wikström
Torun Bring
Peter Olesen

Anders Wikström
Torun Bring
Peter Olesen
Cilla Bergman

Klart man är på igen! Nervös som tusan inför en uppkörning imorgon men ingenting går ju upp mot lite DAB för att lugna nerverna. Härligt att höra att det börjar ge med sig Anders!

Anders Wikström
Torun Bring
Peter Olesen
Cilla Bergman
Eric Bengtsson

Jag har kollat lite i den här tråden och det verkar vara oerhört spännande det här. Jag är extrem nybörjare, men inbillar mig att jag har god fantasi och det är väl en bra start...

Hoppas det är ok att man hoppar in så här?

Anders Wikström
Torun Bring
Peter Olesen
Cilla Bergman
Eric Bengtsson
Jens Stålberg

Jag hoppar över denna gång, jag känner på mig att tiden inte kommer att räcka till. Det ser bättre ut till nästa omgång.

/Fredrik

Välkommen Jens.

Det är alltid kul men nya medlemmar och som du säkert läst finns inga förbehåll eller krav på deltagarna än att göra sitt bästa.

Hela konceptet går ut på att ha kul samtidigt som man utvecklas. Det är bara att hoppas att även du kommer att trivas.

DAB-värden
Anders

Tack så mycket, jo jag har läst tråden framlänges och baklänges (ok, kanske bara de 20 sista och första sidorna + några månadstrådar...) och tycker det här låter spännande... Ser fram emot vad som komma skall.

yens skrev:
Tack så mycket, jo jag har läst tråden framlänges och baklänges (ok, kanske bara de 20 sista och första sidorna + några månadstrådar...) och tycker det här låter spännande... Ser fram emot vad som komma skall.

Då är det bara några timmar kvar till parslumpningen, så det är hög tid att leta fram en bild och spara länken och gärna fotografens namn och namnet på bilden (så man kan hitta tillbaka i slutet av månaden). Har man sparat namnet på fotografen och bilden finns chans att få bilden upplagd igen om den tagits bort.

Jag är nästan klar med min analys och är mycket sugen på en ny omgång. Hoppas det gäller alla.

Än finns chans att hoppa på tåget, imorgon bitti går startskottet...

DAB-värden
Anders

Tjohooo...

Jag är klar!!! Det är första gången i den här tråden jag lyckats realisera den första bildidé som kom upp i mitt huvud.

Vid kvällspromenaden, efter en massa mat på ett födelsedagsfirande, var ljuset så mjukt och vackert eftersom solen just gått ner bakom horisonten. Himlen, ännu ljus, skapar en lagom dramatisk bakgrund till det gyllene fältet i förgrunden och den vackert rödmålade bondgården i bakgrunden.

Rådjur och harar kryddade vår vandring så just nu är jag på ett ovanligt gott humör,

Hoppas ni alla får en trevlig helg och att inspirationen flödar denna ombytliga vår.

Anders

Gjorde fel!

Mitt inlägg hamnade fel! Ser att det hamnade i månadens inlägg när det skulle varit här i stället. Sorry, sorry. För sent att ta bort det nu.

Re: Gjorde fel!

Autorun skrev:
Mitt inlägg hamnade fel! Ser att det hamnade i månadens inlägg när det skulle varit här i stället. Sorry, sorry. För sent att ta bort det nu.

Shit happens!

Det är just inget som stör så det är knappast värt besväret att be någon på fotosidan att ta bort det. Särkilt när det är så positivt för egen del...

Nu när jag fått lite tid över skall jag försöka sammanfatta förra månadens omgång så det blir en slutsummering. Det blir alltid så segt och känns så inaktuellt när en månadsomgåpng drar ut långt över deadline och nästa omgång redan har startat. Nåväl, det skall göras så varje månadstråd får ett snyggt slut.

Eftersnack om bilderna, som diskuterats tidigare, har helt uteblivit. Behovet verkar inte varit så stort som vi initialt kände. Eller...

Ser med spänning fram mot lite bilder att recensera.

DAB-värden
Anders

Kom igen nu Peter! Dyker det inte upp en analys under dagen hoppar jag av den här omgången. Inspirationen rinner ut i sanden av att vänta och jag känner att nu finns det inte mycket kvar. Kanske verkar jag gnällig, men jag går in för detta med stor iver och ser det verkligen som en utmaning att inte bara göra en bild som stämmer in på ananlysen, utan också en bild som är snygg. Har en väldigt positiv inställning till den här tråden, men är samtidigt otålig och en av mina brister i livet är att jag inte är särskilt tålmodig när saker och ting förväntas ske vid ett visst tillfälle. Vet att flera av er har mycket annat att göra som är viktigare än detta vilket jag definitivt respekterar. (Det har väl jag också egentligen, men jag är en fotosidenörd just nu.) Jag känner mig väl ungefär som du Anders när du känner att det inte är roligt att sammanställa förra omgången när det dragit ut på tiden. Hoppas mitt inlägg inte upprör och att ni kan respektera min inställning. Även om det är du Peter som jag väntar på den här gången så är detta inlägg inte riktat till dig personligen - utom första raden. Det är lätt att uttrycka sig klantigt i text och en text kan lätt missuppfattas. Kanske har jag fel inställning. Kanske förstör jag för er andra med min inställning och tar bort glädjen från er? Säg till i så fall. Jag kände bara att jag behövde lätta på trycket lite. Nu skall jag ut och fotografera den täta dimman på väg till jobbet!

Torun

Senast ändrad:
Torun: klart man får säga ifrån! Vi är alla sena ibland, men det är klart man blir stressad om man inte får sin analys. Har du skickat ett mejl? Det är ju inte helt säkert att Peter tittar in här?

Jodå - jag har mailat honom och dessutom sett att han varit inloggad på Fotosidan. Han skrev ju att han anmälde sig "mot bättre vetande! :)!

Uppmaning utan pekpinnar.

Att tänka på:
Det blir mindre stressigt och mycket roligare om man, innan en ny omgång startar, valt ut sin bild och gjort sin analys. Bilden skall ju inte väljas beroende på den lagkamrat man fått så det går bra att välja och analysera långt i förväg.

Jag har inte alltid kunnat leva upp till ovanstående men försöker verkligen just för att inte försinka för andra.

DAB-värden
Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar