Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja du Annelie, en bildidé kom med det samma. Men jag har en fråga till Kenneth, är det OK med ett delmontage i bilden. Min bildidë är nämligen helt fyskt omöjlig att göra med en bild. Det är en huvudbild och ett mindre montage. Montaget är liksom knorren. Båda bilderna kommer att vara tagna på samma ställe vid samma tidpunkt etc, men det krävs en justering och två bilder för att bildbudskapet att gå igenom.

mvh.Ove
 
Min analys till Niels

Den bild jag har valt har en renhet och en sparsmakad enkelhet som förmedlar ett meditativt lugn. Den kan illustrera begynnelse på flera plan, men är samtidigt tidlös med en närmast sakral känsla. Jag blir lite andäktig; både över hur vacker världen är - och att fotografen lyckas förmedla det till mig. Bilden skulle kunna användas för att visa att ljuset är vad fotografering framförallt handlar om.

Lycka til Niels!
 
En fråga om tillägg...

För att utveckla den kreativa biten så har jag en fråga angående ett tillägg i processen.
Nu när jag (vi) har fått analysen på en bild av ens partner så tolkar vi den efter eget sinne och referenser. Det vore kul att som extra fjong på det hela också skriva en kort (eller längre om man så önskar) redogörelse för hur man tolkade sin partners analys och varför. Det kan ge lite insikt i hur olika man uppfattar en analys och tolkar den. Man kan också få lite inblick i den kreativa förprocessen som pågår innan själva bilden är tagen. Det kan även det vara utvecklande för bildseende och bildskapandet.
Vad tror du Kenneth, det är du som styr vilket jag tycker är bra, för många kockar du vet ;0)

mvh/Ove
 
Absolut. Tycker man kan redogöra för det i beskrivningen till bilden (för framtida generationer :)) Blir den lång kanske inlägget här är bättre dock :)
 
Sorry Anna - paren är redan lottade och de är nog alla igång med att jobba på ett eller annat sätt.

Vill du vara med nästa start?
 
Ja gärna :) men jag trodde det stod anmälan den 15:e :-(

PS Har jag tolkat fel? Vilken dag gäller? (så att man kan ha koll här)
 
Näe, vi gör så här istället - Om du vill vara med Anna - välj en bild och ge din analys till mig, så ger Bettan sin analys till dig. Så kör du, jag och Elisabet i en triptet(vill inte använda det andra ordet längre :))

OK?
 
Anmälan är till den 15:e - slumparen avgör om starten går på morognen eller kvällen... Eftersom slumparen är morgonmänniska blev det som det blev.
 
Då har jag ett förslag för nästa omgång.
At vi då måste välja en bild utan eller med mindre än 5 kommentarer. Och att vi alla kommenterar dom utvalde bilderna.
På så sätt öker vi även antal kommentarer och hjälper även sådanna som inte är med i tråden här samtidigt som tråden får lite reklam.
Vad tycks?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.