Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fattar inte...

...hur jag skall få till en bild av
"Vad har hänt?" och sedan "Va' mycke' vatten"
Fors, men samtidigt är det stad, i en överraskande kombination.
Annars är det färgerna som står ut i denna bild, framför allt rött och gult.

Skallen känns som ett tröskverk. Fullständig idétorka. Kanske en god natts sömn kan göra underverk.

/Anders
 
Tebax från sydligare breddgrader...lyckades smita in på Internet och kolla analysen, så jag hade faktiskt en bild med mig hem i bagaget, så den kommer nog upp i kväll om jag inte är ute och njuter av sommarvädret och värmen efter jobbet i stället för att sitta hemma vid datorn:)
 
Japp, då var bilden uppe i tid den här gången.

Jag har tänkt lite annorlunda den här gången. I stället för att sitta och analysera nyckelorden i analysen till leda bestämde jag mig för att i stället försöka få fram känslan i essensen av analysen i stället för att bokstavligen få med alla viktiga ord. Om det var ett lyckat drag får ni själva avgöra...

Sedan hade jag lite tur att jag varit i Jalta några dagar, så det blev till att boka en busstur ut till den här borgen direkt efter att ha läst analysen. Med ett sådant här fantastiskt motiv blir det lätt att hitta inspiration :)

Fast bussturen hade nog blivit av ändå...
 
Jag hade gärna tagit den här bilden till min analys, med den är tagen för två år sen, så det gick inte.
 

Bilagor

  • dsc_1665.jpg
    dsc_1665.jpg
    90.9 KB · Visningar: 176
Jag var just lite nyfiken på vilka andra gungbilder du hade, vad kul att du visar dem.

Gungan måste vara en av människans bästa uppfinningar! Synd att jag blir illamående efter bara några pendlingar, det är ju så kul.

Men jag tycker fortfarande att din bild till analysen är bra.
 
Jag har många tecken på mitt tangentbord, men inget livstecken. Det verkar vara samma sak med er andra, det har varit så tyst här i tråden. Men ni är väl ute och plåtar?

Jag kom på mig själv med att ha glömt en viktig sak: Jag reser bort tidigt i ottan den 1/6 och kommer att spendera fyra dygn på en båt, fjärran från internet och FS.

Ska jag lägga ut länken till bilden jag analyserade på fredag kväll, fast det kanske jag glömmer bort i resfebern. Jag får i så fall göra det när jag kommer hem. Hoppas det blir bra, hur det nu än blir.
 
Sådär lite i sista svängen igen...
Hade en del idéer redan från början men valde till slut en som var ganska enkel att utföra...
 
Jag har inte gett upp!

Lider av idétorka så det bara dammar. Trots allt börjar en liten idé ta form i mitt huvud så jag, som "stridit" så för att uppgiften skall lösas i tid ber nu själv om uppskov.
Skall nog få till någonting till helgen och slippa lämna in WO.

Hoppas ni orkar vänta.

/Anders
 
Nersnöad/insnöad/översnöad av jobb har jag varit.
Är fortfarande.Därav _min_ tystnad.
Men bild blev det, ska försöka få upp den senare ikväll.
Ska också ta mig tid att kommentera alla era bilder senare i helgen.

Hade tänkt mig en arrangerad bild med stor spade,
i eftermiddagsolens långa skuggor,nerstucken vid hörnet på ett gammalt hus i närheten.
Men missade det pga av tidsbrist.
jaja så det blev en annan bild istället...som kommer snart.
 
Så har jag laddat upp min bild.
Nu återstår att titta på alla andras alster :)
Återkommer snarast möjligt med det.
 
Arrghhhh!!!
Tiden går för fort....
Jag har banne mig inte hunnit med den här gången. Jag har varit överhopad med jobb som tyvärr konsumerat större delen av dygnets timmar den senaste tiden. Kan jag få helgen på mig?

mvh/Ove
 
Ta't lugnt Ove, det finns nog tid så att det räcker.

Jag hade ju fel om min frånvaro, det är först om 6 timmar jag åker. Men jag tar och lägger ut länken till originalbilden nu, Annelie har ju visat sin bild.
 
Hur går det, Anders?

Verkar som analysen var för detaljerad?
Du får kanske göra som Volvo - "Tänk utanför lådan".... ?
 
Nemesis skrev:
Hur går det, Anders?

Verkar som analysen var för detaljerad?
Du får kanske göra som Volvo - "Tänk utanför lådan".... ?

Jag är på G!
Vet hur jag skall ta bilden och "ska bara" komma till rätt ställe, i rätt tidpunkt, i rätt väder.

Räknar med att kunna ta bilden ikväll och publicera den i morgon.....den som lever får se.

/Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.