Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Maj avslutat. Juni startat!

Då är sammanställningen klar för maj månad.

En ny omgång är upplagd. Tills imorgon finns det alltså chans att anmäla sig. Då sker parslumpningen (om det nu behövs någon denna månad).

/Anders
 
Kanon Anders! Tusen tack!

Jag kommer med min analys i morgon oavsett om det kommer med fler eller om det "bara" blir jag och Fredrik...
 
Hallå...

Men Peter och Fredrik, så tyst det är.
Jag väntar ivrigt och nyfiket på era bildanalyser.

/Anders
 
Jo, det bådar ju gott inför månadens kamp :)

Men nu ligger min analys uppe, sent som sagt, men jag var ju först - :D
 
Så bra.

Då har ju även denna månads minimerade omgång satt fart.
Sköna analyser båda två. Fredrik din analys sätter många griller i huvudet. Det skall bli jättekul att se originalet till den.

Lycka till båda två.
/Anders
 
Hmmm... det kanske var lite klent med endast 21 ord.

Peter, om bilden blir för liten får du säga till ;-)
Jag har en mening till som beskriver bilden men jag vill inte förstöra nöjet med analysen utan att du ber mig om det.

/Fredrik
 
Haha, nä, det är ingen fara...
Tycker faktiskt att det var duktigt att få in så mycket i den analysen med de få orden...

Vet precis hur det skall se ut, skall bara försöka lösa den röda färgen...
 
Det är väl som vanligt, inget händer om man inte får en spark i baken... ;)

För min del blev det plan C och på övertid dessutom...

Har försökt att leta efter röda fraktaler i naturen, inte helt lätt...
 
Så var bilden uppe.
Efter stor vånda och många kompromisser så blev det till slut en tur till parken. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början men att behöva improvisera och göra det bästa av situationen är en av tjusningarna med "Den andra bilden".

/Fredrik

PS Vi kanske skall sätta deadline till den 27:e så att alla hinner i tid ;-)
 
Nääää, om det inte bara gäller dom som inte var med i juni tävlingen ;)

Jo, jag fick improvisera jag med, kanske skall börja med det istället ;)

Kan säga att när jag såg bladet så tänkte jag "just det!"
 
Vi får nog hålla oss till reglerna så att det inte blir förvirring...

Jag hade ett alternativ som innebar en kustbild men med en fyr för att få med det fjärde elementet. Jag förkastade den idén ganska snabbt och gick på min vattenfallsidé istället... skulle kanske följt intuitionen ;-).

/Fredrik
 
Snyggt jobbat Peter & Fredrik

Då var även juni summerad och klar.

Era alster var mycket roande att se särskilt som man hade möjligheten att jämföra originalen.

En av de bästa effekterna med denna tråd är nog att man ofta tvingas ta fram mer än en lösning och ibland helt få förkasta sin idé och ta fram något realiserbart som ändå håller. Jag tror det är mycket utvecklande, som fotograf, att tvingas prestera något inom vissa tidsramar.

Tidigare har mitt fotograferande endast varit för mig och de närmaste. Att tvingas ta fram en bild och stå för kritiken ökar, tror jag, förmågan att våga publicera sina alster mer offentligt. Man vet vad man har att vänta och har bättre pejl på sin förmåga.

Ni som tidigare endast sniffat på denna tråd, ta chansen och anmäl er. Det är helt otroligt roligt, givande och lärorikt.

DAB-värden
Anders
 
Jadu Fredrik, hade du gått på intutionen där hade det varit klockrent ;)

Anders: jag personligen tycker inte det är speciellt svårt att lägga upp bilder för denna tråden alla är så otroligt snälla, nästan lite för snälla ;)

Men jag håller med om att det gör gott för bildskapandet!

Så jag får väl bli första att anmäla mig till Juli omgången ;)

Juli-omgången:
Peter Olesen
 
Kan bara hålla med Anders, denna tråd gör mycket för bildskapandet.
För mig som nybörjare är det otroligt nyttigt att tvingas tänka på vad bilden skall innehålla och förmedla istället för att fokusera på tekniken i kameran.

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.