Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Ville bara ge lite ljud ifrån mig.
Kanske har jag en bild, kanske blir det inte den
men en tänkbar variant haver jag nu.
Nu ska jag ut och krypa bland gräs o gren för att
utöka den rara och sällsynta samlingen av sippor :)....OBS att leendet är lite snett och ironiskt.
Bland de roligaste jag vet trots att vi alla svämmas över av just sippbilder.

Ha det så bra allihopa!
 
Då börjar det dra ihop sig.

Hej alla DAB-entusiaster. Nu börjar det dra ihop sig till månadslut och "redovisning".

Hoppas alla haft flyt i det härliga vårväder vi till stor del har haft under denna omgång, eller...

Eftersom den 1e inte är förrän på tisdag finns det ännu några dagar kvar.

Själv står jag som en åsna mellan två hötappar. Vet inte vilket förslag jag ska välja. Det snyggaste eller det som stämmer bäst. Det kanske rent av blir en ny bild. Hela helgen finns ju att tillgå och batterierna är fulladdade.

Trevlig (foto-)helg önskar
Anders
 
Nu har jag lagt ut min bild.

Det blev inte den vackraste men den klart djärvaste ur min synvinkel sett.

Jag är oerhört spänd på era reaktioner och att se "originalbilden" som, är jag helt övertygad om, skiljer sig brutalt från min skapelse.

Väntar även med spänning på era bidrag.

Hoppas ni alla får en trevlig Valborg och 1a Maj.

DAB-vännen
Anders
 
Jag är också lite försenad...men det kommer. Ha lite tålamod :)

Edit: Eller förresten, vem försöker jag lura. Jag hinner inte, jag använder min backupbild i stället (som jag redan lagt ut på Fotosidan).
 
Re: Redan deadline?

cecber skrev:
Jag är på G!
Gött å höra ;0)
Jag är så förbenat nyfiken på både din bild och den du analyserade åt mig. Jag har förstått att jag är mil ifrån den analyserade bilden, och det är väl kanske lika bra det ;0)) Annars hade analysen varit fööör lätt ;0)


mvh/Ove
 
Jag har en bild men den sitter i en för närvarande trasig/trilskande kamera.
Jag förkastade min första bildide, den är nog svenskast mest för mig :)
Så jag gav mig ut att återskapa en bild jag tog förra året.
Den är nog mera generell. Men men kameran la av under fototuren.
Först genom att vägra ta flera kort, sen efter ca 100 av/på fungerade avtryckaren med då kunde man inte sätta ISO längre.
Nu har jag satt batterierna på omladdning för att se om det hjälper. De var inte urladdade men det är ju så förbålt mycket elektronik i kamerorna så det är värt ett försök.
Laddar in bilden när batterierna är färdigladdade.
OM det vill sig väl.
 
Haver nu lagt ut min bild.
Och kameran fungerar igen efter omladdning av batterier och lite skak och skrämsel.
(Suckar av lättnad)
Ska kolla era alster senare idag...men så mycket kan jag säga Anders...din bild är COOL!!!
 
Som en del amerikaner säger...

anwo skrev:
Haver nu lagt ut min bild.
Och kameran fungerar igen efter omladdning av batterier och lite skak och skrämsel.
(Suckar av lättnad)
Ska kolla era alster senare idag...men så mycket kan jag säga Anders...din bild är COOL!!!

"You made my day"

Ett stort tack för kommentaren Annelie.

Skönt att kameran fungerar igen. Skrämselhicka kan man få nog av. Nästa gång vet du hur kameran beter sig när batterierna behöver laddas :)
Har man, som jag, en D200 hinner man aldrig glömma det mellan varven. Eftersom jag alltid har med mej ett extra batteri har jag dock aldrig varit utan ström.

Skall titta noga på, och kommentera, era alster i veckan. Så fort jag bara får tid.

/AnWi
 
Ville bara säga att den här omgången hitills utlagda bilder är så bra. Jag hade gillat samtliga även utan DAB.
Och eftersom ni redan kommenterat min bild är det inte fjäsk. Så det så. :)

Å min kamera då....inte för att det har någon betydelse.....men måste bara säga att det inte var att batterierna var urladdade, jag hade haft dem på laddning dagen innan....det var nåt annat konstigt gegg med den. Kanske har jag slitit ut den.Det här är andra gången det händer men förra gången räckte det att stänga av och på några gånger.

Är du nyfiken på originalbilden nu Anders?
 
Nu har även jag lagt upp en länk till originalbilden, samt lämnat min analys som kommentar till bilden.

mvh/Ove
 
Klart för denna gång

Jag har besvarat era kommentarer under min bild och har sedan kollat på ursprungsbilden. Haha, det var onekligen något helt annat. Vilket jag naturligtvis förstått att det skulle vara.

Det känns i alla fall skönt att det blev en bild den här gången.
 
Vevo skrev:
Nu har även jag lagt upp en länk till originalbilden, samt lämnat min analys som kommentar till bilden.

mvh/Ove

Det var en underbar bild du länkat till. Hade inte sett den.

Men, reglerna för tråden säger:
Vi försöker i möjligaste mån hålla oss inom naturfotogenren (vitt tolkad) genom hela övningen, det blir dock ingen kvarsittning om man avviker från detta.
Detta för att inte göra det alltför svårt.

Klart att detta kan diskuteras. Känner vi att vi behöver bredda tråden för att det är svårt att hitta bilder och inspiration så gör vi det. Det är bara att skapa månadsomgången i en annan forumgren.

Jag är öppen för förslag.
/Anders
 
AnWi skrev:
Det var en underbar bild du länkat till. Hade inte sett den.

Men, reglerna för tråden säger:

Detta för att inte göra det alltför svårt.

Klart att detta kan diskuteras. Känner vi att vi behöver bredda tråden för att det är svårt att hitta bilder och inspiration så gör vi det. Det är bara att skapa månadsomgången i en annan forumgren.

Jag är öppen för förslag.
/Anders

*Host*

Jag frågade innan ;0)
En lite fråga innan jag bestämmer mig för vilken bild jag ska analysera till Cecilia. Är det ett måste ned naturbild eller har vi släppt på tyglarna.
Jag har iofs fuskat utanför naturområdet tidigare ;0) Snabbt svar tack

mvh/Ove



Och svaret blev:

"Det är helt upp till var och en att avgöra gränserna. Det finns ingen domare utan bara omgångens medlemmars kommentarer.

Prioritet nummer ett är att skapa en bild. Det är den roligaste och viktigaste delen. Det som tråden bygger på. Shoot & publish.

/Anders"


mvh/Ove
 
Senast ändrad:
Cecilia: Jag kollade på den bild du analyserat och greppade direkt vad du menade med tidens flykt.
Din analys var klockren, och det roliga i det hela är att slutbilden blir helt annan än den bild som analyserats.


mvh/Ove
 
Vevo skrev:
*Host*

Jag frågade innan ;0)
En lite fråga innan jag bestämmer mig för vilken bild jag ska analysera till Cecilia. Är det ett måste ned naturbild eller har vi släppt på tyglarna.
Jag har iofs fuskat utanför naturområdet tidigare ;0) Snabbt svar tack

mvh/Ove



Och svaret blev:

"Det är helt upp till var och en att avgöra gränserna. Det finns ingen domare utan bara omgångens medlemmars kommentarer.

Prioritet nummer ett är att skapa en bild. Det är den roligaste och viktigaste delen. Det som tråden bygger på. Shoot & publish.

/Anders"


mvh/Ove

Ursäkta, det glömde jag.

Så länge som den som skall skapa bilden har förutsättningarna klara finns väl inget hinder.

/Anders
 
Det är lugnt Anders, men visst håller jag med dig. Man får väl flagga för motivkategori om man väljer att "vänsterprassla" ;0))

mvh/Ove
 
Tycker jag nog också vänsterprasslade med mitt motivval,men jag njuter av Anders tolkning.
Hade jag valt hans bild hade nog orden varitr väldigt lika men kanske hade aggressiv funnits med då :)
Den stammen är inte att leka med.

Min tanke var att det finns natur utanför och det är naturen som gör mycket för bilden, eller symmetrin av naturen utanför
Sen valde jag att inte ta med fönster .
Fel/rätt/spelar ingen roll???
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.