Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Fråga till Niels
"hur illa vi delar våra goder med varann."

goder....är det gåvor?


Och break a leg...är det en lyckönskning?


Annars har jag bilden klar, jag tar med maken
ut i skogen och får honom att trassla in sig i en nedfallen gran <ler brett från öra till öra>
 
anwo skrev:
Fråga till Niels
"hur illa vi delar våra goder med varann."

goder....är det gåvor?


Och break a leg...är det en lyckönskning?


Annars har jag bilden klar, jag tar med maken
ut i skogen och får honom att trassla in sig i en nedfallen gran <ler brett från öra till öra>

Beklagar den bristfälliga svenskan Annelie. Goder är gåvor ja.

Break a leg är en lyckönskning. Skådespelare har infört det, eftersom det sägs bringa otur att önska lycka till så säger man istället Break a leg. :)
 
Anders: trots att du gav mig en oktoberanalys i november och att Skåne/Danmark från 1/11 till 1/3 är ett monokromt landskap tror jag att jag har lyckats. Jag har dock fullt upp med annat just nu och kan först granska helgens skörd i detalj på tisdag. Hoppas kunna lägga ut min bild i mitten på veckan.
 
Lars H, jag funderar på att lägga ut en bild till din analys inom ett par timmar.
Om du tycker att den duger, kan du väl ge mig receptet på din fiskgryta.
 
k-oskarina skrev:
Lars H, jag funderar på att lägga ut en bild till din analys inom ett par timmar.
Om du tycker att den duger, kan du väl ge mig receptet på din fiskgryta.

It´s a deal. Själv har jag inte kommit så långt än. Jag skall ut och försöka igen. Måste vänta på dimma o dis.
 
laha skrev:
It´s a deal. Själv har jag inte kommit så långt än. Jag skall ut och försöka igen. Måste vänta på dimma o dis.

Vi har också haft brist på denna spännande väderlek. Sol söndag och idag. Pust! Det räcker om du har lite dimma och dis i övre delen av bilden. ;-)
 
Men vad gör ni mennesker <skrattar<
Lägger ut bilder redan nu......
e de bara för att öka stressen o pressen.
Själv sitter jag fast upp till hakan i jobb, och
börjar tycka att den sista i månaden låter som kort....
 
Sorry Annelie om jag stressar dig.
Efter förra omgången så lovade jag mig själv att inte dra ut på detta till minuterna före midnatt den sista...30/11 och vara helt blockerad även om det också kan vara kul...
kände att jag inte kunde skapa något som stämde ännu mer, så...pang, klart!

Hade en kompis på en datakurs som mycket ofta använde ordet "matnyttigt" då gällande datakunskaper, men snacka om denna tråd...

MATnyttigt så det förslår, se Lars recept under min bild. ;-)

TACK Lars för ett fint godkännande.
 
laha skrev:
It´s a deal. Själv har jag inte kommit så långt än. Jag skall ut och försöka igen. Måste vänta på dimma o dis.

Jag fick dis och dimma :)

Min bild är klar:

http://www.fotosidan.se/pools/view/38/851588.htm

För första gången i denna övningen har jag lyckats med en oarrangerad och omanipulerad bild - yippppiiiie!!

Jag hade tom ett tiotal olika bilder att välja mellan som mer eller mindre passade det uppdrag Anders gett åt mig. Valde den som var mest estetisk även om den tvingar betaktaren att fylla i en del själv.


(By the way Lars - originalbilden publiceras först när bägge i paret har lagt upp sin skapade bild och kommenterat dem :))
 
laha skrev:
Aj då, f´låt en nybörjare. Det skall inte hända igen.

Fattade inte vad Kenneth menade, men...sen upptäckte jag länken till den bild du analyserade, Lars.
Klickade...men blundade med ena ögat och sen med båda...och avbröt det hela.
Kände att jag ville spara... ;-) på upplevelsen. Så allt är okej, Lars!
 
jkene skrev:
Är det bara jag som inte längre får E-mail när det kommer nya inlägg i denna tråd?

Vänta bara till tråden flyttas till "Långa trådar". Så gick det för mej i "Gissa motivet igen". Då syns tråden inte längre på framsidan och bara den som känner till eller letar hittar den.

/AnWi
 
Nu är det fart på bilderna...

Nu får jag snart äta upp att jag tyckte det var så gått om tid, när jag var ute i helgen så stog solen fel och folk rörde sig inte som jag ville och perspektivet blev inte rätt...och...
 
Nemesis skrev:

Nu får jag snart äta upp att jag tyckte det var så gått om tid, när jag var ute i helgen så stog solen fel och folk rörde sig inte som jag ville och perspektivet blev inte rätt...och...

Lite skönt att höra att det inte var så enkelt!! Solen vill väl aldrig samma sak som man själv? Framförallt är den en linslus sommartid när man vill ha ett lagom mjukt ljus. Men ska man till stranden och sola - då sticker den och gömmer sig!
/Christina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.