Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Det här var klurigare än man kunde tro ;)

Men väldigt stimulerande, framför allt att veta att det inte finns rätt eller fel :D

Det skall bli två väldigt intressanta veckor... det är ju massor med tid!
 
Peter Olesen (Nemesis) skrev:

Det skall bli två väldigt intressanta veckor... det är ju massor med tid!


Det tror du bara - två veckor är nästan ingenting i det här sammanhanget. Vill man leva sitt liv i hög hastighet ska man vara med i Den andra bilden!

/Christina
 
Med vrålande bländaröppningar rusar vi oförväget mot nya utmaningar. Trots plågsamma våndor kan vi inte låta bli. Det är lika omöjligt som att sluta snusa, och när man lämnat sin bild är det lika skönt som då ett sår läkt färdigt.
 
Christina: Skall bara bestämma mig för perspektivet, bilden är redan klar och jag har 2 eller 3 platser som kan fungera, så två veckor är lång tid ;)

Jag kanske inte är normal ;) eller så är det nybörjartur. Vissa av de andra analyserna hade nog gett mig mer problem...

Hur går det själv då? Glasklart?

Som fotograf lever man väl 1/60 sek åt gången ;)
 
Saknar analys

Jag har inte fått min analys än. Någon som vet om Ulrika Nilsson (som skulle gett mig en analys) verkligen är med? Jag gick tillbaka och kollade och det är inte hon själv som har skrivit upp sig på listan.

Ulrika om du ser detta: ge mig gärna en analys : )
 
Re: Saknar analys

cecber skrev:
Jag har inte fått min analys än. Någon som vet om Ulrika Nilsson (som skulle gett mig en analys) verkligen är med? Jag gick tillbaka och kollade och det är inte hon själv som har skrivit upp sig på listan.

Ulrika om du ser detta: ge mig gärna en analys : )

Ulrica och Niels bor under samma tak - jag räknar med att de dyker upp, men pinga gärna någon av dem med kontaklänken - de kanske fortfarande sitter på verkstaden och väntar på bilen :)
 
Nemesis skrev:
Christina: Skall bara bestämma mig för perspektivet, bilden är redan klar och jag har 2 eller 3 platser som kan fungera, så två veckor är lång tid ;)

Jag kanske inte är normal ;) eller så är det nybörjartur. Vissa av de andra analyserna hade nog gett mig mer problem...

Hur går det själv då? Glasklart?

Som fotograf lever man väl 1/60 sek åt gången ;)

Jo, det där känner jag igen.

Att man vet exakt vilken bild man skall ta och det kommer att vara snabbt fixat. Och sen ... solen står fel eller syns för mycket eller inte alls, månen är på fel plats eller rör sig för snabbt. Vädret är fel .. vill man ha sol är det regn är det regn vill man ha sol. Och sen när man äntligen tagit bilden man tänkt då visar det sig att den vid närmare eftertanke inte alls stämmer med analysen och sedan blir det en ny panikbild timmen innan dead-line!
 
cecber skrev:
Jo, det där känner jag igen.

Att man vet exakt vilken bild man skall ta och det kommer att vara snabbt fixat. Och sen ... solen står fel eller syns för mycket eller inte alls, månen är på fel plats eller rör sig för snabbt. Vädret är fel .. vill man ha sol är det regn är det regn vill man ha sol. Och sen när man äntligen tagit bilden man tänkt då visar det sig att den vid närmare eftertanke inte alls stämmer med analysen och sedan blir det en ny panikbild timmen innan dead-line!

Helt perfekt tolkning av denna tråds påverkan på oss och vårt välbefinnande:)

/AnWi
 
Re: Re: Saknar analys

jkene skrev:
Ulrica och Niels bor under samma tak - jag räknar med att de dyker upp, men pinga gärna någon av dem med kontaklänken - de kanske fortfarande sitter på verkstaden och väntar på bilen :)



Samma för mig, dvs jag har inte hört av Niels.
Pingade via ett mejl igår kväll.
Tar det lite lugnt och slappnar av...så länge :)
 
Nemesis skrev:
Christina: Skall bara bestämma mig för perspektivet, bilden är redan klar och jag har 2 eller 3 platser som kan fungera, så två veckor är lång tid ;)

Jag kanske inte är normal ;) eller så är det nybörjartur. Vissa av de andra analyserna hade nog gett mig mer problem...

Hur går det själv då? Glasklart?

Som fotograf lever man väl 1/60 sek åt gången ;)

Du var mig en snabb en! Var min analys så enkel? Ja, bilden jag skrev om är allt annat än komplicerad...

Din analys får mogna ett tag till. Jobbet sätter käppar i hjulet för mig - men nästa vecka ska jag ta itu med bilden!

/Christina
 
cecber skrev:
Jo, det där känner jag igen.

Att man vet exakt vilken bild man skall ta och det kommer att vara snabbt fixat. Och sen ... solen står fel eller syns för mycket eller inte alls, månen är på fel plats eller rör sig för snabbt. Vädret är fel .. vill man ha sol är det regn är det regn vill man ha sol. Och sen när man äntligen tagit bilden man tänkt då visar det sig att den vid närmare eftertanke inte alls stämmer med analysen och sedan blir det en ny panikbild timmen innan dead-line!

*lol* Det där känner jag inte alls igen (tittar i taket och visslar en snutt)
 
Hej på er!
Till den som håller i denna tilldragelse. Undrar om man kanske kunde skapa en tråd för bara resultaten så jag/(vi?) som är väldigt intresserade, men av en eller annan anledning inte själva är med, på ett enkelt sätt kan se resultaten sammanfattade. Det görs ju en sammanställning men den hamnar mitt inne i tråden någonstans menar jag. Hade vart trevligt om det fanns en tråd med ett enda inlägg för varje omgång sas.
tack på förhand
Jerka
 
Gutta skrev:
Hej på er!
Till den som håller i denna tilldragelse. Undrar om man kanske kunde skapa en tråd för bara resultaten så jag/(vi?) som är väldigt intresserade, men av en eller annan anledning inte själva är med, på ett enkelt sätt kan se resultaten sammanfattade. Det görs ju en sammanställning men den hamnar mitt inne i tråden någonstans menar jag. Hade vart trevligt om det fanns en tråd med ett enda inlägg för varje omgång sas.
tack på förhand
Jerka

Finns redan:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=67094 (Sista inlägg)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=68594 (kommer som sista inlägg)
 
Bilen är tillbaka och båda analyserna kommer finnas i tråden snart. Så snart jag har postat detta inlägg ska jag posta analysen.
Men jag har inte fått något mail? Massor av bevakningsmail, men inga via kontakten...
 
laha skrev:
OK! Sitter just och smälter maten. Tror inte analysen är för lätt, men den måste väl precis som fiskgrytan smältas.
Jag hade själv en aning om att min analys var lite för vid, så jag kan nog snäva in den om du vill.

Känner mig väldigt intresserad av din -dagens middag- som du lagat till. Att din analys var lite för vid...hm, ja, kanske det, att få med alla fyra elementen och dessutom en väg, en uppförsbacke.
Men vår fotoförening gästas ikväll av en mycket skicklig naturfotograf (Olle Bjernulf finns på FS) ...kanske han kan få mig inspirerad att lösa din gåta. Men är du sugen på att snäva in den, så är det okej för mig. Men låt matsmältningen komma i första hand...men sen... bara om du absolut vill, Lars.
 
Niels Jörgensen skrev:
Bilen är tillbaka och båda analyserna kommer finnas i tråden snart. Så snart jag har postat detta inlägg ska jag posta analysen.
Men jag har inte fått något mail? Massor av bevakningsmail, men inga via kontakten...

Hej Niels, det är OK. Jag skicdade det iförrgår, kanske förlorades det på vägen _eller_ ,
hemska tanke, var det någon annan jag skickade tilll <skrattar>
Den personen blir isåfall väldigt konfunderad

Men nu är din analys här...tackar....så nu börjar
hårslitande och den störda nattsömnen.
 
k-oskarina skrev:
Känner mig väldigt intresserad av din -dagens middag- som du lagat till. Att din analys var lite för vid...hm, ja, kanske det, att få med alla fyra elementen och dessutom en väg, en uppförsbacke.
Men vår fotoförening gästas ikväll av en mycket skicklig naturfotograf (Olle Bjernulf finns på FS) ...kanske han kan få mig inspirerad att lösa din gåta. Men är du sugen på att snäva in den, så är det okej för mig. Men låt matsmältningen komma i första hand...men sen... bara om du absolut vill, Lars.

[OT] Ulla, hinner du läsa detta innan kvällens möte så hälsa Olle från mej. Vi kamperade ihop på Gotland förra våren då vi hade en fotohelg. [/OT]

/AnWi
 
AnWi skrev:
[OT] Ulla, hinner du läsa detta innan kvällens möte så hälsa Olle från mej. Vi kamperade ihop på Gotland förra våren då vi hade en fotohelg. [/OT]

/AnWi

Hann inte ta med mig hälsningen från dig. Men Olle visade en hel del bilder från Gotland. Några fotografer skymtade bland raukarna. Vem vet, du kanske var en av dem. Fotograferna och inte raukarna. ;-)
 
k-oskarina skrev:
Känner mig väldigt intresserad av din -dagens middag- som du lagat till. Att din analys var lite för vid...hm, ja, kanske det, att få med alla fyra elementen och dessutom en väg, en uppförsbacke.
Men vår fotoförening gästas ikväll av en mycket skicklig naturfotograf (Olle Bjernulf finns på FS) ...kanske han kan få mig inspirerad att lösa din gåta. Men är du sugen på att snäva in den, så är det okej för mig. Men låt matsmältningen komma i första hand...men sen... bara om du absolut vill, Lars.

Fiskgryta med hackade ägg och tomat, kryddat med curry och paprika, jättegott med ris till. Kan maila receptet om du vill.
Bitarna av din analys snurrar runt i mitt huvud men vägrar att foga ihop sig till något vettigt. Någon artefakt är tydligen inblandad.
 
laha skrev:
Fiskgryta med hackade ägg och tomat, kryddat med curry och paprika, jättegott med ris till. Kan maila receptet om du vill.
Bitarna av din analys snurrar runt i mitt huvud men vägrar att foga ihop sig till något vettigt. Någon artefakt är tydligen inblandad.

Njaee... inblandad artefakt...i min analys eller i ditt recept?
Måste säga att det känns lite (?!) spännande att min analys snurrar i någons huvud. Häftig känsla faktiskt! Något snurrar i mitt huvud också...inte artefakter utan arketyper och det är nog så häftigt att sammanfoga dessa, men...skam den som ger sig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.