Re: Re: Pushar igen
k-oskarina skrev:
Jag kommer (troligen...om allt fungerar)) att befinna mig på Fotomässan på fredag. Har inte programmet i minnet, men har ännu inte anmält mig på någon föreläsning/lektion.
Vi kanske kan ses en stund och "snacka bild".
Efter 12-1300 kanske blir bäst.
/Ulla
Tack Ulla för trevligt sällskap på mässan. Det är 100ggr roligare att ha någon, förutom säljare, att prata med och särskilt när det är en så trevlig person som du.
I övrigt kan mässan rekommenderas men en heldag blir för mycket om man inte hoppar på någon workshop eller något seminarium.
Hemresan på tåget somnade jag med Green Day spelande i hörlurarna. Undrar om jag snarkade också för en del tittade roat på mej när jag slog upp blicken. Men ingen sa nåt...
Köpte ett nytt SanDisk Extreme III 2GByte efter mycket grottande bland ovetande försäljare. SanDisk "bundlar" ju sina Extreme-kort med licensnyckel till Capture One LE sedan en månad tillbaka men nästan ingen visste hur försäljningen skulle gå till.
Till slut, 10 minuter innan jag måste hem, fick jag snacka med Robert. Han var representant för AxCom och enligt egen utsago representant för Capture One i Sverige. Enligt honom ligger licensnyckeln som en fil på flash-kortet, när man köper det, men det syns inte på förpackningen. Ont anande avkrävde jag honom hans visitkort och löfte om att fixa nyckeln om den inte fanns med vid köpet.
Jag blev inte förvånad när kortet var helt tomt!
Det som däremot förvånade mig var att det var mer plats på det nya kortet än på mitt tidigare kort med samma märkning. Kameran indikerar också 121 bilder isf normalt 120 bilder när kortet är nyformatterat.
Jag förutsätter i alla fall att problemet blir löst annars kommer jag att vråla ut min frustration här på fotosidan.
/AnWi