Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Tomasz skrev:
Min son kläckte ur sig följande när han var fyra år:

"Det ångar inni huvudet
Ett paddyngel sitter och kissar"

Jag vet inte riktigt vad han funderade på just då, men det känns ganska träffande ibland:)

Den skulle du sparat till nästa omgångs analys :)
 
Re: Re: Stackars er!

k-oskarina skrev:
----------
Jag har vänt och vridit, vaknat på nätterna och tänkt. Förtjust hittat idéer som jag sedan förkastat och ibland, som nu, sitter jag i ett vacuum och skriver. Kanske kommer jag på något men absolut inte nu.
enl AndersW
----------

Kenneth, skaparen...hur har du åstadkommit detta?
Folk älskar detta, trots nattliga vridningar o dyl. Även den som nästan är klar...trots brist på miljö och statist...lider också men med oss andra.
Är det lidandet och svårigheterna som vi njuter och fascineras av. Finns ett spec. ord för detta. ;-)
Vi behöver alltså inte engagera oss i våra egna stora och mindre krångligheter som uppstår runt oss utan kan koncentrera oss på just detta... den andra bilden ...varva njutandet med lidandet.

Har själv ett par saker på G idag i analyslösande, men har istället åkt på en kanonförkylning. Skulle kännas skönt om du Christina kunde lida lite med mig idag...eftersom du verkar ha den kapaciteten. ;-)
/Ulla

Verkar vara farligt att vara med i Den Andra Bilden - alla deltagare tycks ha blivit sjuka under resans gång...
 
Jag tror jag bidrar med lite frustration jag med.. ;o)
Bor här ute på landet, inte en själ i sikte, ödestimman är nära och jag kan inte finna "värme, ömhet och gemenskap på hög nivå" någon stans! Här är bara grått och kallt, regnet strilar ner... Kanske en Bergman bild vore på sin plats?! Jag har en idé men den kommer nog inte räcka fullt ut till Ulrikas analys..

Paniken är nära med då mina grannar jag kör trådlöst med hastigt och lustigt flyttat och ska stänga av internet till veckan.. Det tar en par veckor innan jag får min egen uppkoppling.. Jag känner mig rätt piskad att fixa detta nu om man säger så...

Hoppas ni andra har en finare söndag!
/
Bettan
 
Det är fascinerande... denna vånda, frustration och smärta i skapelseprocessen som många av er uttrycker och när man sedan ser era bilder och tolkningar så ser det så väldigt enkelt ut, som om ni inte gjort annat spottat fram fantastiska bilder i hela era liv. Imponerande och inspirerande minst sagt! Jag vet ju redan att ni klarar det, frågan är bara om ni själva tror på er egen förmåga. ;o)

Kramar till er alla i höstrusket!
 
den här omgången var svår! jag har knappt hunnit titta på analysen förrän nu, och humoristiska bilder är en riktig utmaning för mig... jag har en liten idé, men jag vete sjutton hur jag ska förverkliga den. känns som att jag behöver massor med tur för att just DEN ögonblicksbilden ska infinna sig framför mig.. :/
 
Boop skrev:
Jag tror jag bidrar med lite frustration jag med.. ;o)
Bor här ute på landet, inte en själ i sikte, ödestimman är nära och jag kan inte finna "värme, ömhet och gemenskap på hög nivå" någon stans! Här är bara grått och kallt, regnet strilar ner... Kanske en Bergman bild vore på sin plats?! Jag har en idé men den kommer nog inte räcka fullt ut till Ulrikas analys..

Paniken är nära med då mina grannar jag kör trådlöst med hastigt och lustigt flyttat och ska stänga av internet till veckan.. Det tar en par veckor innan jag får min egen uppkoppling.. Jag känner mig rätt piskad att fixa detta nu om man säger så...

Hoppas ni andra har en finare söndag!
/
Bettan

Ditt problem är din lösning! Hoppa in i volvon, kör till närmaste storstad, gå in på ett internetcafé. Där finner du både brädband och "värme, ömhet och gemenskap på hög nivå" :)
 
egaeci skrev:
den här omgången var svår! jag har knappt hunnit titta på analysen förrän nu, och humoristiska bilder är en riktig utmaning för mig... jag har en liten idé, men jag vete sjutton hur jag ska förverkliga den. känns som att jag behöver massor med tur för att just DEN ögonblicksbilden ska infinna sig framför mig.. :/

Vissa djur är mer humoristiska än andra. Nästan jämnt :)
 
jkene skrev:
Ditt problem är din lösning! Hoppa in i volvon, kör till närmaste storstad, gå in på ett internetcafé. Där finner du både brädband och "värme, ömhet och gemenskap på hög nivå" :)

VOLVON???!! Storstad???! Ska jag behöva leta rätt på en volvo och bränna 27 mil bort för att hitta ett internet café?! Å jösses..;o))

Näääeee.. jag väntar till sonen kliver upp och jagar ut honom för att se om vi kan göra något med gemenskap här på åkern! ;o)
/
B
 
egaeci skrev:
jo, jag har en urban variant i huvudet också. jag vet inte vilka djur du tänker på men jag har några favoritkandidater :)

Det finns många hund- och kattraser som är skrattretande bara genom att existera. Å så har vi ju pingviner, lemurer och präriehundar (kanske lite svårare att finna dock).
 
Boop skrev:
Hambologen.. här BRUKAR det ha funnits gemenskap, men det tog slut med Sveningvars och de andra grabbarnas utträde ur eran med dans här! ;o))

Dansband, fisk, katekes, ärtsoppa och barkbröd hör till en epok i Svensk historia vi inte vill tillbaka till. Vad med älgjägarna i skogen då? Där har du värme, gemenskap etc.
 
jkene skrev:
Det finns många hund- och kattraser som är skrattretande bara genom att existera. Å så har vi ju pingviner, lemurer och präriehundar (kanske lite svårare att finna dock).

jag tänker mer på våra bevingade vänner :) de kan ha väldigt roliga saker för sig.
 
Älgjakten är slut här, liksom älgarna, om de ens funnits några att jaga! Men, jag ska göra mitt bästa för att finna någon gemenskap... på hög nivå! ;o)
 
Mycket tänkatänka här, jag har en bild på G som skulle kunna bli bra, men det är knappast en naturbild. Och det är det väl (helst) meningen att det skall vara.

Jag tog ju ingen naturbild förra gången heller, så den här gången känns det som att jag måste ut i naturen och ta en bild ... men alla mörka monokroma bilder jag får upp i huvudet har motiv hämtat från allt annat än natur.

Jaja, det är fortfarande lite tid kvar : )
 
Dessutom HAR jag en bild som jag tycker passar in på beskrivningen. Men den kan jag ju inte använda, det förstör ju både nöjet och övningen. Men det är ju inte utan att jag tänker att jag kan ta en till likadan ; )

Men nej, inget fusk här. Det är bara så himlans svårt att få ur idéer ur huvudet när de väl ploppat upp. Tänka nytt, tänka nytt...
 
Boop skrev:
Älgjakten är slut här, liksom älgarna, om de ens funnits några att jaga! Men, jag ska göra mitt bästa för att finna någon gemenskap... på hög nivå! ;o)

Hörde att i Hälsingetrakten fick älgjägarna mer känning av varg och björn än älg. De borde byta namn som "skaven" fått göra...vildmarksskav (älgskav.renskav).

Hög nivå...bör jag också leta efter till min analys, men sen var det ju det där med ljuset eller bristen på. Vad göra? Vänta till man får en extrem deadline-känsla i sig. Ska det vara spänning så ska det vara ... spänning. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.