Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha du Leif..
3 ideér fick jag på en gång när jag läste analysen.
Det kommer säkert fler. Men som vanligt blir det svårt att välja vilken som känns mest rätt. hmm får suga på den karamellen en stund till.
Det kan jag göra medans jag går igenom ett antal bilder som jag nyss plåtat i studion.

mvh/Ove
 
Vad tyst det blev. Väntar alla andäktigt på Tobias analys, eller har vi alla andra också fått kluriga hjärnutmattande uppdrag?
 
jkene skrev:
Vad tyst det blev. Väntar alla andäktigt på Tobias analys, eller har vi alla andra också fått kluriga hjärnutmattande uppdrag?

Det är klart att man är tyst när man skapar. Oj, skulle kanske satt på nån klassisk skiva under skapandets gång...är visst nyttigt. Kanske gått snabbare då.

Leif Fryle, är du där?
Nu fick du äntligen några små ord av mig. Är lite (?) skrockfull så jag säger inte "Lyc.. ...", föredrar hellre "bryt ett ben", men jag vill inte att du skall göra detta. Naturen väntar. Nu skall mina hjärnceller ta hand om din analys till mig. Spännande! Får starta med en portion havregrynsgröt först, tror jag. ;-)
/Ulla
 
Det behövs mer än Vivaldi för att knäcka Annelies ordnöt: "Liten ska bli stor och stor kommer att känna sig liten, men vara stor, även när liten blivit stor." (och jag utgår från att Annelie inte analyserat en erotisk makrobild).
 
Jag som trodde det var så enkelt :D
Njae....ingenting erotiskt i min valda bild,
så mycket kan jag säga.....
Det tar år för liten att bli stor.
Det är ett möte mellan två individer.



Vill du ha mer förtydligande ?
 
Nej, jag misstänker hur bilden ser ut. Det är inte min typ av motiv, och kan vara svårt att uppbringa "rätt" modeller. Skall försöka hitta ett överraskande alternativ som inte är arrangerat :)

Har flera bildidéer i huvudet, men många bygger på att rätt sak händer när jag är på rätt plats.
 
anwo skrev:
Lite ska du väl ha för att lura ut mig att leta efter en försvunnen värld!!!

hehe

Din bild är tagen i Skåne (men kunde varit tagen var som helst) för betydligt mindre tid än 400 miljoner år sedan. Så det går. :)

Annars får du väl ringa Sam Neil :)
 
Leif är...

k-oskarina skrev:
Leif Fryle, är du där?
Nu fick du äntligen några små ord av mig. Är lite (?) skrockfull så jag säger inte "Lyc.. ...", föredrar hellre "bryt ett ben", men jag vill inte att du skall göra detta. Naturen väntar. Nu skall mina hjärnceller ta hand om din analys till mig. Spännande! Får starta med en portion havregrynsgröt först, tror jag. ;-)
/Ulla [/B]
...knappt kontaktbar efter den analysen!! Är glad att det inte var jag som fick den, Ulla!
/Christina
 
k-oskarina skrev:
Det är klart att man är tyst när man skapar. Oj, skulle kanske satt på nån klassisk skiva under skapandets gång...är visst nyttigt. Kanske gått snabbare då.

Leif Fryle, är du där?
----Nu skall mina hjärnceller ta hand om din analys till mig. Spännande! Får starta med en portion havregrynsgröt först, tror jag. ;-)
/Ulla

Jag är här men mina järnceller är överhettade efter jag läst analysen. Nu måste jag gå ut och lukta på blommorna. Förhoppningsvis är det så kallt ute att skallbenet kyls av lite.
 
Oj, oj den som ändå kunde börja med bilden. Sitter som bäst och går igenom bilder från dagens studioplåtning *pust*. Jag hoppas att jag blir klar idag. Sedan ska jag kasta mig på den fin fina anlaysen jag fick. Det kommer säkert att bli vånda och ångest när man väl sätter tänderna i det :0)

mvh/Ove
 
Leihf skrev:
Jag är här men mina järnceller är överhettade efter jag läst analysen. Nu måste jag gå ut och lukta på blommorna. Förhoppningsvis är det så kallt ute att skallbenet kyls av lite.

;-) :-DDDDDDDDDDDDDD eller hur man nu skrattar..digitalt...glömt.
Jag hade bestämt mig för en kortis...men det rullade på. Blev nog alltför intresserad av ämnet, tydligen. Jag var jätterädd att den var alltför enkel, var rädd att använda ord som direkt skulle avslöja mig eller bilden.
Den är INTE svår. Men din något kortare analys känns inte helt lätt, inte för mig men kanske för dig.
(Igår hade jag en annan analys på G, men bilden var helt plötsligt försvunnen...möjligen var jag själv tjuven). Märkliga saker händer.
Slicka inte på nån metall, Leif! Jag vill inte att din tunga fastnar så att du får problem med näringsintaget...cellerna däruppe och fötterna därnere behöver näring om de tillsammans skall kunna fixa denna min enkla analys. ;-)
/Ulla
 
Tack Ulrika för dina analys! Nu får man sätta hjärncellerna i spinn igen och denna gång har jag gett mig TUSAN på att klara mig utan rekvisita i form av döda flugor och sköra ägg! ;o))

Jag hoppas få lite tid i morgon att gå ut och se vad jag kan åstakomma!
/
Bettan
 
Boop skrev:
Tack Ulrika för dina analys! Nu får man sätta hjärncellerna i spinn igen och denna gång har jag gett mig TUSAN på att klara mig utan rekvisita i form av döda flugor och sköra ägg! ;o))

Jag hoppas få lite tid i morgon att gå ut och se vad jag kan åstakomma!
/
Bettan

Det håller ju annars på att bli din signatur :)
 
Ujujuj

Nu fick jag så jag teg...

Pushade lite på Tobias igår och nu har jag fått vad jag tål (och lite till). Skallen går på högvarv, hur i hela världen skall jag få till en bild till denna analys? Hmmm...

/AnWi
 
Re: Ujujuj

AnWi skrev:
Nu fick jag så jag teg...

Pushade lite på Tobias igår och nu har jag fått vad jag tål (och lite till). Skallen går på högvarv, hur i hela världen skall jag få till en bild till denna analys? Hmmm...

/AnWi

Och med Berlinmuren borta dessutom :)

Lycka till, det går säkert bra!
 
Leihf skrev:
Jag är här men mina järnceller är överhettade efter jag läst analysen. Nu måste jag gå ut och lukta på blommorna. Förhoppningsvis är det så kallt ute att skallbenet kyls av lite.

Jag kände igår att jag kanske skulle kunna gå iland...med din analys, men...det var mycket som inte stämde.
Funderar om vi skulle ta och byta du - Leif F och jag.
Jag tar min analys och du tar din. ;-) Det är nog tillräckligt svårt.

Måste repetera reglerna också...hur var det med manipulerade bilder, tro?
 
Tobias analys gjorde mig enorm nyfiken! Den bild ser jag verkligen fram emot att få se!!

Själv har jag ett par olika bildideér, där ibland en riktig "sista utvägen"-bild som jag helst inte vill ta till.
Dettta är kul men ger huvudbry. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.