ANNONS
Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
cecber skrev:
Mycket tänkatänka här, jag har en bild på G som skulle kunna bli bra, men det är knappast en naturbild. Och det är det väl (helst) meningen att det skall vara.

Jag tog ju ingen naturbild förra gången heller, så den här gången känns det som att jag måste ut i naturen och ta en bild ... men alla mörka monokroma bilder jag får upp i huvudet har motiv hämtat från allt annat än natur.

Jaja, det är fortfarande lite tid kvar : )

Det måste inte vara en naturbild. Tycker du icke-naturbilden blir bättre - ta den för guds skull :)

jkene skrev:
Det måste inte vara en naturbild. Tycker du icke-naturbilden blir bättre - ta den för guds skull :)

Jo, men jag gjorde det förra gången också. Jag tar mest naturbilder i vanlga fall, så jag förstår inte varför det skulle vara så omöjligt just nu ; )

Det är så lätt att låsa sig. Men det är nyttugt med utmaningar,

JAG HAR EN BILD!! Jag är KLAR!!!
Jag är likaledes i chocktillstånd över detta faktum, men jag är klar och hinner baske mig inte känna efter om den är helt rätt eller inte.. (Mitt internet släcks ner om några dagar för två veckor framöver, jag har således inte tiden att försöka mala sönder Ulrikas analys!)

Helt nöjd är jag inte och kan hända att en del i analysen kommer på skam, men flöer sådana här chanser som jag fick idag kan man inte få!

Är det bara för mig att lägga ut den nu? Kommer inte ihåg riktigt hur vi brukar göra...

Bettan

Deadline är den siste i månaden - dvs tisdag om 9 dagar. Eftersom Bettan förklaras elektronisk död om några dagar tycker jag du lägger ut din bild innan ditt bredband rullas bort, för vem vet när vi får höra din digitala helsingska nästa gång...

Usch - pressen ökar.

Jamas skrev:
Under tiden får ni väl lyssna på min skönklingade hälsingedialekt istället. :)

Nämen - en till. Nummer tre i denna övning (om det inte är fler som vill komma fram ur skåpet). Har ni inte annat att göra i Helsingland än att fota och surfa?

Anna, vet inte om jag rör till det mer för dig genom att säga att nyfikenheten är viktigare än humorn i min analys, kanske ger det ena det andra dessutom. ;-)

F ö har jag själv hamnat i trubbel, den tänkta bilden går med största sannolikhet inte att genomföra med digitalkamera utan att använda photoshop på ett sätt som är tveksamt under reglerna för uppgiften och uteslutet från mina egna principer. Återstår bara att plocka fram "gamla bettan" igen eller hitta på något annat. :)

jkene skrev:
Nämen - en till. Nummer tre i denna övning (om det inte är fler som vill komma fram ur skåpet). Har ni inte annat att göra i Helsingland än att fota och surfa?
Inte vet jag hur det är med Helsingar, men vi HÄlsingar tycker det är himla skoj med foto! ;o))
Surfa kanske är något vi gör förmycket eftersom jag nu "stängs ner" under en längre tid! ;o)

Nu finns min bild att skåda och hur jag tänkt finns i vår andra tråd.

Jag hoppas kunna följa er andra ännu några dagar, annars ska jag se till att smita ifrån en stund på jobbet emellanåt!
/
Bettan

Har återvänt från helgens besök hos dotter
i södra Sverige.
Läst alla era inlägg med och förundrats över hur vi
alla jobbar med detta.Vi vrider och vänder oss som maskar på kroken runt våra analyser.

Tog en tur per fot runt vattenriket i jakt på en tänkbar bild. Vädret var grått i grått, i huvudet bor en bild där solen är med.
Tvärtom mot första omgången då jag ville gråväder och hade sol.
Visa människor säger att man inte ska göra motstånd mot det som är......jag är inte vis :)
Men har trots pust och stön riktigt roligt.
Vattenriket gav mersmak, dit vill jag återkomma igen och igen. Allt liv som finns där.......sagolikt.

Problem

Det kan bli så att jag har svårt att slutföra min uppgift... Är i London ons-fre på arbete och idag kläcker en underkonsult ur sig att han inte kan slutföra ett arbete som vi lagt på honom då vi har så fullt upp. Arbetet ska vara klart på fredag (efter två veckor, vilket visar sig efter att jag gått igenom allt, har han i princip inte gjort något)...och vem är den enda som kan fixa? Jo, jag...vilket betyder kvällsjobb idag och i morgon samt helgjobb.

Jag har väl inte gett upp helt än, kanske kan smita ut en timme på lördag eller söndag morgon, men vill ändå flagga för att jag kanske måste fega ur eller bli försenad.

Kommer naturligtvis ändå att kommentera Tomas bild och så men slå mig inte allt för hårt om jag inte lämnar in någon bild.

Senast ändrad:
Re: Problem

mannbro skrev:
Det kan bli så att jag har svårt att slutföra min uppgift... Är i London ons-fre på arbete och idag kläcker en underkonsult ur sig att han inte kan slutföra ett arbete som vi lagt på honom då vi har så fullt upp. Arbetet ska vara klart på fredag (efter två veckor, vilket visar sig efter att jag gått igenom allt, har han i princip inte gjort något)...och vem är den enda som kan fixa? Jo, jag...vilket betyder kvällsjobb idag och i morgon samt helgjobb.

Jag har väl inte gett upp helt än, kanske kan smita ut en timme på lördag eller söndag morgon, men vill ändå flagga för att jag kanske måste fega ur eller bli försenad.

Kommer naturligtvis ändå att kommentera Tomas bild och så men slå mig inte allt för hårt om jag inte lämnar in någon bild.

Tycker det låter som en bild av din arbetssituation skulle åskådliggöra Tomas analys riktigt bra :)

Det löser sig säkert.

Re: Problem

mannbro skrev:

Det är lugnt Oscar. Vi gör ju det här för att ha roligt, inte för att plåga oss (även om en del inlägg tyder på motsatsen:)
Jag har ju fått en analys, så jag är nöjd. Gör det du måste och gör det roliga om du har tid.

Re: Re: Problem

jkene skrev:
Tycker det låter som en bild av din arbetssituation skulle åskådliggöra Tomas analys riktigt bra :)

Det löser sig säkert.
:) Du har alltid glimten i ögat Kenneth! Och det stämmer ju förbluffande väl med min analys. Dock stämmer det inte med själva bilden jag tittat på:)

Härligt att höra att ni inte tar det för hårt. Jag kommer fortfarande att försöka göra mitt bästa för att lämna in. Jag har som sagt inte gett upp än - ville bara flagga i förväg utifall att det blir så.

#&%¤%#/&%¤/& väder

snart ger jag upp! Det var ett förskräckligt regnande och hittills inte en ringaste möjlighet att ta den bild som börjar ta form i mitt huvud.

Inspirationen infinner sig inte heller i dessa dystra tider. Man vill bara sjunka ner framför datorn eller TVn och dra nåt skönt över sig.

Borta är den vackra höstsolen och alla dessa underbara färger. Det vore ju kul om ni kunde se vad bilden föreställer när/om man äntligen får fram något.

/AnWi (bottenhumör men det märks väl inte :-(

Senast ändrad:
Inte får nån med så fina initialer ge upp. ;)
Vädret är fullständigt omöjligt just nu.

Tröstar det något om jag säger att jag slagits med samma väder och känt att det får bli som det blir.
Uppgiften är ju sån.
Äsch inte vet jag, ville bara peppa lite......
Jag har precis beslutat mig att min bild får bli en av de som togs i helgen , hade velat prova mer men
ser att regnet kommer nog att bestämma.

Re: #&%¤%#/&%¤/& väder

AnWi skrev:
snart ger jag upp! Det var ett förskräckligt regnande och hittills inte en ringaste möjlighet att ta den bild som börjar ta form i mitt huvud.

Inspirationen infinner sig inte heller i dessa dystra tider. Man vill bara sjunka ner framför datorn eller TVn och dra nåt skönt över sig.

Borta är den vackra höstsolen och alla dessa underbara färger. Det vore ju kul om kunde se vad bilden föreställer om man äntligen får fram något.

/AnWi (bottenhumör men det märks väl inte :-(

Vänta till på Fredag/Lördag.

Bilagor

• nkp.jpg
    nkp.jpg
    95.9 KB · Visningar: 146
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar