Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Last call for entrance

Söndag morgon drar nästa omgång igång. Sista chansen att anmäla sig är under lördag.
 
Skall man behöva bli nervös, tro?

Hm, reglerna...
jag får en lekkamrat,

jag beskriver med ord en som jag tycker mycket speciell bild...gärna natur förstås i alla fall med något naturliknande i,

jag ger denna beskrivning till min motpart,
får en beskrivning av min motpart ;-) eller av en bild som min motpart gillar förstås,

vi skapar en varsin bild av orden-beskrivningarna vi fått,

Och länkar till dessa...

så småningom visar vi varsin grundbild eller den första bilden vi beskrev.

Vi har ett par veckor på oss, eller...?

Har jag uppfattat detta rätt, Kenneth?
Hoppas det, annars får jag gå igenom reglerna igen.
 
Den Andra Bilden - oktober 2006

Så har jag snurrat på hjulet - flera gånger då ödet envist ville para ihop de som redan är parade i verkliga livet, men nu är den där:


Par 1: Ulla Larsson - Leif Fryle
Par 2: Ulrika Nilsson - Elisabeth Gustafson/BF
Par 3: Anders Wikström [FM] - Tobias Jansson
Par 4: Oscar Mannbro - Tomas Engström
Par 5: Annelie Worgard - Kenneth Eriksson/BF
Par 6: Ove Lundqvist [FM] - Leif Eliasson
Par 7: Niels Jörgensen - Cecilia Bergman
Par 8: Anna Hallin - Christina G Fryle - Fredrik Kols


För par 8 gäller: Anna ger sin analys till Christina, som ger sin analys till Fredrik, som ger sin analys till Anna.

From denna omgång gäller att de tre obligatoriska inläggen (analys, länk till egen bild, länk till originalbild) skall postas i en separat omgångstråd. Den tråden är nu skapad och finns här: Den Andra Bilden - Oktober 2006. Inga andra inlägg i den tråden - använd denna tråd för frågor och spontana utrop.

Liksom tidigare - har er partner inte aktiverat sig inom 24 timmar - knacka på hos denne, t ex via kontaktlänken.

Lycka till!
 
Tjenare Oscar! Det blev vi två.
Jag kommer med en analys framemot kvällen, har lite för många bollar i luften just nu.

Jippiii, det här ska bli kul!
 
jkene skrev:
Det var något att bita i det Annelie :) Skall bli kul, ger utrymme för en del fantasi.


Tur för dig att du bor så långt bort Kenneth.
Den här var grym. :)
Något att bita i.......
Kan man lugnt säga. (Skrattar)
Tankarna virvlar.......................
Hitta fiskar med fötter, ormbunkar som växer vid stränder,vulkanutbrott, morgon, gryningsdimma
pust stön, vrider mig.
Men det ordnar sig, allt är möjligt.
Hjäääääääääääääääääääääääälp
 
Personligt till Leif F!

Du får slappna av och relaxa under dagen, du behöver alltså inte ligga i en spänd startgrop. (Ledsen om jag hindrar dig några timmar, du kanske är ordentligt på hugget...med kameran startklar).
Jag har inte riktigt bestämt mig (har ett par olika fotoengagemang under dagen...
förberedelse av utställningar o PS-kurs). Jag lovar att återkomma inom dygnet eller lite drygt.

Fungerar det för dig att relaxa, Leif?
Om inte, kom hit och hjälp mig med mitt fotopyssel eller slappa i solen som vi har här i Uppsala. ;-)
 
k-oskarina skrev:
Personligt till Leif F!

Du får slappna av och relaxa under dagen, du behöver alltså inte ligga i en spänd startgrop. (Ledsen om jag hindrar dig några timmar, du kanske är ordentligt på hugget...med kameran startklar).
Jag har inte riktigt bestämt mig (har ett par olika fotoengagemang under dagen...
förberedelse av utställningar o PS-kurs). Jag lovar att återkomma inom dygnet eller lite drygt.

Fungerar det för dig att relaxa, Leif?
Om inte, kom hit och hjälp mig med mitt fotopyssel eller slappa i solen som vi har här i Uppsala. ;-)

Det är här den ska vara ja :)
 
Tobias Jansson och Leif Eliasson är nu de enda vi saknar livstecken ifrån. Det var ganska länge sedan de anmälde sig så Ove och Anders kanske skall knacka på redan ikväll.

Ulrika har väl Niels kontakt med :)
 
Så, då har Oscar fått något att grunna över. Jag hade egentligen helt andra bilder i sinnet, men råkade ramla över en som jag verkligen gillade.

Kamera på! Nu kommer man att få skavsår i nacken igen, man törs ju inte hänga av den förrän man har fått åtminstone någon bild som man är nöjd med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.