PrettyPepsi
Aktiv medlem
Fotointresserad som jag är vill jag gärna ha så bra kameramobil som möjligt också, men tycker att det är en djungel att välja!! Någon mer upplyst där ute som vill lämna sina rekomendationer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan också undra vad de tolv miljoner pixlarna gör, förutom att ge onödigt stora bildfiler av oskärpa. Det finns inte en suck att de är tillräckligt stora för att kunna användas tillsammans med det ljussvaga objektivet. All detaljskärpa på pixelnivå kommer ändå att försvinna i diffraktionens verkningar.Man kan ju undra vad AF gör, förutom vid makro.
Fotointresserad som jag är vill jag gärna ha så bra kameramobil som möjligt också, men tycker att det är en djungel att välja!! Någon mer upplyst där ute som vill lämna sina rekomendationer?
Nya Iphone skulle kunna ha en bra kamera -- man har ökat från 3 till 5 Mpix, men utan att minska pixelstorleken. Istället har man använt en 66 procent större sensor. Jag har ännu inte sett några vettiga tester av kameran, men det borde komma de närmaste veckorna.På grund av de små sensorerna verkar vare sig många pixlar eller autofokus ha någon större betydelse, och kan rent av vara till nackdel. Eller har jag fel?
Jag väntar tålmodigt på Nokia N8
http://europe.nokia.com/find-products/devices/nokia-n8
Jag har en Sonyericsson Satio, den tycker jag ligger i topp. 12mpix, autofokus.
/Leif
Köpte mig precis ny mobil. Med en kamera jag aldrig lär använda till nåt vettigt.
Då köpte du kanske fel mobil, vilket är precis det som TS vill undvika?