JAg antar att det är det här greppet:
http://fotofyndet.se/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=5236
JAg har en D200 med grepp, men där tar man bort batteriet i kameran, hur gör man med D300/700. Har du blandat Orginal/piratbatteri ?
Detta greppet lämnar ett batteri kvar i kameran och ett i greppet, alltså inte så som det funkar på D80/D90/D200.
Har blandat pirat/original, men fick tag i en person med exakt samma problem fast i USA. Han hade orginalgrepp, orginalbatteri så jag förutsätter att det är nånting med kameran.
Alternativt så är det en isolerad händelse då det för hans del inte upprepade sig. Tycker bara det är konstigt att det är så oerhört sällsynt och svårt att hitta liknande fall. Inte varje dag man känner sig unik direkt.
vad det gäller original vs pirat.
Jag hävdar bestämt att vissa pirat artiklar, till exempel batterier och batterigrepp till kameror är minst lika bra som de med märkeslogga på. Jag ger mig fasen på att det till och med är samma tillverkare i många fall.
Vilken privat person som helst slänger inte bara upp en fabrik i sitt garage och börjar tillverka batterier och batterigrepp som Nikons eller Canon "original".
Men som nämnts tidigare så är väl enda problemet egentligen bara garantierna, som sällan då skulle gälla om det visar sig vara "pirat" tillbehör som "orsakat" eventuella fel. På kameror eller vad det nu kan vara. Här får man helst enkelt överväga eventuella risker, men vad gäller just "pirat" batterier så är det nog sällan som ett sådant skulle vara sämre eller orsaka eventuella tekniska fel, läckages osv. än "original" batterier.[/QUOTE]
Här är min poäng! Precis det jag menar med att det förmodligen inte är mer fel på pirat eller farligare än med orginal.
Skulle kanske vara mer vaksam över rent mekaniska delar och tillbehör som faktiskt kan sidotillverkas av nån som inte alls har med branschen i övrigt att göra.
Mina 2 cent.