Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
d50
- Trådstartare jennieB
- Start datum
Andy-Pandy
Aktiv medlem
Toppenval enligt min mening! Satt i samma position som dig för ett halvår sedan och mitt val föll på D50. För säkerhetsskull, ta dig även en titt på "konkurrenterna" Nikon D70s och Canon 350D.
M_Holmberg
Aktiv medlem
Jag köpte en D50 efter att ha tittat på ett flertal fabrikat. Canon 350 kändes inget bra att hålla i tyckte jag. Likaså Pentax systemkamera. Olympus föll på något annat, Gillade den helt enkelt inte. Likaså Minoltan jag tittade på, den gick bort på grund av att den kändes kantig, blixtskon var i plast och sen så är ju Minolta uppköpta av Sony nu så.. Ja jag vet inte, kändes inte bra i alla fall. Nikonen kändes bäst att hålla i och den hade fått bra omdömmen och till detta så kom mina synpunkter, så därför blev det en D50. En nackdel, om än liten sådan är att det verkar finnas något färre/ sämre utbud av beg prylar som objektiv och sådant. Kollar man på annonsforumet här på sidan så finns det mer Canon prylar tycker jag.
OscarM
Aktiv medlem
jennieB skrev:
Jag är ganska ny på foto, men har nu tänkt skaffa en systemkamera. Det jag fotar mest är vardagliga händelser o mycket natur. Är d50 ett bra val för en nybörjare eller skulle ni ha valt någonting annat?
ja, köp den, bli nöjd och ta kort istället för att läsa dig tokig på internet om den och konkurrenterna...
//Oscar (som aldrig hade följt det rådet själv då han vill läsa allt om alla kandidater, och sedan vara övertygad om att han valt rätt grejer...)
M_Holmberg
Aktiv medlem
Viktigt är att känna och klämma på prylarna innan köp. Det handlar ju trots allt om någar tusenlappar och man måste trivas med prylarna, annars så kommer man bara att bli irriterad på dom.
Men jag kan säga att jag är HELNÖJD med en Nikon D50, ligger perfekt i handen på mig.
Men jag kan säga att jag är HELNÖJD med en Nikon D50, ligger perfekt i handen på mig.
M_Holmberg
Aktiv medlem
Japp det håller jag med om till 100%. Har aldrig varit så nöjd med ett kamera köp nångång.
Fotoväskan växte fort med en massa tillbehör liksom. (nästan lite för fort, ekonomin skall ju hinn med den med.. ) Det enda som jag är lite besviken på är beg marknaden, verkar finns mer på den till Canon, men det kommer väl så småningom beg prylar till Nikonen med.
Fotoväskan växte fort med en massa tillbehör liksom. (nästan lite för fort, ekonomin skall ju hinn med den med.. ) Det enda som jag är lite besviken på är beg marknaden, verkar finns mer på den till Canon, men det kommer väl så småningom beg prylar till Nikonen med.
SpaceCowboy
Medlem
jennieB skrev:
Jag är ganska ny på foto, men har nu tänkt skaffa en systemkamera. Det jag fotar mest är vardagliga händelser o mycket natur. Är d50 ett bra val för en nybörjare eller skulle ni ha valt någonting annat?
Ja det är en bra kamera, men lär dig grunderna som tex. skärpedjup och brännvid och vilken bländare och slutartid du ska använda, sen kan du använda automatiken sedan.
*S*