Vilka fakta?
Vad är det jag inte "bemödat ta till mig"?
Vad består det "inskränkta lilla hörnet" i?
Att photoclubalpha är en bra och opartisk källa för omdömen om Sony?
Att A900 inte verkar vara så vidare värst på JPEG?
Jörgen..
Visst måste du väl hålla med om att även att det är en Sonysite så görs jämförelserna rätt trevligt samt seriöst utan tramsande.. Ingen pekas ut som vinnare och ingen görs till förlorare.. Och dom alla får en justering som passar respektive kameras presterande bäst..
Jag läser givetvis David K med filter påslaget.. Fast ärligt så är det väldigt sällan filtret går in speciellt högre i aktivitet...
Medans på Nikonsiter är tonläget totalt ett annat..Man söker enbart höja produkten vis påvisa att anda är sämre alltid oavsett uppenbart Nikons kamra är sämre.. Se bara startseriekamrona.. Sanslöst dåliga är dom jämfört med andra. Ändå är dom alltid bäst ..... Och inte ens mygel är att anse som upprörande bara en Nikon vinner ALLTID..
Bara förra länkens försök via vad jag kallar solklart mygel eller liknande göra brusbilderna "förbättrade" så till den grad att "saker" försvann..Skamligt illa..Riktigt illa faktiskt..Och att inte Nikonfolket själva blir rasande fattar jag inte..För detta var aldeles för uppenbart helt enkelt...
Sedan jämför man i Jpeg i nästa "test" fast varenda en redan utalat att Jpeg måste en sony FirmW komma och fixa till lite..Givetvis används då Jpeg...
Allt för sätta absolut sämsta förutsättningarna som går att göra..Vinna till varje pris .. Inte fusk det sista givet.. Det är ju fel att lämna sådana blottor från Sonys sida givetvis... Men ändå.,Och sedan ser man Nikonanvändarna sitta med flin och länka dit med vetskapen att så fotar man knappast med en A900.. Speciellt inte tills en firmw kommit..(Har inte läst själv,utan går på vad andra sagt att det nyttjades jpeg)
Så i detta ljuset och en hel del annat på "testsiternas" barriäarer så måste man nog kunna påstå att David K är en rätt seriös testare oavsett han är en Sonysnubbe...Samt säkert även han biast i hjärtat.
men snubben kan trotts det förhålla sig hyfsat objektiv.. Förklarar allt som görs med dom olika märkena för kompensera rätta lägga så saker stämmer trotts dom inte vill bli använda exakt lika..Så resultaten kommer så fint han kan få fram dom..
Ja.. Jag tycker mig se en kille som gör sitt bästa för att skrapa fram det bästa ifrån olika kamror oavsett märke.. Inte via grovt snetesta såsom dom inte vill bli använda..För skada andra märken och vinna poäng för "sitt" märke..
Så ansåg tydligen en Canonsnubbe där som la ut testjämförelsen på en Canonsida just för han ansåg jämförelsen fint utförd...
Ja.. Så Jörgen.. Kan inte även du tycka trotts märkesfeelings att just denna snubbe på Sonysiten brukar vara rätt hyfsat saklig och försöker rätt tydligt hålla bias borta??