snap01
Aktiv medlem
Lägg ner nu Tore
Svar jösses vad svarar man på det? Är det ... på dig?Vad har du som jag skulle kunna vara avundsjuk på? Berätta gärna!
Herr Nilsson har nog betydligt svårare att acceptera Herr Helmings idéer än tvärt om!
svar
Dina ideer är nog rätt svåra att leva på om du inte har ett annat jobb ibakgrunden. Att slå sig in med gratis priser det är ingen större konst men det ska gå ihop oxå. Det är väl bättre om kunder väljer dig för att du är duktig och har ett läckert bild språk än låga priser
Anmärkningsvärt att du blir så upprörd både av "mina" priser som du anser för låga och att du känner skuld för dina egna för höga priser!
Svar
För det första så vet du inget om mina priser och jag bryr mig inte ett skvatt om dina priser. Jag tar fortfarande bröllop mest för att det är kul och kör inte röda kors verksamhet. Ditt problem verkar vara att du är oerhört avundsjuk på bla champagne group jag själv tycker dom är duktiga i sin marknadsföring och gratulerar dom att dom kan ta bra betalt. Vill du släppa alla rättigheter och bilder högupplöst varsågod.
Problemet är att du är en professionell fotograf med professionell utrustning men saknar professionell kunskap (tex frågar du vilken rawkonverterare man öppnar rawfiler från D3X med och du vet inte hur CA uppkommer). Det bådar inte gott!
Svar
Jag trodde att jag hade senaste versionen eftersom jag hade installerat den när jag köpte 5D mark 2 så vad gjorde jag för fel? är jag okunning som fotograf för det då? sluta med ditt skitsnack Tore det räcker nu.Jag vet mycket väl hur ca uppkommer men tycker det var konstigt att jag inte sett det trots många bilder med D700 och 24-70 men såg det på en gång med D3X med samma optik tydligen så kan det uppstå även utav andra orsaker än objektiv relaterade så DU KANSKE LÄRDE DIG NÅGOT NYTT NU TORE!
Mina kunder är väldigt nöjda jag fick in två större jobb senast idag. Det är dags för dig att be om ursäkt nu Tore kritik kan jag ta men skitsnack det är j-vligt irriterande.
Vi får hoppas att dina kunder inte läser dina inlägg här på Fotosidan.