Annons

D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Hållare för AA och EN-EL3e batterier följer med batterigreppet det är bara om man vill använda EN-EL4 som det måste köpas separat.
 
Du behöver inte köpa 'luckan' om du använder EN-EL3e batteriet. Endast om du använder det nya batteriet väl?? Jag använder mitt 'gamla' batteri från D200, för övrigt samma som är orginal till D300 till greppet. Man får med 2 st 'slädar', en för EN-EL3e batteriet och en för 8 st AA-batteri.

/Arne
 
inge skrev:
Den måste du beställa, har för mig att den kostade 245:-

Va??

Kan man inte köra standardbatteriet i MB-D10 utan att behöva köpa till fler saker?

Att man behöver en lucka till EN-EL4 visste jag men itne att det behövdes till EN-EL3e.
 
Sorry, my misstake.
Jag läste nog för snabbt. Det låter rimligare att man behöver komplettera till EN-EL4.
Tack för svar!
 
Mycket bra läsning i den här tråden och det har tagits upp mycket om AF, ISO och DR. Någon som har hittat några andra smaskiga detaljer som är värt att tala om och som gör att köpsuget blir ännu större? =)
 
Ulf F skrev:
Så om jag tolkar det hela rätt så får man ut ca 600-700 bilder på en laddning med orginalbatteriet. En klar förbättring mot D200 mao??!!

Idag hade jag 353 bilder med 5% kvar och har legat på 400-750 bilder per laddning med min D300. Inte något lyft direkt. Jag funderar på batterigrepp men det blir förstås billigare med extrabatteri.
 
macrobild skrev:
Hej

Hur tycker du kameran fungerar Tore?
Mikael

Jag tänker testa både D300 och D3 (hämtade den i går) ett tag och skriva vad jag tycker senare. Visst är D300 ett stort steg i rätt riktning, men jag har ett par negativa saker (beträffande bildkvaliteten) jag vill granska närmare innan jag skriver om det.
 
Kul, jag tycker D300 har kommit i skymundan i och med D3.
Själv har jag inte haft tid att kolla kameran.Tänkte försöka göra en jämförelse med 40d innan jag sticker till Sydamerika.
D3 och 1dsmk3 är inte aktuella pga av vikten.
Mikael
 
Tja... "Toppklass" och "Mycket prisvärd".
"Bildkvaliteten suverän", "hanteringen väldigt bra".

Dock klagade dom lite över att autofokusen hade lite bekymmer ute i kanterna, ingen permanent visning av ISO-talet i displayen samt att dom korsformiga AF-sensorerna endast fanns i mitten av sökarbilden.

M.a.o tummen upp
 
Hej

Jag hängde inte riktigt med på

"Och den
ger överlag mycket snabb fokusering. Men konstigt nog är den faktiskt nästan
1/10 s långsammare än D200. Skillnaden blev ungefär samma vid mätning med
nya Nikkor AF-S 14–24/2,8 och även med ett annat D300-hus. I praktiken är
den lilla fördröjningen tämligen betydelselös men faktiskt märkbar om man
fotograferar med kamerorna sida vid sida. Canon EOS 40D är uppmätt med en
annan typ av zoom och resultatet är inte helt jämförbart. Men den kameran är
ändå utan tvekan snabbast i den här prisklassen."

D200 är ju snabbare i denna test, med olika objektiv. 40D är snabbare med ett annat objektiv.

Men D300 är ändå utan tvekan den snabbaste i denna prisklass, enligt Foto?

D300 hade 30s fördröjning på AF-S 24-70mm 2.8 på 35mm. Är ju en proffsglugg på ca 16500kr.

40D hade 17s fördröjning på EF-S 17–55/2,8 IS USM på 28mm. Är mer en semiproffsglugg på ca 10400kr.


Har testat D300 och tyckte den kändes väldigt snabb, men jag hänger dock inte riktigt med i ovanstående slutsats och då baserat på de fakta som presenterades.

Mvh

Omar
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.