Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
150 vart inte så mycket. Den totala backloggen för D300 var 3700 enligt Lasse på Nikon.

3700 förhandsbokade bara i Sverige! Hur många har förhandsbokat i hela världen - 200.000, 300.000, 400.000?! 60000 producerade i månaden sedan augusti ger drygt 200.000 färdiga D300 än så länge. Roligt att intresset är stort men ingen av oss vill vänta...

iSolen.se skrev:
13. Snälla alla i kön, välj inte cyberphoto! Åtminstone tre av er med låga nummer :)
Jag har nummer 7 repsektive 8 hos Cyber och Scandinavian. Mycket talar för att jag väljer ett 3:e ställe att köpa kameran ifrån pga ett bättre pris och relativt snabb leverans även där - åtminstone som det ser ut just nu.
/Nonno

Oj.. dök upp lite frågor här, ska se vad jag kan svara på.

Enligt Lasse så är det leverans från butik from. den 28:e.

3700 i Sverige - men Sverige är faktiskt, en av de större kunderna - sett till befolkningsmängden. Vi är ett köpvilligt folk.

De som beställer D3 nu, får vänta till april/maj.

D300:an skulle gå snabbare.

De nya objektiven är även de på ingående.

Då kan man hålla i minnet att åtminstone Nikons egna (teoretiska?) MTF-diagram för 14-24/2,8 @ f2,8 ser ÄNNU bättre ut... :)

johan.morck skrev:
Manualen för D300 finns uppe nu: http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/noprint/D300_en_noprint.pdf
Vet inte om det funnits någon oklarhet ang detta MEN det går att kräma ut 8fps med AA-batterier i greppet.

Ang 24-70 så har den och nämnd test diskuterats tidigare och om jag inte mins fel så skulle Jonas Valtersson få sina objektiv i veckan. Ser spänt fram emot fler tester.

Natten är räddad...
Hur hittade du den, jag har sökt flera gånger varje dag på Nikon Knowledge Database på att den skall dyka upp...

jorgene skrev:
Då kan man hålla i minnet att åtminstone Nikons egna (teoretiska?) MTF-diagram för 14-24/2,8 @ f2,8 ser ÄNNU bättre ut... :)

Om vi säger som såhär - så som den presterar på en D3:a så behöver man inte ens fundera på att ha en sådan i väskan som Nikonägare.

Inte särskilt svårt. Hänger man på engelskspråkiga forum som befolkas av människor från alla jordens hörn behöver man inte göra så mycket fotarbeta själv :)

Jeppe skrev:
Om vi säger som såhär - så som den presterar på en D3:a så behöver man inte ens fundera på att ha en sådan i väskan som Nikonägare.

:-D

Dajo skrev:
Förmodligen att dom är så bra att dom är självklara för den som kan slanta upp så det räcker...

Hade det varit negativt menat hade man inte uttryckt sig så.
Man får ju hoppas att det var så han menade, men så som det står skrivet kan man ju tolka det på två helt olika sätt.

jorgene skrev:
Man får ju hoppas att det var så han menade, men så som det står skrivet kan man ju tolka det på två helt olika sätt.

Hade han menat att dom var så värdelösa att man inte ens behövde fundera om man ville ha dom eller ej så hade det inte lidats in på ett sådant sätt utan det skulle använts ett klarare spåkbruk.

Tvetydigheten beror med allra högsta sannolikhet på bristande korrekturläsning.

Mankan G skrev:
Årets understatement eller ....De här sifforna är ju bland det bästa som är uppmätta på en Nikonkamera.......

Förutom på 70 mm som jag tidigare påtalat. Där har både 70-200/2.8 VR och 70-300/4.5-5.6 VR betydligt bättre värden på 4/4.5 och 5.6.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar