ondjultomte
Aktiv medlem
Det är viktigt med ett UDMA kompatibelt kort! t.ex IVan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
keckax skrev:
Håller inte riktigt med. Sök på Anders Geijdemark. Han (mfl förstås) har tagit häpnadsväckande bilder på bla fåglar i flykt.
En av mina naturfoto -"idoler".
Bara film, bara korn!
/K
Sabud skrev:
Tjaa....inte så länge sedan. Fortfarande högpresterande kamera med `vass´ AF.
När man säger förr tänker jag på 70/80-talet. Då hade kameror namn som Canon A1 eller F1 och fokuseringen sköttes manuellt.
Det fanns väldigt fin optik även på den tiden som till exempel 500 och 600/4,5 men till skillnad från i dag var de sällsynta hos amatörer.
I dag drunknar vi i fina örnbilder till skillnad från 70-talet. Då var de lite mer sällsynta.
Ta en titt på Peter Gerdehags örnbilder från förr...utan AF ;-)
Sabud skrev:
I dag drunknar vi i fina örnbilder till skillnad från 70-talet. Då var de lite mer sällsynta.
Jag tycker snarare att vi drunknar i tekniskt perfekta men totalt meningslösa fågelbilder. Som om bilden blir bättre ju mer närgången fotografen är. Jag förstår inte det tänket över huvud taget. Det blir som att "samla" på olika arter istället för att göra bra bilder. Men det finns ju de som kan också;-)Sabud skrev:
Makten skrev:
Jag tycker snarare att vi drunknar i tekniskt perfekta men totalt meningslösa fågelbilder. Som om bilden blir bättre ju mer närgången fotografen är. Jag förstår inte det tänket över huvud taget. Det blir som att "samla" på olika arter istället för att göra bra bilder. Men det finns ju de som kan också;-)
Du kan ju alltid ta befintliga bilder av respektive kamera och skala om dem efter angivna mått så att de stämmer mot varandra.vox2000 skrev:
Är det nån som vet om det finns några jämförelsebilder på D300 med MB-10 bredvid en D3? Hur mycket större blir D300an? Det ser ut som den blir en bitig klump med batterigreppet. Har letat lite men inte hittat nånting matnyttigt.
Makten skrev:
Du kan ju alltid ta befintliga bilder av respektive kamera och skala om dem efter angivna mått så att de stämmer mot varandra.
Makten skrev:
Jag tycker snarare att vi drunknar i tekniskt perfekta men totalt meningslösa fågelbilder. Som om bilden blir bättre ju mer närgången fotografen är. Jag förstår inte det tänket över huvud taget. Det blir som att "samla" på olika arter istället för att göra bra bilder. Men det finns ju de som kan också;-)
vox2000 skrev:
Är det nån som vet om det finns några jämförelsebilder på D300 med MB-10 bredvid en D3? Hur mycket större blir D300an? Det ser ut som den blir en bitig klump med batterigreppet. Har letat lite men inte hittat nånting matnyttigt.
Teodorian skrev:
"Note the D3 will be smaller than the D300+grip, as the D2's are smaller than the D200+grip. Expect the single multi-controller to be much more reachable on a D2 or D3 than on a D200+grip."
http://a.img-dpreview.com/previews/NikonD300/Images/withgrip02.jpg
http://www.kenrockwell.com/nikon/d300.htm (scrolla ner!)
Aristofanes skrev:
Här en riktig D300-fråga.
Jag behöver köpa ytterligare minneskort, NU och inte när kameran kommit.
Har någon sett en test där man jämför prestanda mellan t.ex. Sandisk Extreme IV och Extreme III i en verklig kamera.
Om man t.ex. drar 6 bilder/s, kan man då i praktiken hålla på litet längre om man lägger sina stackars slantar på ett Extreme IV-kort?
Jon Erik
(köplats 38 hos CP, köar bara på ett ställe)