keckax
Aktiv medlem
Mankan G skrev:
Kan bli lite enklare för oss infantila idioter om ni ironister kan ge oss en och annan hint då och då.
Gränsen är väl inte så hårt dragen? Dom flesta av oss är nog lite av båda.
/K
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mankan G skrev:
Kan bli lite enklare för oss infantila idioter om ni ironister kan ge oss en och annan hint då och då.
Mankan G skrev:
Självklart. Det händer givetvis att ens inlägg missförstås och hemmablind som jag är så förstår jag ingenting. Efter att en tid passerat och jag läser samma inlägg igen så går det upp för mig hur korkat jag skrev.... Inte ofta givetvis för jag är ju nästan helt perfekt.....
Sten-Åke Sändh skrev:
Här är en lång recension av fotojournalisten och A300 användaren Jon Van de Grift (USA) , som jämför Sony A350 med främst Nikon D300 och drar en del för många säkert förvånande slutsatser.
http://www.epinions.com/content_423767543428
Teodorian skrev:
Vilka är de "förvånande slutsatserna"?
Så länge vi pratar om iso upp till 800 så kan det mycket väl stämma. Live view på nya Sony är naturligtvis mycket bättre än på några tidigare modeller. Detaljupplösningen borde vara bättre än på D300 på lägre iso.Sten-Åke Sändh skrev:
Att någon påstår att en betydligt simplare kamera - en instegsmodell för ungefär halva priset, står sig så pass bra mot D300 som en del tycker är dagens "state of the art" i prosumerklassen. Funktioner och egenskaper som ljusmätning, autofokus, Live View, dynamiskt omfång, brushantering upp till ISO 800 samt detaljåtergivning håller lika bra, bättre eller nästan lika bra klass som motsvarande funktioner och egenskaper i D300. Det tycker i alla fall jag är lite förvånande om det nu skulle vara sant. Men så kan det väl inte vara? Därmed inte sagt att recencenten på något sätt påstår att A350 skulle vara en bättre kamera än D300,
Det beror nog lite på vad man ska ha Live View till. Sonys implementation bygger ju på en separat Live View-sensor, så man ser ju inte exakt samma sak som sen hamnar på bilden.paul innergård skrev:
Live view på nya Sony är naturligtvis mycket bättre än på några tidigare modeller.
Teodorian skrev:
Falkman skrev:
Är det någon som kör på "optimal filstorlek" i den sistnämnda ovan och i sådana fall varför? Är det någon skillnad bild/kvalitétmässigt? På ett 2 gb minneskort tappar man ca 91 bilder på att välja den sistnämnda.
PMD skrev:
Minolta har väl alltid varit mycket innovativt? Jag vill nog påstå¨att Nikon och Canon "have already fallen behind" ganska ofta under åren. Speciellt de senaste 20 åren. Nikons och Canons styrka är inte fiffiga finesser utan helt andra egenskaper. Ett jämnt och stort objektivutbud i båda fallen. Bakåtkompatibel objektivfattning i Nikons fall. Bra AF-prestanda i framförallt Canons fall i början av 90-talet.
Varför inte Minolta lyckades få större marknadsandel under 1990-talet kan man ju spekulera i, men inte beror det på att de låg efter tekniskt.
Teodorian skrev:
Å andra sidan tyckte Kamera & Bild att ljusmätningen hos A350 var nästan lika bra som Nikons ...Sten-Åke Sändh skrev:
the A350's slightly more reliable metering system