ANNONS
Annons

Därför har inte Sony videofunktion i sina systemkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

mr.b

Aktiv medlem
Jag har sökt, men inte hittat någon tråd där detta diskuteras.

På tidskriften Popular Photographys blogg såg jag följande citat där en Sonyrepresentant anger varför man inte satsat på att ha videofilmningsfunktion i sina systemkameror.

We recognize that HD video is driving customer interest, but without effective continuous auto focus and exposure control, we are concerned that current implementations of HD Video on DSLR cameras don’t provide a good customer experience. Capturing quality still images is a major driver for photo enthusiasts to buy DSLR cameras, and our A500, A550 and A850 DSLR cameras prioritize features (HDR, Exmor CMOS sensors, BIONZ processors, 5fps continuous shooting etc.) that ensure customers will achieve high-quality photos.

Inte oväntat är det för att man inte anser tekniken vara mogen, och att de som köper systemkameror främst gör det för att fotografera stillbilder. Jag kan hålla med, helt och hållet känner jag. Vad tycker ni?

På tidskriften Popular Photographys blogg såg jag följande citat där en Sonyrepresentant anger varför man inte satsat på att ha videofilmningsfunktion i sina systemkameror.

Inte oväntat är det för att man inte anser tekniken vara mogen, och att de som köper systemkameror främst gör det för att fotografera stillbilder. Jag kan hålla med, helt och hållet känner jag. Vad tycker ni?

Självklart är det så en DSRL är till för fotande, vill man filma vill man ha allt det som Sony skriver.

Jag håller med. Det är inget som lockar mig.
Sen vet jag inte om det är ett klokt beslut ur marknadsföringssynpunkt. Många förstagångsköpare av DSLR är, inbillar jag mig, finessfixerade och kanske vana från sin kompakt att kunna ta filmsnuttar.

Jag har sökt, men inte hittat någon tråd där detta diskuteras.

Med det liveview systemet som dom har haft innan så var/är inte filmning möjligt men med den nyutvecklade varianten som sitter i A500/550 där speglen lyfts vid MF-läget så kommer det att vara möjligt att implementera filmfunktion så Sony lär nog "snart" komma ut med denna funktion i nån kamera för att svara på konkurrenternas DSLR som har filmfunktion,för det är helt klart nått som säljer och som även är användbart då o då.

Jag håller med. Det är inget som lockar mig.
Sen vet jag inte om det är ett klokt beslut ur marknadsföringssynpunkt. Många förstagångsköpare av DSLR är, inbillar jag mig, finessfixerade och kanske vana från sin kompakt att kunna ta filmsnuttar.

Instämmer...det är helt klart en funktion som säljer/lockar förstagångsköparna...lockar även endel av dom som skall byta upp sig eftersom det trotts allt är en funktion som är användbar då o då.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto