Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
charmiga kamerahus
- Trådstartare PerKr
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
lottawe skrev:
Några andra som också faktiskt är i bruk då och då, (även av sonen..)
(fö funderar jag på att måla 1ds rosa också)
Hoppas du bara funderar Lotta.
Jag ryser vid blotta tanken, trots att jag är Nikonist.
/AnWi
Danlo
Avslutat medlemskap
Minolta SRT 101b
Utan tvekan det snyggaste kamerahuset som tillverkats och även det pålitligaste enligt mig.
Önskar något fruktansvärt mycket att det kunde komma digitalsensorer i film-kasettsform med inbyggt minne och batteri som man kunde stoppa in i sin gamla trotjänare.. *suck*
Utan tvekan det snyggaste kamerahuset som tillverkats och även det pålitligaste enligt mig.
Önskar något fruktansvärt mycket att det kunde komma digitalsensorer i film-kasettsform med inbyggt minne och batteri som man kunde stoppa in i sin gamla trotjänare.. *suck*
Bilagor
jouni
Aktiv medlem
detta var intressant
Min favorit av dom kamerorna som har varit i bruk under min livstid, har varit Nikon F, lika fin med eller utan Photomic.
Men när jag tittade på alla alternativ vad andra har skickat, måste man erkänna, att det finns mycket fint design i en massa olika kameror, dyra och billiga.
Jag har också beundrat äldre mätsökarkameror, som Contax, Canon och Nikon tillverkade innan spegelreflex.
Contax ' kyklop ' med ljusmätare måste man nämna.
Leica är snygg, jag har hört att en orsak, varför Leica vann duellen med Contax var, att desingnet i M-serien var lyckad. Häls Jouni
Min favorit av dom kamerorna som har varit i bruk under min livstid, har varit Nikon F, lika fin med eller utan Photomic.
Men när jag tittade på alla alternativ vad andra har skickat, måste man erkänna, att det finns mycket fint design i en massa olika kameror, dyra och billiga.
Jag har också beundrat äldre mätsökarkameror, som Contax, Canon och Nikon tillverkade innan spegelreflex.
Contax ' kyklop ' med ljusmätare måste man nämna.
Leica är snygg, jag har hört att en orsak, varför Leica vann duellen med Contax var, att desingnet i M-serien var lyckad. Häls Jouni
Mankan G
Aktiv medlem
Hi folk
Mina favoriter är faktiskt en hel serie.
Nikon FM, FM2, FM3A, FE och till sist FE2. Enkel, robust och kanonskön att hålla i. Började min bana med en Canon AE1 men dreglade hela tiden efter en FE. Sålde AE'n när min mamma kom hem med en F1N från en Japanresa. Använde den länge för att sedan byta upp!! mig till en Dynax 7000i. Vilket kanonbyte eller hur
Hur som helst så tröttnade jag så småningom på Dynaxen och köpte en FE. Nu sitter jag med en FM3A, som jag tyvärr aldrig använder, en D2X och en D100 Tar fram FM3'an då och då bara för att känna på underverket.
Gillar Canon F1N oxå. Funderar på att köpa en och lägga undan i skåpet bara för ........
Mankan
Mina favoriter är faktiskt en hel serie.
Nikon FM, FM2, FM3A, FE och till sist FE2. Enkel, robust och kanonskön att hålla i. Började min bana med en Canon AE1 men dreglade hela tiden efter en FE. Sålde AE'n när min mamma kom hem med en F1N från en Japanresa. Använde den länge för att sedan byta upp!! mig till en Dynax 7000i. Vilket kanonbyte eller hur
Hur som helst så tröttnade jag så småningom på Dynaxen och köpte en FE. Nu sitter jag med en FM3A, som jag tyvärr aldrig använder, en D2X och en D100 Tar fram FM3'an då och då bara för att känna på underverket.
Gillar Canon F1N oxå. Funderar på att köpa en och lägga undan i skåpet bara för ........
Mankan
paco
Aktiv medlem
En Master Technika är vacker. På bilden en nyare variant med mätsökare ovanpå. Runt 35 tusen för bara kameran utan optik.
Benganbus
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Hm.. på tal om det, att våra gamla favoriter inte går att få som digitala..
Har någon hört hur det gick med den där sensorn som skulle gå att sätta i en vanlig gammal analog 35mm-are??
Nå't rykte sa att konstruktionen köptes upp av...
Låter nog litet Klintberg tycker jag...?
Men man vet aldrig!
Då hade man ju fått problem mad att kränga så många digitalkameror...
Men sannolikt tekniska problem hindrade konstruktionen!
Men ideén känns spännande!!
Ena dagen en "riktig filmrulle"
andra dagen "digital rulle"!
Benganbus
Aktiv medlem
Å så, favorit i repris!!
Avdelning Charmiga kamerahus!!
Av alla godsaker som passerat mig, tyvärr!
Svarta Leicor, Nikon halvformatmätsökare,
gluggar som Zunow 1:1 osv, suck!!
Hade man bara facit så!!
Men, det hus som jag snöat in på, fortfarande,
är ju detta
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm
Ursäkta tjatet vänner!!
Avdelning Charmiga kamerahus!!
Av alla godsaker som passerat mig, tyvärr!
Svarta Leicor, Nikon halvformatmätsökare,
gluggar som Zunow 1:1 osv, suck!!
Hade man bara facit så!!
Men, det hus som jag snöat in på, fortfarande,
är ju detta
http://www.cameraquest.com/nrfblsp2005.htm
Ursäkta tjatet vänner!!