ANNONS
Annons

charmiga kamerahus

Produkter
(logga in för att koppla)
Urr skrev:
T90 är en utomordentlig kamera, och har nog sin charm, snygga bilder på den, utan tvekan. Jag har ett välbevart ex av broschyren hemma...
Ändå får designen mig att tänka på Darth Vader och tyska militärhjälmar från Andra världskriget. Och det ger ju inte de rätta vibrationerna precis.

Ja, jag tycker att T90 är en av de hemskare kamerorna sett till utseendet. Tillsammans med de tidiga Minolta Dynax-modellerna. Ryyyys.

Jag har ingen riktigt gammal kamera, men jag gillar de "gamlingar" som jag har, särskilt min nyaste analoga PZ-1. :eek:)

Men det här är i alla fall min första riktigt "dyra" kamera som jag köpte - en Konica EF3D som hade en häftig nymodighet för mig genom sin automatiska datering. Jättehäftigt! ;o)

Bilagor

• konica-ef3d.jpg
    konica-ef3d.jpg
    63.4 KB · Visningar: 348
... och så min stora favorit för tillfället... min "nya" Pentax Z-1! :eek:)

Bilagor

• pentax_z-1.jpg
    pentax_z-1.jpg
    38.7 KB · Visningar: 346
Jag har nog bara "gamlingar",
men använder dom fortfarande! :)

Här en från 1979...

Men då inte mycket hänt i design, utseende
på den här modellen,
så verkar jag ändå "ganska modern" med den runt halsen! :)
Ingen sa nå't idag i alla fall! :)

Och visst är den "gamle" trotjänaren även charmig.... :)
Tycker jag i alla fall!! :)

Och sedan att den är driftsäker, tycker jag ger den bonus!!! :)

Ps.
Fast...den där...Nikon SP...den...den...
e också ganska charmig!! ;)

Bilagor

• leica m4-22.jpg
    leica m4-22.jpg
    55.1 KB · Visningar: 488
Senast ändrad:
Jag tror inte vi har sett någon Zorki (1) här än? Det är en charmig liten kamera.. :)

/Anders

Bilagor

• img_2167.micro.jpg
    img_2167.micro.jpg
    37.6 KB · Visningar: 364
Voigtländers Bessa-modeller med Bessa I och II från 1950-talet är vackra och charmiga. Negativformat 6x9cm och fin optik, Vaskar, Color-Skopar, Color-Heliar, Heliomar och juvelen APO-Lanthar 105mm (tillverkad endast i 200-300 exemplar). Här mitt senaste tillskott, en Bessa I med Color-Skopar 3,5/105mm, en 4-linsig Tessar-variant av god kvalitét. Tillbehörssökaren är av fransk tillverkning med steglös inställning från moderat vidvinkel till medel tele, egentligen avsedd för Leica M men passar lika bra på Bessan. Automatisk och steglös parallaxförskjutning är en praktisk detalj. Men det finns parallaxinställning för närbild (dock inte steglös) även i Bessans originalsökare. Den har dock blivit lite grumlig varför jag använder tillbehörsvarianten.

Bilagor

• bessa i.jpg
    bessa i.jpg
    86.1 KB · Visningar: 354
Min charmaigaste kamera är OM-4,Ångrar att jag sålde den tillsammans med en 35/2,0 och en 50/1,8.
Har även en OM-1 från 1973. Funkar fortfarande och luftas ibland tillsammans med en 135 mm optik.med tri-x i.

AFE skrev:
Jag började fotografera med en OM-2 och en OM-1, fast då var de ganska nya ;)

Suveräna kameror på sin tid!

begust skrev:
Min charmaigaste kamera är OM-4,Ångrar att jag sålde den tillsammans med en 35/2,0 och en 50/1,8.
Har även en OM-1 från 1973. Funkar fortfarande och luftas ibland tillsammans med en 135 mm optik.med tri-x i.

I går, för exakt 11 månader sedan bytte jag bort min OM2:a och OM4Ti. Snyft! Så effektiva och fina.

Här en FED 5b med Industar 61.

Bilagor

• fed5bm.jpg
    fed5bm.jpg
    63.5 KB · Visningar: 241
Re: Två små...

Ronnie Sidwall skrev:
Vad sägs om denna Leica...
Enligt hemsidan verkar det som att den är en samlarkamera snarare än en kamera att använda.
Knappt några data alls om kameran.
Om rolleiflexen hade 5-6 megapixel skulle den vara kul och användbar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar