Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

charmiga kamerahus

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske inget kamerahus direkt men charmig är den i alla fall min Linhof Kardan Bi från början av 70-talet. Jag plockar fram den då och då och klämmer/skruvar lite på den...

Bilagor

• linhofen.jpg
    linhofen.jpg
    41.1 KB · Visningar: 301
Det går att plåta med Minox-mini...

På Minox hemsida står det;

"With a resolution of up to five mega pixels, the new Digital Classic Camera delivers detailed images with an impressing sharpness.

And there’s no need to worry about memory space. All data are stored on SD cards with a capacity of up to 2 GB. The engineers at MINOX have been able to integrate a card slot in the small body next to the USB interface for transferring data to the computer.

In addition, there is a 32 MB internal memory available for storing files. And for the first time a built-in Li-ion battery provides the camera power supply."

Jag såg dem för första gången för tre år sedan hos Odeon Photo på Bd Saint Germain i Paris. Då var det 'bara' tre Mpixel. De är verkligen läckra.

Bilagor

• 80d9367953.jpg
    80d9367953.jpg
    21.3 KB · Visningar: 286
Rolleiflex digital twin lens reflex

The "Rolleiflex MiniDigi" is a digital camera with the same shape and design as the famous 6x6 twin lens reflex camera with a resolution of up to 3.1 million pixels.

Bilagor

• f78a58d28d.jpg
    f78a58d28d.jpg
    15.7 KB · Visningar: 285
Nostalgia...

Dom här (charmiga) Nikon bitarna levde jag med dygnet runt under några år när jag gick på Fotoskolan/Skjutskolan i mitten och slutet av 60-talet. Jag hade också en Leica med en 21, 35 och 50 mm men dom bitarna sålde jag för ett antal år sedan.

Bilagor

• nikon-f.jpg
    nikon-f.jpg
    44.9 KB · Visningar: 274
Re: Rolleiflex digital twin lens reflex

Ronnie Sidwall skrev:
The "Rolleiflex MiniDigi" is a digital camera with the same shape and design as the famous 6x6 twin lens reflex camera with a resolution of up to 3.1 million pixels.
Jag antar att det här är ett svar på mitt inlägg "Re: Två små...".
Jag tvivlar inte att det går att fota med kameran, men tvivlar att någon köper kameran för att fota med utifrån den brist på information som Minox har på hemsidan.
För den som är intresserad av att i första hand fota med den så vill man tex veta brännvidd och bildvinkel på objektivet innan man köper.
Dessutom finns inte Rolleiflex MiniDigi med på Minox shop.
Men de é klart grisen i säcken kan vara roligt till Jul.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar