Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
CD Bränning...
- Trådstartare Anderzon
- Start datum
Jag bränner alltid mina skivor i 4x hastighet, använder bra skivor (Verbatim), stänger alltid sessionen, och använder Nero. Funkar bra.Anderzon skrev:
Jag har ett litet problem när jag bränner skivor, har en 42spinns brännare. Mina skivor blir nästan alltid defekta. Jag använder 48spins skivor använder easy cd creator men kan aldrig bränna med full hastighet. Har ni några tips?
Mvh // Martin
En moderna dator behöver man inte lämna ifred när den bränner, den ska kunna användas som vanligt.
Är det en ny Dell? Har du någon garanti kvar?
forry4U
Aktiv medlem
Stäng av Antivirusprogrammet då du bränner, Stäng av skärmsläckaren.
Hur ofta defragmenterar du din hårddisk?? Gör det..
Finns massor av orsaker varför bränning kan misslyckas eller ge felaktigheter.
Är det Musik du bränner "till bilen" så skall du aldrig bränna snabbare än 4x
Hur ofta defragmenterar du din hårddisk?? Gör det..
Finns massor av orsaker varför bränning kan misslyckas eller ge felaktigheter.
Är det Musik du bränner "till bilen" så skall du aldrig bränna snabbare än 4x
kuisma
Aktiv medlem
Vissa typer av hårddiskar termorekalibrerar med jämna mellanrum. Hårddiskar som är "multimedia ready" har inte denna egenskap. Under tiden hårddisken termorekalibrerar, levererar den inget data. Bränner du då med en brännare som saknar bra "buffer underrun protection", kommer bränningen att misslyckas.
bjornt
Aktiv medlem
Här på jobbet kör vi uteslutande med dell-burkar, och det första datorsupport gör är att installera Nero istället för Easy CD-Creator.
Med Easy CD-Creator så brukar bränningarna gå fel. Jag kan inte svara på varför, och Dell lär ju förneka det, men faktum kvarstår. Testa Nero!
//B
Med Easy CD-Creator så brukar bränningarna gå fel. Jag kan inte svara på varför, och Dell lär ju förneka det, men faktum kvarstår. Testa Nero!
//B
bjornt
Aktiv medlem
demo på www.ahead.de
Jag som trodde Dell var relativt problemfria...Men min brorsa har en bärbar Dell, personalköp från 2001. Det går inte att bränna mer än tre skivor på raken då brännaren blir för varm...jimh skrev:
Faktum är att jag också har en Dellmaskin på jobbet med fabriksmonterad brännare, samma fel och samma lösning.
Jag skulle nog också rekommendera att byta Easy cd till Nero. Men avinstallera Easy cd först, och installera Nero sedan. Annars kan man få poroblem, har jag hört.
Till råga på allt är det ytterligare ett fel med brännaren, som dock förmodligen beror på taskig montering. Knappen verkar ta i chassit och i kombination med att jag har en fet Eizo 21-tummare stående på den så ligger det lite tryck på den hela tiden vilket gör den helt okontrollerat kan börja pumpa släden in och ut oavbrutet tills man klämmer lite på plasten runtomkring. Småbisarrt
Förmodligen hur enkelt som helst att knuffa till brännaren lite om man lyfter av locket men jag kommer mig aldrig för att lyfta bort den rackarns skärmen.
Förmodligen hur enkelt som helst att knuffa till brännaren lite om man lyfter av locket men jag kommer mig aldrig för att lyfta bort den rackarns skärmen.
müsli
Avslutat medlemskap
Easy CD creator har strulat grymt för mig på de flesta maskiner jag provat.
Nero är som en dröm av tillförlitlighet i jämförelse. Det där Roxio-gänget behöver nog se över sin kvalitétskontroll hos mjukvaruavdelningen.
I EasyCD ingår en applikation som heter DirectCD eller liknande som alltid ställer till problem av varierande art. Den verkar klänga sig fast på CDn och slöa ner och hänga CD spelaren och ställa till det på alla möjliga vis. Om man envisas med att köra EasyCD "Cremator" ska man definitivt avinstallera åtminstånde DirectCD (eller vad den nu heter i senaste versionen).
Senaste versionen av Nero (v6) har visst nån bug som raderar hela filkatalogträd när man hanterar DVD eller SVCD bränning. Om man råkar sätta tempkatalog till t ex roten på C: riskerar man att Nero raderar hela disken! Finns dock fix för detta.
Nero är som en dröm av tillförlitlighet i jämförelse. Det där Roxio-gänget behöver nog se över sin kvalitétskontroll hos mjukvaruavdelningen.
I EasyCD ingår en applikation som heter DirectCD eller liknande som alltid ställer till problem av varierande art. Den verkar klänga sig fast på CDn och slöa ner och hänga CD spelaren och ställa till det på alla möjliga vis. Om man envisas med att köra EasyCD "Cremator" ska man definitivt avinstallera åtminstånde DirectCD (eller vad den nu heter i senaste versionen).
Senaste versionen av Nero (v6) har visst nån bug som raderar hela filkatalogträd när man hanterar DVD eller SVCD bränning. Om man råkar sätta tempkatalog till t ex roten på C: riskerar man att Nero raderar hela disken! Finns dock fix för detta.
Anderzon
Aktiv medlem
Tack för era svar!
Nu har jag avinstallerat Easy CD Creator, och installerat Nero 6 inkl service pack 1,2,3&4. Så långt utan anmärkning! Nu fungerar det att bränna, men skivan fungerar inte. Nero säger att skivan skapats utan problem. Men jag kan inte få upp något i utforskaren!!!
Någon som kan hjälpa?
Jag blir tokig...
köper nog snart en DVD Brännare istället! Kanske plockar jag ut dellbrännaren och hoppar sönder den.
Mvh // Martin
Nu har jag avinstallerat Easy CD Creator, och installerat Nero 6 inkl service pack 1,2,3&4. Så långt utan anmärkning! Nu fungerar det att bränna, men skivan fungerar inte. Nero säger att skivan skapats utan problem. Men jag kan inte få upp något i utforskaren!!!
Någon som kan hjälpa?
Jag blir tokig...
köper nog snart en DVD Brännare istället! Kanske plockar jag ut dellbrännaren och hoppar sönder den.
Mvh // Martin
forry4U
Aktiv medlem
Vad är det dom skriver i reklamen
"As easy as DELL"
är brännaren installerad..dvs drivrutiner etc. Lyser brännarlampan när du bränner..
Ex. jag hade en Philips 24x och efter en krash en så glömde jag installera om brännaren, dvs drivrutinerna mm. brände ettflertal skivor o dom var lika tomma some före trots att Nero sa att allt gått så bra, Då märkte jag att lampan på brännaren inte ändrade färg då den brände, Efter att jag stoppat in Philips installations cd så funkade det igen.
Kolla om du några frågetecken i enhetshanteraren..
Tror inte det blir bättre av att du stoppar in en DVDbrännare..den blir bara dyrare att stampa sönder när inte det heller funkar..
DU skriver 1-år gammal..har du inte support, garanti på den. Enligt TV reklamen så skall ju allt vara så enkelt med DELL..
själv så föredrar jag hembygge med vad jag själv väljer ut o skruvar ihop, funkar klockrent.
"As easy as DELL"
är brännaren installerad..dvs drivrutiner etc. Lyser brännarlampan när du bränner..
Ex. jag hade en Philips 24x och efter en krash en så glömde jag installera om brännaren, dvs drivrutinerna mm. brände ettflertal skivor o dom var lika tomma some före trots att Nero sa att allt gått så bra, Då märkte jag att lampan på brännaren inte ändrade färg då den brände, Efter att jag stoppat in Philips installations cd så funkade det igen.
Kolla om du några frågetecken i enhetshanteraren..
Tror inte det blir bättre av att du stoppar in en DVDbrännare..den blir bara dyrare att stampa sönder när inte det heller funkar..
DU skriver 1-år gammal..har du inte support, garanti på den. Enligt TV reklamen så skall ju allt vara så enkelt med DELL..
själv så föredrar jag hembygge med vad jag själv väljer ut o skruvar ihop, funkar klockrent.
bjornt
Aktiv medlem
när du testar att läsa skivan, har du den i cd-brännaren då?
OM du bränt multisession (men ändå bara 1 session) så måste du stänga sessionen för att skivan skall vara läsbar i cd-spelare, dvs den kan fortfarande läsas i cd-brännare.
Men antagligen så är det nog du som inte riktigt har klurat ut hur nero fungerar, faktiskt!
Kan du prova med en skiva till? Som du ex.v. bara bränner en fil till? Använd wizard'en så borde allt ställas in normalt.
bara 2 ören, men hoppas du löser det!
OM du bränt multisession (men ändå bara 1 session) så måste du stänga sessionen för att skivan skall vara läsbar i cd-spelare, dvs den kan fortfarande läsas i cd-brännare.
Men antagligen så är det nog du som inte riktigt har klurat ut hur nero fungerar, faktiskt!
Kan du prova med en skiva till? Som du ex.v. bara bränner en fil till? Använd wizard'en så borde allt ställas in normalt.
bara 2 ören, men hoppas du löser det!
Anderzon
Aktiv medlem
Ett faktum är att den fungerar mycket bra förövrigt. Jag har inte bränt multisession, skivan är stängd, och det ser ut som den bränt (något) på skivan. När jag kör neros skriv och lästest så kommer jag inte över 16x:s hastiget, oftast så krachar det åxå. Jag har bara brännaren inga andra cd/dvd enheter. Supporten valde jag bort... Skämt och sido, funderar på att köpa en billig brännare typ ~500:- bara för att testa, och använda den andra enbart som läsare. Jag har heller inga frågetecken i enhetshandteraren.
Varför kan det inte bara vara enkelt?
Mvh // Martin
Varför kan det inte bara vara enkelt?
Mvh // Martin
hakanv
Aktiv medlem
Prova annat CD-märke
Jag fick samma problem med Easy CD Creator och Fujiskivor. Bytte till andra märken och även Noname, så var problemet ur världen.
Har även haft problem med Easy CD Creator 6 i Windows XP både pro och home ed. Det problemet försvann vid uppdatering via Windows-update och uppgradering av Easy CD på Roxios hemsida. Vad som fixade det felet, vet jag inte, kanske Windows-updaten kanske Roxio-updaten, vem vet...
Jag fick samma problem med Easy CD Creator och Fujiskivor. Bytte till andra märken och även Noname, så var problemet ur världen.
Har även haft problem med Easy CD Creator 6 i Windows XP både pro och home ed. Det problemet försvann vid uppdatering via Windows-update och uppgradering av Easy CD på Roxios hemsida. Vad som fixade det felet, vet jag inte, kanske Windows-updaten kanske Roxio-updaten, vem vet...