Annons

canon Två månader med 5d

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast sken indikerar att batteriet är laddat till 90% och uppåt, jag låter det sitta i ca 90 minuter efter det.
 
C:a 100 minuter från helt urladdat till helt laddat enligt manualen.
Kolla här för info.



(länken redigerad /John)
 
Senast ändrad:
Tack! Nu när jag till slut efter lite strul posten fått kameran så hittade jag det såklart i bruksanvisningen. Mest att jag ville sätta det på laddning det första jag gjorde när öppna paketet.

Andra tips och trix angående 5D från er som redan har en?
 
Måste det vara inkommit till Canon då eller är det inköpsdatumet som gäller fram till den sista januari. Finns det någon länk vart man kan hitta mer info om det?
 
Men...jag köpte ju min 5D för ngn vecka sedan. Jag fick då med ett häfte med rabattkuponger. I det häftet stod de då 31/12 2005 som sista dag.
Har datumet flyttats fram? Var hittar man information om det?
 
Ringde Canon och de har förlängt tiden till den 31:e januari. Dock står det överallt 31/12 men det som gäller är alltså sista januari.
 
MattiasB skrev:
Ringde Canon och de har förlängt tiden till den 31:e januari. Dock står det överallt 31/12 men det som gäller är alltså sista januari.

Vad konstigt, jag ringde alldeles nyss jag också och då sa han jag pratade med att INKÖPET måste vara gjort innan den 31/12 -05 men att canon tar emot checkarna fram tom 31/1 -06
 
Skumt för tjejen jag pratade sa att de förlängt det med 1 månad. Om jag får gissa så skulle jag tro att tjejen har rätt och killen har missat det. Svårt att tänka mig att tjejen bara hittat på det.
 
Jag vill minnas att de exakta detaljerna står på den hemsida man ska gå till för att få "cash-back". Www-adressen står på kartongen.

Vad jag minns så är erbjudandet förlängt till 31/1. Datum för inskickningen av kvittona var nå´t annat tror jag men kommer inte ihåg, så ta det med en nypa salt.
 
Kantskärpa

Förstår inte riktigt varför alla jämför Nikons kantskärpa med 5D'n...

Så länge Nikon inte har en ff sensor är ju detta en helt ointressant jämförelse. Om man fotograferat innan digitalåldern så vet man att skärpan blir sämre mot kanterna på alla objektiv och detta är tyvärr något man får räkna med att det blir extra tydligt om man vill ha ff.
 
Jag håller med dig. Kanske beror diskussionerna på de digitalfotografer som vant sig med de fördelar som en minskad sensorstorlek ger?

Fokusera intresset på objektiven istället tycker jag, det är där som man kan åstadkomma förbättring.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.