Artificiell
Aktiv medlem
Med risk för att det här blir en Macintosh/PC-diskussion så vill jag ändå kommentera två invändningar.
MVH
Ulf
Har nu plåtat med 5D inomhus (Stockholms Stadshus) sedan november och har ännu så länge inte stött på någon situation där AF inte gör som jag vill. Har inget att jämföra med men kan i alla fall konstatera att det finns en hel del mörka rum i det här husetmacrobild skrev:
Autofokus: Kameran har uppenbara svårigheter att ställa in sin autofocus i lågljus, svaga kontraster i motivet, en förbättring vore önskvärd.
Jag använder BG4 så gott som hela tiden när jag arbetar med den i huset (eftersom jag använder stativ spelar det ingen roll). På semester däremot är det en fördel om kameran blir mindre, men då har jag å andra sidan med mig laddaren så att batteriet är fräscht varje morgon. Minst 300 (kanske fler) bilder kan jag ta med ett batteri. Räcker gott för en heldag tycker jag.macrobild skrev:
Batterikapacitet: Här önskar jag bättre batterier eller så får jag montera på batteripack. Vitsen med en lättare och smidigare kamera går då förlorad.
MVH
Ulf