Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon Pixma 9500 MarkII
- Trådstartare crimsonic
- Start datum
alfin
Aktiv medlem
Om du skriver ut genom att låta skrivaren hantera färgerna, så väljer du papper i skrivardrivrutinen och profilen väljs automatiskt. Har du valt fel papper här, så väljer skrivaren fel bläck.
Om du skriver ut genom att låta applikationen hantera färgerna, så väljer du pappersprofil, men måste också välja rätt pappersinställning i skrivardrivrutinen. Har du inte gjort det, väljer skrivaren fel bläck.
Om du skriver ut genom att låta applikationen hantera färgerna, så väljer du pappersprofil, men måste också välja rätt pappersinställning i skrivardrivrutinen. Har du inte gjort det, väljer skrivaren fel bläck.
crimsonic
Medlem
Har tidigare haft Epson R2400 A3 skrivare i många år och där väljer man ju att sätta i rätt patron i skrivaren för rätt papper men i Canon 9500 sitter ju båda i skrivaren samtidigt och vad jag förstår så om jag väljer matt papper i pappersinställningen och sedan låter Photoshop hantera färger med nedladdad profil för just mitt papper så ska väl rätt svart patron användas? Photo black för blankt och Matte black för matt Papper. Frågetecken kvarstår...
Xoffis
Aktiv medlem
Som sagt, det är i skrivarens panel du måste välja papper osv, inte i programmets egna, för det misstaget gjorde jag ofta i början, men då va problemet mest med pappers storleken...
jag har stängt av photoshops färghantering å kör med skrivarens, å det funkar för mina ändamål prima, men det kanske också är för att jag har en okalibrerad skärm =/
jag har stängt av photoshops färghantering å kör med skrivarens, å det funkar för mina ändamål prima, men det kanske också är för att jag har en okalibrerad skärm =/
crimsonic
Medlem
Svårt det här med kommunikation via internet...gör allt som man bör och använder profiler och då måste väl den använda matt patron om profilen är för matt papper. I Epson 2400 var jag tvungen att byta patron vid byte av papper. Endast photopatron för blankt papper användes för utskrift av 20 A3+ matta. Matt patron minskade inget alls. Fick byta photopatron...
alfin
Aktiv medlem
Jag har i princip bara erfarenhet av Epsons skrivare och är ingen hejare på hur Canons fungerar, men antingen är det fel på skrivaren eller så gör du något fel i inställningarna när du skriver ut. Det finns liksom inga andra alternativ. Här är en test av 9500 MkII om det ger dig några fler insikter:
http://www.northlight-images.co.uk/reviews/printer/canon_pixma_9500_mk2.html
http://www.northlight-images.co.uk/reviews/printer/canon_pixma_9500_mk2.html