BugEyes
Aktiv medlem
I Lund behöver man inte stå i kö, kameran finns på flera ställen och min fotohandlare har ett antal i lager.
Det verkar betydligt lättare att få tag i en 7D än den ett år gamla 5D mkII.
Har ju plågat 7D i svåra situationer senaste veckan.
Idag tog jag 5D mkII till hockeyhallen i Spånga för att kunna jämföra lite, visserligen är den långsammare och AF är inte lika avancerad. Men bildkvaliteten hos mkII är så bra att det faktiskt ändå är den bättre kameran i situationen. Bilder på 3200, f/2,8, 1/500 blir ju faktiskt ofta direkt vackra direkt ur kameran.
Jag körde med 5D mkII, 135L nedbländat till 2,8 och måste säga att bilderna blir tokbra.
5D mkII kräver sin optik, men får den det så är den det hittills bästa jag provat. AF med mittpunkten och stödpunkter på 5D mkII är faktiskt riktigt ordentligt bra men inte fullt så snabb som 7D.
Ni som tänkt köpa 5D mkII men nu lurar på 7D i stället, om bildkvalitet är det viktigaste så är det fortfarande 5D mkII som gäller om det är Canon EOS vi talar om. Gäller det snabbhet och funktioner ligger 7D steget före och är väldigt rolig att använda just därför. Köp en av varje så slipper ni välja
Nu ska jag plocka isär min 7D och ta ut autofokusen, ska sätta in den i 5DII i stället och få det jag helst ville ha, en 3D.
Senast ändrad: