gamleJ
Aktiv medlem
Det är faktiskt ovanligt arrogant och självtillräckligt, även för att vara Canon. Det är närmast obegripligt att de har valt att sätta en sensor som närmast måste beskriva som det sämsta de har i deras nuvarande line-up.
För egen del är besvikelsen hanterlig, för jag är trots allt nöjd med min nuvarande 6D, men det är ändå såpass att jag inte kommer att uppgradera.
Problemet är också att jag inte heller är helt sugen på 5D mk IV, som är lite för dyr, för tung, och framför allt, inte har någon vikskärm.
Det betyder att Canon inte har någon modell som helt tilltalar mig, och inte lär ha det inom överskådlig tid.
Det visar också återigen hur bra Nikon D750 är, och det torde för de flesta vara ett bättre köp.
Nu är jag dessvärre heller inte så sugen på att byta system, det är sånt meck, men däremot börjar jag fundera på att köpa en Sony A7 att ha som komplement, då kan jag ju också använda många av mina objektiv.
Jag tänker lite som du och det är lite sorgligt. Har inget hänt på Canonfronten när A7rii får sin uppföljare så siktar jag på en sådan när begpriserna blir lite bättre. Fotar mest studio och människor utomhus så af bör räcka med adapter ( med vissa objektiv). Jag gillar min 5dsr men vem vet vad konkurrensen kan göra när de ställs mot varandra. Hursomhelst förlorar Canon en försäljning av 6 d mkii just nu och på sikt kanske alla köp framöver.