Canon 60d har ju funnits på marknaden ett bra tag nu, bara det att den fick heta 7d istället av någon anledning.
Nej. 7D är första kameran i en ny serie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Canon 60d har ju funnits på marknaden ett bra tag nu, bara det att den fick heta 7d istället av någon anledning.
Nej, en ny serie hade haft APS-H sensor - 7D är 60D
Den dyker väl upp andra halvan av augusti som brukligt, undrar om den åtföljs av 1Ds mkIV som borde vara på gång också.
Jag är nyfiken på vad 60D kan bli om den inte ska konkurrera med 7D, var finns utrymmet för en modell bättre än 50D men inte lika bra som 7D.
Också nyfiken på 1Ds mkIV då den indikerar vilken bildkvalitet vi kan vänta oss i nästa iteration av 5D något år senare och som jag förmodligen kommer att äga i framtiden.
60D är på gång. Canon har tagit 50D och 450D ur sitt sortiment, dom tillverkas inte längre. Lagren töms nu på dessa kameror.
Lite konstigt bara att de inte släpper den nya modellen först, innan de säljer slut på den tidigare modellen. Så har de alltid gjort tidigare.
Eller om det kan vara så att 7D.... >:-D
När det gäller EOS 60D har ryktena gått att det blir en digital 5 processor och att man lagt den på 13.8 megapixel och ett väldigt högt isovärde. Anledningen är att man vill vända sig till en lite anorlunda målgrupp för att inte konkurera med sig själva. Man kan säga att det finns två typer av fotografer: Dom som vill ha mycket megapixel/detaljrika bilder=något sämre brusvärde/isovärde eller mindre megapixel/högt isovärde/bra i mörker=mindre detaljrika bilder. Ta t.ex Canon G11 vs G10, G11 har mindre megapixel men mycket bättre iso. Det ryktas att man gör samma sak med EOS60D vs EOS 50D/EOS7D. För min egen del föredrar jag lite mindre megapixiel och högt isovärde men som sagt, det är en smaksak!... spekulationer om Canon 60D.
När det gäller EOS 60D har ryktena gått att det blir en digital 5 processor och att man lagt den på 13.8 megapixel och ett väldigt högt isovärde. Anledningen är att man vill vända sig till en lite anorlunda målgrupp för att inte konkurera med sig själva. Man kan säga att det finns två typer av fotografer: Dom som vill ha mycket megapixel/detaljrika bilder=något sämre brusvärde/isovärde eller mindre megapixel/högt isovärde/bra i mörker=mindre detaljrika bilder. Ta t.ex Canon G11 vs G10, G11 har mindre megapixel men mycket bättre iso. Det ryktas att man gör samma sak med EOS60D vs EOS 50D/EOS7D. För min egen del föredrar jag lite mindre megapixiel och högt isovärde men som sagt, det är en smaksak!
Ryktas vardå?
När det gäller EOS 60D har ryktena gått att det blir en digital 5 processor och att man lagt den på 13.8 megapixel och ett väldigt högt isovärde. Anledningen är att man vill vända sig till en lite anorlunda målgrupp för att inte konkurera med sig själva. Man kan säga att det finns två typer av fotografer: Dom som vill ha mycket megapixel/detaljrika bilder=något sämre brusvärde/isovärde eller mindre megapixel/högt isovärde/bra i mörker=mindre detaljrika bilder. Ta t.ex Canon G11 vs G10, G11 har mindre megapixel men mycket bättre iso. Det ryktas att man gör samma sak med EOS60D vs EOS 50D/EOS7D. För min egen del föredrar jag lite mindre megapixiel och högt isovärde men som sagt, det är en smaksak!
...
Äger själv en CANON EOS 40D/NIKON D300, den sistnämda valde jag före EOS 7D p.g.a bättre isovärde+att jag tycker att filmfunktion inte hör hemma på en vanlig kamera!