apersson850
Aktiv medlem
Jag menade inte att frågeställningen var vem på marknadsavdelningen som är besvärligast/skriker högst, utan om videoimplementeringen orsakar några problem för kvalitén på stillbilderna.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade inte att frågeställningen var vem på marknadsavdelningen som är besvärligast/skriker högst, utan om videoimplementeringen orsakar några problem för kvalitén på stillbilderna.
1. 50D är modernare än 40D med bättre skärm, högre upplösning och högre ISO. Kan inte se nått fel på det. Du behöver ju inte uppgradera.
2. Du kommer inte att slippa videofunktionen, men du kan låta bli att sätta på den. Jag har aldrig använt bulb. Spegeluppfällning skulle jag klara mig utan. Det är bara att inse att man inte kan skräddarsy sin kamera.
3. Utvecklingskostaden för filmfunktionen är utspridd på alla modeller och det uppsving Canon har fått med 500D, 550D, 7D och 5D Mark II gör att de nu tjänar mer pengar och kanske t o m kan hålla lägre priser.
4. Det finns ingen motsättning mellan bra stillbilder och film.
5. Räkna inte med 8 bps i 60D. Jag har sett hur Canon sorterar sina kameror efter bps och de vill nog låta 7D vara toppmodellen med 8bps. Men 6,5 är väl inte illa. Men andra bra saker från 7D hittar säkert ner i 60D.
hoppas att blixtstyrningen från 7D även finns på 60D. krullig TTL-sladd eller en ST-vad den nu heter-sändare i all ära men om canon vill spöa D90 en gång för alla borde de ge 60D den funktionen.
håller även med om att ett hus som hamnar någonstans mellan xxD och xxxD-storlekarna vore trevligt.
(ja, jag hade velat ha en D90 men ändå inte, för jag ogillar nikons menyer och knappar.)
15-18 mpix (15, snälla ^^)
minst 6 bilder/sekund
trådlös blixtstyrning
filmfunktion (suck..)
fler af-punkter och bättre af än i tidigare xxD
bättre brushantering på höga iso.
mina fem cent.
någon som vet när den är på gång? sitter med en 450D som börjar kännas lite liten och även om 50D är bra är jag tveksam. och 7D är för dyr, inte aktuell alls.
7D kan väl styra även utan 580EX? verkar ju högst onödigt att göra om systemet då?
förstår att många gärna har ett större kamerahus för att balansera med stora objektiv, men jag som har små händer och inte släpar runt på jättetelen har gärna ett mindre dock inte lika litet som xxxD-serien.
om man kollar på vad alla har skrivit så känns det som om alla går och längtar efter en lillebror till 7D mer än en uppdaterad 50D. och ja, har inte 50D funnits ute vääääldigt länge nu?
vridbar skärm förresten, är det så bra? känns ömtåligt och mest relevant för folk som filmar eller? är jag helt ute och cyklar?
Jag uttryckte mig kanske klumpigt!
Naturligtvis är 50D en mycket bra kamera!!!
Det jag syftar på när jag kallar den onödig är följande;
20D var ju en enorm succé, där efter kom 30D som i princip inte var annat än en 'ny årsmodell' av 20D (medvetet klumpigt uttryckt...=) När 40D sedan kom var det en 'helt ny kamera'. Efter detta kom 50D - precis på samma sätt som 30D - en ny 'årsmodell' av 40D...
Naturligtvis förbättrad men ingen revolution direkt...
Dessutom var tiden mellan 40 & 50D väldigt kort.
Canon är nog smartare än så. Om du funderar lite så inser du kanske att tanken snarare är att få kunder som ligger två generationer efter att uppgradera. Det vill säga att för dem som hade en 30D var uppgraderingen till 40D inte så angelägen, med 50D kom så en kamera med så mycket nytt att fotografen väljer att uppgradera sig. Det är rätt så smart, på så sätt undviker man att få en massa missnöjda kunder som precis hade köpt sig en 40D när 50D kom ut, de kan lugnt ligga kvar till 60D kommer ut. Taktiken är gilltig även för de andra modellserierna, de som hade en 1D Mk2 hoppade kanske över 1D Mk3 när den kom, istället köper de nu sina 1D mk4r.
Canon är nog smartare än så. Om du funderar lite så inser du kanske att tanken snarare är att få kunder som ligger två generationer efter att uppgradera. Det vill säga att för dem som hade en 30D var uppgraderingen till 40D inte så angelägen, med 50D kom så en kamera med så mycket nytt att fotografen väljer att uppgradera sig. Det är rätt så smart, på så sätt undviker man att få en massa missnöjda kunder som precis hade köpt sig en 40D när 50D kom ut, de kan lugnt ligga kvar till 60D kommer ut. Taktiken är gilltig även för de andra modellserierna, de som hade en 1D Mk2 hoppade kanske över 1D Mk3 när den kom, istället köper de nu sina 1D mk4r.
20D var ju en enorm succé, där efter kom 30D som i princip inte var annat än en 'ny årsmodell' av 20D (medvetet klumpigt uttryckt...=) När 40D sedan kom var det en 'helt ny kamera'. Efter detta kom 50D - precis på samma sätt som 30D - en ny 'årsmodell' av 40D...
Naturligtvis förbättrad men ingen revolution direkt...
Dessutom var tiden mellan 40 & 50D väldigt kort.
Det är den punkten de flesta hävdar inte existerar. Eller åtminstone att den är marginell.En rejäl ökning av detaljåtergivningen.
Genom att låta den vara som en 550D, fast med
Däremot inte 19 AF-punkter, elektroniskt vattenpass och annat sånt lull-lull från 7D.
- Hus, och därmed ergonomi, som en 50D.
- Korspunkter för AF som en 50D.
- Hastighet som en 50D.
- Nätverksgreppsuttag som en 50D.
Sen är det bara olika åsikter hos olika människor om det är någon mening eller ej. Går gör det.
Genom att låta den vara som en 550D, fast med
Däremot inte 19 AF-punkter, elektroniskt vattenpass och annat sånt lull-lull från 7D.
- Hus, och därmed ergonomi, som en 50D.
- Korspunkter för AF som en 50D.
- Hastighet som en 50D.
- Nätverksgreppsuttag som en 50D.
Sen är det bara olika åsikter hos olika människor om det är någon mening eller ej. Går gör det.
Jag undrar fortfarande hur man ska lyckas differentiera en ev 60D mot en 7D?