Annons

Canon EOS 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Jag köpte igå ren Cnaon 50D som jag tror är en bra kamera (trots att 60d nu kommit ut). Tror du att jag kommer att trivas med 50D??
mvh
Kjell
 
Redan 50D är ju mycket bättre än 550D på en massa väsentliga punkter (inte bara "väderskydd") så det är nog inga problem att göra en 60D som många finner köpvärd. Även utan att uppfinna en ny digic-processor.

Jag köpte en "Färdig" Canon 50D igår i st för 60D. Jag tycker inte att man skall "filma med en systemkamera" och som pensionär vill man lägga ut lagom med pengar på en systemkamera. Så jag valde bort 60D. Tror du jag ångrar mig?
 
1. 50D är modernare än 40D med bättre skärm, högre upplösning och högre ISO. Kan inte se nått fel på det. Du behöver ju inte uppgradera.

2. Du kommer inte att slippa videofunktionen, men du kan låta bli att sätta på den. Jag har aldrig använt bulb. Spegeluppfällning skulle jag klara mig utan. Det är bara att inse att man inte kan skräddarsy sin kamera.

3. Utvecklingskostaden för filmfunktionen är utspridd på alla modeller och det uppsving Canon har fått med 500D, 550D, 7D och 5D Mark II gör att de nu tjänar mer pengar och kanske t o m kan hålla lägre priser.

4. Det finns ingen motsättning mellan bra stillbilder och film.

5. Räkna inte med 8 bps i 60D. Jag har sett hur Canon sorterar sina kameror efter bps och de vill nog låta 7D vara toppmodellen med 8bps. Men 6,5 är väl inte illa. Men andra bra saker från 7D hittar säkert ner i 60D.

Hej.
Igår den den 27/1-2011 köpte jag en ny Canon 50D. Har kollat priser och sånt i en månad nu och den blev alltså en 50D. Jag är "gammalmodig" och tycker inte att man skall filma med en systemkamera så jag avstod en 60D. Var det ett bra beslut?
Vn/Kjell
 
Okey så är det nog !
Jag är ju ägare av både 50D och 7D så jag trodde nog den nya 550D hade så naturliga egenskaper. Men det stora som får en framtida 60D att sälja är nog filmningen som allt fler ser som en stor fördel, och blir bara priset attraktivt så säljer den nog bra. Men hamnar priset för nära 7D så blir det en flopp.
Hej
Är du nöjd med din Canon 50D. Jag köpte en sådan igår.
mvh
Kjell
 
Kjell du får en kanon Canon kamera och billigt, och lägger du ned lite mer pengar på ett bra objektiv så får du bättre bilder med 50D jämfört med Sämre objektiv och en 60D. 15 eller 18 MP är svårt att se skillnad. Lycka till !

Mvh. /Lennart Erik Edlund
 
Kjell du får en kanon Canon kamera och billigt, och lägger du ned lite mer pengar på ett bra objektiv så får du bättre bilder med 50D jämfört med Sämre objektiv och en 60D. 15 eller 18 MP är svårt att se skillnad. Lycka till !

Mvh. /Lennart Erik Edlund
Varmt tack för dina rader. Du vet ibland blir man lite osäker.
Trevlig helg
Kjell
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.