Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 450D + Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Veil

Aktiv medlem
Hej

Jag har kollat runt en del samt sökt men inte hittat något svar på min fråga.


Har kollat på en Canon EOS 450D.
Jag vet dock inte vilket objektiv jag bör satsa på?

Totalt så får kameran inklusive objektivet kosta 9000 :-.

Jag söker ett " Allround " objektiv som fungerar till det mesta. Vill att det ska ha en ordentlig Zoom och autofokus ( Är det väll på alla ? )

//V
 
Är du säker på att det är ordentlig zoom som gäller? Ett "allround" behöver inte betyda att man kan zooma mycket. Jag hade nog själv hellre försökt hitta ett så ljusstarkt objektiv som möjligt som täcker ett visst brännvidds-spann.
 
Veil skrev:
Har kollat på en Canon EOS 450D.
Jag vet dock inte vilket objektiv jag bör satsa på?
Ofta får man ju Canons 18-55 till en 450D för bara ett par hundralappar extra. Det är extremt prisvärt. Objektivet är inte det absolut bästa som finns, men det vore dumt att inte köpa det, till det priset. (Men se till att det är den nya varianten med IS.) En bra nybörjarzoom -- när du har plåtat ett tag är det lättare att bestämma vilka andra objektiv du vill ha.

Vissa handlare säljer även 450D i paket med både 18-55 och en 55-250 för omkring 9000 kr.
 
Re: Re: Canon EOS 450D + Objektiv

ErlandH skrev:
Ofta får man ju Canons 18-55 till en 450D för bara ett par hundralappar extra. Det är extremt prisvärt. Objektivet är inte det absolut bästa som finns, men det vore dumt att inte köpa det, till det priset. (Men se till att det är den nya varianten med IS.) En bra nybörjarzoom -- när du har plåtat ett tag är det lättare att bestämma vilka andra objektiv du vill ha.

Vissa handlare säljer även 450D i paket med både 18-55 och en 55-250 för omkring 9000 kr.

Jasså ? Vart kan jag hitta en affär som säljer båda delarna för 10 000 ?

När jag skrev bra zoom så menade jag inget paparazzi-objektiv :).

Tänkte mer att jag skall kunna stå 4-5 meter bort och ta ett ansiktsporträtt foto.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=269990

Var det detta objektivet du menade?
 
underbart ! =) Får man fråga om 55 - 250 mm objektivet väger för mycket för att fotografera mycket utan stativ?
 
Definitivt det andra alternativet. Finns ingen anledning att lägga pengar på ett batterigrepp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.