ulricahdesign
Aktiv medlem
Nu ger jag mig in här också.... som total nybörjare... jag kan egentligen ingenting om de olika ISO-talen, spotmätning, vitbalans och allt som man kan tänka på )
Behöver jag verkligen en 20D eller skulle jag klara mig galant med en 350D???
Idag har jag en Minolta Dimage Z10 och en Canon Powershot A80 så steget blir "ganska" stort även om jag köper en 350D men känner att efter att ha läst om dessa kameror så mycket att jag börjar få storhetsvansinne och bara "ska" ha en 20D för att den verkar vara "värst", men frågan är om jag som nybörjare verkligen BEHÖVER den kameran? Jag menar, för priset på 350D kan jag ju köpa till macroobjektiv och annat och ändå landa på samma pris som en 20D.
Nu får ni allt hjälpa mig att bestämma mig här )
Mvh Ulrica
Behöver jag verkligen en 20D eller skulle jag klara mig galant med en 350D???
Idag har jag en Minolta Dimage Z10 och en Canon Powershot A80 så steget blir "ganska" stort även om jag köper en 350D men känner att efter att ha läst om dessa kameror så mycket att jag börjar få storhetsvansinne och bara "ska" ha en 20D för att den verkar vara "värst", men frågan är om jag som nybörjare verkligen BEHÖVER den kameran? Jag menar, för priset på 350D kan jag ju köpa till macroobjektiv och annat och ändå landa på samma pris som en 20D.
Nu får ni allt hjälpa mig att bestämma mig här )
Mvh Ulrica