Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok Viktor!

då är jag med i matchen, jag har tydligen gjort rätt när jag har haft kameran med mig och jag har tagit bilderna inte kameran. Man blev lite orolig om man hade slängt ut pengar på en kamera i onödan.
 
Baltazar skrev:
Men, den ser inte ut att ha någon PC-synk för externa blixtar som 20D har. Går detta att lösa med någon adapter i blixtskon för att ansluta synk-kabeln?
Man vill ju inte stoppa dit vilken billig enkel adapter som hellst med risk för att skada datakommunikationen!

--------------
Enligt DP Review så finns det adaptrar till blixtskon att köpa.
Citat: "Note that unlike the EOS 20D the EOS 350D does not have a PC Sync terminal (although you can still use studio lights with a cheap hot-shoe->PC Sync adapter)."
 
Highweiss skrev:
Det har säkert tangerats i tråden men vad kommer att hända med priset på 300D nu efter 350D?

Det beror lite på hur stort lagret är, kameran tillverkas i alla fall inte längre. Men det kommer säkert att gå att köpa kameran ännu billigare. Kanske 5000.

10D såldes ju för 9000 på slutet mot 15000 i ordinarie pris.
 
NILOMA skrev:
--------------
Enligt DP Review så finns det adaptrar till blixtskon att köpa.
Citat: "Note that unlike the EOS 20D the EOS 350D does not have a PC Sync terminal (although you can still use studio lights with a cheap hot-shoe->PC Sync adapter)."

En HAMA-adapter kostar ca 80 kronor.
 
andreasc89 skrev:
Skit också. Jag som hade tänkt att sova inatt ;)
Jag är lite besviken på vissa punkter med den nya 350D:
- Ingen spotmätning
- Samma dåliga minneskortslucka
- Greppet ser verkligen oskönt ut
- Batteriet har bara 65% av BP-511 kapacitet
- Inget riktigt DEP-mode, bara A-DEP
- Ergonomin verkar ha fått ge efter för storleken
- Mindre sensor än 300D = omöjligt att få lika ort skärpedjup (jag vet inte, det kanske bara är en marginell skillnad?)
- Inget ISO 3200 läge
- Fortfarande inte tillräkligt snabb seriebildstagning, bara marginellt bättre än D70

Se inte det här som att 350D är dålig, den är bara inte så bra som jag hade hoppats. Men det är fortfarande en rejäl uppgradering av 300D.

/A\

Om man nu ska jämföra med D70 några sekunder till, klarar 350D serietagning i mer än 14 bilder? D70 klarar ju 144 eller så för JPG.

D70 är nog fortfarande bättre fortfarande efter att läst alla inlägg så då kommer jag till slutfrågan, varför har dom satt priset så högt på nya 350D?

Äh, det är bra med konkurrens, nu MÅSTE Nikon släppa något nytt snart.8MP är vad folk kommer se hos 350D.
 
iSolen.se skrev:
Om man nu ska jämföra med D70 några sekunder till, klarar 350D serietagning i mer än 14 bilder? D70 klarar ju 144 eller så för JPG.

D70 är nog fortfarande bättre fortfarande efter att läst alla inlägg så då kommer jag till slutfrågan, varför har dom satt priset så högt på nya 350D?

Tillbaka till verkligheten Ola.

Hur ofta tar du 144 bilder i en serie. 14 bilder lär nog räcka och med ett snabbt kort blir det ju säkert bra många fler.

Att D70 skulle vara böst kan man väl inte säga utan att testa de båda mot varandra. Dessutom har man ju olika behov. Jag tror nog att de flesta har större behov av hög upplösning och lågt brus än extrem serietagning.
 
Det viktiga med D70ns långa bildserier är egentligen att det säger att kameran skriver snabbt, och att den skriver medans man plåtar. Jag tycker det är högst relevant vad som händer med 350Ds hastighet när man fyllt buffern med 4 RAW bilder.

En viktig, om inte den viktigaste, anledning till att jag valde D70n före 300D var att jag ville slippa vänta på kameran. Nu när 350Dn har löst uppstartstiden kan vi också hoppas att man slipper vänta på skrivningen.
 
Jag antar att 350D skriver som 20D eftersom de har samma processor.

I 300D kunde kameran inte skriva och fotografera samtidigt men det kan 20D och antagligen 350D.

20D har en RAW-buffert på 6 bilder men jag har hittills inte lidigt av det trots 5 bilder per sekund och att jag är trigger-happy eftersom kameran skriver riktigt fort.

Eftersom 350D är långsammare i serietagningen än 20D kan man anta att de kommer att klara av att fotografera lika länge utan uppehåll.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.