Jeppe
Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Vad betyder moment 12?
Hehe.. 22, naturligtvis.. Moment 22... halkade lite på tangenterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
andreasc89 skrev:
Vad betyder moment 12?
Rottan skrev:
Sen känner jag att 20D är en kamera som man kan växa i. Annars blir jag rädd att man sitter om ett år och ångrar sig att man inte la de där extra tusingarna.
/Lars
froderberg skrev:
Du låter negativ, varför?
Det är väl fint att utvecklingen går framåt, kamerorna blir ju både bättre och billigare.
Men man får inte se på sin kamera som en investering. Kameran är ett redskap och blir inte sämre även om nya modeller kommer.
Ingen tvingar någon att uppgradera. Många köper bara varannan modell som kommer. Andra är nöjda när de hittat en modell som är tillräckligt bra för dem.
Ser man ekonomiskt på det hela så motsvar värdeminskningen med råge kostnaden för film och framkallning för en normalt aktiv hobbyfotograf.
melker2001 skrev:
Är det inte lite fjolligt att fundera på vikten och storlek på en kamera, det viktigaste måste vara att kameran tar bra bilder och är hållbar som tex 10D med sitt bättre kamerahus, det bästa vore en 20D i 10D hus eller?
melker2001 skrev:
...det viktigaste måste vara att kameran tar bra bilder...
melker2001 skrev:
Är det inte lite fjolligt att fundera på vikten och storlek på en kamera, det viktigaste måste vara att kameran tar bra bilder och är hållbar som tex 10D med sitt bättre kamerahus, det bästa vore en 20D i 10D hus eller?
melker2001 skrev:
Om det fotografen som tar bra bilder varför behöver vi då kameran? jag kanske har missat något.
GrAcK skrev:
Då kan man ju undra om det inte är lite fjolligt att tro att kameran tar bilderna? Är det inte fotografen som gör det?
froderberg skrev:
Häng nu inte upp dig på skillnadrn mellan bra bild och bra teknisk bild.
froderberg skrev:
Jag säger det igen: Det är strålande att Canon jobbar hårt med att förbättre produkterna men det innebär inte att de gamla kamerorna plötsligt blir sämre och måste bytas ut.
froderberg skrev:
Lådkamera i all ära men det har sina begränsningar.
GrAcK skrev:
Kameran är fotografens verktyg. En skrivmaskin skriver inte en bra berättelse, författaren gör det. En kamera tar inte en bra bild, fotografen gör det. Han använder bara kameran som hjälpmedel.