Anders Östberg
Guest
Jag tror att nästa kamera ("1D Mark IV") kommer att ha Canons mest vältestade AF någonsin, dom lär inte vilja ha samma problem en gång till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är så att AF kommer att fungera men jag har tyvärr inte tid att vänta så länge. Jag behöver en ny om ca 1 månad. Även om den släpps om ett par veckor så dröjer det säkert ett halvår innan den är ute till kund.
Får man fråga varför just om 1 månad ?
Jag behöver ha tid att lära mig kameran innan jobb i april.
Okey .. Men på dessa månader så hinner det hända mycket.
Eller så händer det inget av intresse alls. Men ifall en uppföljare av MkIII dyker upp snart så kommer det att finnas många fina ex av MkIII på Beg marknaden. Ifall det duger med en begagnad kamera.
Om jag förutspår att MkIV kommer att ha två DIGIC V är jag helt ute och cycklar då ?
//Peter
Mp, Fps och iso tror jag har nått en slags kulm vid det här laget. Kanske finns det förbättringar att göra men de är troligtvis väldigt små. vad gäller af så kan den nästan inte bli bättre än vad den är på en frisk Mark III.Ju mer man tänker på det så mer självklart blir det att MKIV kommer att ha Digic V ;-)
Varför lansera en ny toppmodell med en "gammal" Digic IV.
Om det nu kommer en Digic V vad kan vi då vänta oss för typ av prestanda gällande Mp och Fps , ISO osv...?
//Peter
Mp, Fps och iso tror jag har nått en slags kulm vid det här laget. Kanske finns det förbättringar att göra men de är troligtvis väldigt små. vad gäller af så kan den nästan inte bli bättre än vad den är på en frisk Mark III.
Mp, Fps och iso tror jag har nått en slags kulm vid det här laget. Kanske finns det förbättringar att göra men de är troligtvis väldigt små. vad gäller af så kan den nästan inte bli bättre än vad den är på en frisk Mark III.
För några år sedan så vad det viktigaste (i alla fall bland det viktigaste) för datorns prestanda vilken klockfrekvens man hade på CPU:n, nu pratas det knappt om det och istället är det antal kärnor som är det viktiga.
Så tekniken utvecklas alltid men ibland tar utvecklingen stopp och får hitta nya vägar. Vem vet, kanske fokus för kamerautvecklingen också hittar nya vägar...
Åtminstone för dagens 1D/1Ds har Canon i sina White papers klart angett att Digic inte är insyltad i AF alls.Det var lite så jag tänkte, mer kraft i ny Digic skulle kunna medföra tex en ny AF med andra algoritmer vilket tidigare kanske varit en omöjlighet