Anders Östberg
Guest
Det låter lovande... spargrisen kanske är i allvarlig fara då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag vara han är det nog dax att gömma sig ;-)Det låter lovande... spargrisen kanske är i allvarlig fara då.
Vad är felet på din 1D3 då? Från mina 1D3 kommer det bilder, ibland är det till och med skärpa på dom ;-)
Sedan känns det som man blir lite lurad då Nikonkameran har lite högre känslighet vid samma iso. D3s väljer 1/80 när canon väljer 1/60 vid samma motiv.
Jo jag vet, men det är ju allmänt känt att Canon på senare år "fuskar" lite med sina iso. På gamla goda tiden (20d) så var ISO 3200 nästan samma som ISO 5000 är nu....Använd inte kamerornas inbyggda mätare vid sådana jämförelser.
Det verkar som om det finns en sådan skillnad mellan 1D III och 1D II också. Jag får ratta in en aning högre ISO på min 1D III för att få samma bländare/tid. Jag har inte kollat vilken av dom som verkar mer rätt än den andra.
Kommer inte ihåg hur många bilder Mark III tog per sekund, men MkIV smattrar ju iväg som en riktig värsting precis när man behöver det.
Jag fick den uppfattningen att 1D4 tar fler bilder en 1D3, dvs AFen tänker mindre, men båda ska ju ta 10b/s. Men en sak man inte ska förakta är att den sparar ner helt grymt på minneskortet. Detta förutsätter nya snabba kort.Jag hade ju 5 D Mark II förra vintern, den klarade ju ISO 5000 och även 6400 men den är ju långsam när det blir action, nya 1 D MkIV smattrar ju iväg en otrolig massa bilder, och just när det händer saker under en halv sekund räddar det ju den där enstaka bättre bilden, som inte kommer med när det handlar om 4 bilder i sekunden. Kommer inte ihåg hur många bilder Mark III tog per sekund, men MkIV smattrar ju iväg som en riktig värsting precis när man behöver det. Sen får man fundera litet på inställningarna av autofokusens snabbhet m.m. Olika situationer kräver olika inställningar. Blir det fight vill man ju använda Servo-fokus.
Mark III har precis som Mark IV 10 bilder/s som max. Men av dagens korta testfotografering att döma så klarar Mark IV bättre att hålla uppe hastigheten vid följande autofokus.