Som frilans där 90% av det jag plåtar är sport av de mest skilda sorter så faller 5D, se Anders svar. Men med en snabbare fokus och åtminstone minst en 5-6 bilder i sekunden så kanske den skulle kunna vara ett alternativ för mig i mitt arbete.
Däremot är jag inne på en 7D nu när mkIV inte verkar vara mycket intressant för mig och då mycket på grund av prissättningen. Jag är ganska säker på att Canon har lagt ned mycket möda på den nya 1D men det vet jag inte säkert än, vill att den skall få komma ut på marknaden till folk som kommer till att hårdtesta den och då av människor som besitter större kunskap om det än vad jag själva gör.
Så en 7D verkar vara något jag skulle kunna tänka mig. Relativt billig i jämförelse med 1D-serien (numera), 1,6 konverter inbyggd vilket gynnar mig ute i naturen, förlåtande på objektiv som inte håller kantskärpan fullt ut, 18 Mpixel, hyggligt bra Iso-omfång med tydligen bra brusegenskaper mm. Och bara en sådan sak som jag personligen saknar på min mkIII, inbyggd blixt som räcker gott å väl till många av mina fotouppdrag. Så en 7D blir det kanske framöver men å andra sidan kan jag vänta, sitter inte direkt i sjön.
//Ronney